سینماهای روباز محله؛ راهی برای حفظ نشاط در روزهای کرونایی

شهر اندلوس، یکی از ۱۷ بخش خودمختار کشور اسپانیا، برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و در عین حال حفظ نشاط شهروندان، سینماهایی در فضاهای باز شهر ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این طرح بر اساس برنامه فرهنگی شهرداری در هفت محله متفاوت این شهر از ۱۱ جولای تا ۳۰ آگوست اجرا می‌شود و طی این مدت فیلم‌های محبوب شهروندان پخش می‌شود.

برنامه پخش فیلم‌ها نیز به گونه‎‌‎ای است که در هر محله فیلم متفاوت و خانوادگی نمایش داده می‌شود و همه شهروندان می‌توانند در کنار یکدیگر و با حفظ فاصله اجتماعی به تماشای آنها بپردازند.

نحوه حضور در سینماهای روباز محله‌ای به این روش است که ضابطان برقراری نظم افراد را به صورت نفر به نفر در محل درست و بی خطر هدایت می‌کنند و این کار تا جایی ادامه دارد که تمام صندلی‌های مورد نظر پر شود؛ در همین حین نیز بین تمام افراد حاضر اقلام بهداشتی توزیع می‌شود.

اندلس امسال میزبان بزرگترین رویدادهای تابستانی است که برای ترویج بخش فرهنگی شهر انجام می‌شود. علاوه بر سینماهای روباز محله، اجراهای تئاتر و موسیقی خیابانی نیز در راستای برنامه‌های شهرداری انجام می‌شود که بعضی از آنها به طور رایگان انجام می‌شود و فقط به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز به رزرو قبلی برای حضور دارند.

اسپانیا یکی از کشورهایی بود که در موج اول کرونا، قربانیان زیادی داشت و به همین علت محدودیت‌های سختی را برای حضور شهروندان اعمال کرده بود.

کد خبر 432735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.