تحویل ۸۵۰۰ چادر امدادی به انبارهای هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تحویل ۸۵۰۰ دستگاه چادر کامل امدادی با طراحی جدید به منظور اسکان اضطراری و موقت متاثرین احتمالی وقوع انواع حوادث و سوانح به انبارهای امدادی هلال‌احمر سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا مهدی ولی پور در خصوص آخرین جزئیات طرح تقسیم اقلام و البسه امدادی و کیسه حمل جسد در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: این تعداد چادر به منظور تأمین سرپناه اسکان اضطراری آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح به انبارهای امدادی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد، جزیزه کیش و سازمان امداد و نجات تحویل و تزریق شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ تُن (معادل ۲۵ هزار کیلوگرم) نایلون پوشش چادر برای تأمین اسکان اضطراری و موقت متاثرین احتمالی وقوع انواع حوادث و سوانح در سطح کشور طی سه ماه گذشته (فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹) برای تقویت انبارهای امدادی توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: در سه ماه گذشته به منظور تقویت انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور ۱۶ هزار و ۸۰۰ ست بهداشتی مردانه، ۱۶ هزار و ۴۰۰ ست بهداشتی زنانه، سه هزار و ۶۰۰ ست بهداشتی بچه گانه، سه هزار و ۲۰۰ ست بهداشتی نوزاد نیز در استان‌های یادشده توزیع شده است.

ولی پور اضافه کرد: در مدت یادشده ۷۱ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته به منظور کاهش یا پیشگیری از سو تغذیه و همچنین توان بخشی افرادی حادثه دیده و متأثر از انواع حوادث و سوانح احتمالی به انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح تقسیم اقلام و البسته امدادی و کیسه جسد در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، بیست و پنج هزار البسه امدادی برای افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادگر و نجاتگر هلال احمر در سراسر کشور و پنج هزار و ۲۴۳ کیسه حمل جسد به انبارهای یادشده ارسال شده است.

بنا به گزارش ایرنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: تمام مراحل انجام و اجرای این طرح تقسیم بندی اقلام از سوی معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات انجام شده که این معاونت بر اساس وظایف خود و ایجاد رویکردهای تمرکززدایی و تقویت توان پاسخگویی در حوادث و سوانح احتمالی، اقدام به برنامه ریزی برای ذخیره سازی اقلام زیستی، غذایی و تجهیزات در سطح استان‌ها با هدف پاسخگویی شعب به عنوان خط مقدم عملیاتی جمعیت هلال احمر کرده است.

کد خبر 432736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.