کاشت ۳ هزار چنار جوان در خیابان ولیعصر تهران

حدود هشت هزار چنار در خیابان ولیعصر وجود دارد که در سه سال گذشته، سه هزار چنار جوان کاشته شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدآرش حسینی میلانی در جلسه کمیته محیط زیست شورای شهر تهران که به موضوع ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت اطلس محیط زیست تهران اختصاص داشت، اظهار کرد: تلاش شورای پنجم، افزایش فعالیت‌های محیط زیستی و منطبق شدن برنامه‌های شهری براساس رویکردهای محیط زیستی است.

وی افزود: برنامه‌های پایشی از وضعیت محیط زیست تهران که از دوره‌های گذشته وجود داشته، تقویت یافته و تلاش شده اطلس محیط زیست تهران تهیه و عملیاتی شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کلید خوردن طرح‌های پایشی در عرصه‌های مختلف شهری از جمله آلودگی هوا، ترافیک، آب، خاک، فضاهای سبز، پسماند، تنوع زیستی و کوهستان از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضروری بوده و باید هرچه سریع‌تر طرح‌های پایشی و نهایی شدن اطلس محیط زیست شهر تهران اجرا شود.

وی ادامه داد: سطح انتظارات محیط زیستی از مدیریت شهری افزایش یافته و دانشگاه‌ها و نخبگان محیط زیستی با دقت بیشتری بر فعالیت‌های این حوزه متمرکز هستند بنابراین ضروری است اطلس محیط زیست تهران بسیار حساب شده و دقیق باشد.

میلانی اظهار کرد: اطلس محیط زیست دارای اطلاعات کلیدی نسبت به وضعیت شهر تهران بوده که می‌تواند رویکردهای کلان مدیریت شهری را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین ضروری است هرچه سریع‌تر نهایی و منتشر شود و اطلاعات آن در کشوها خاک نخورد.

وی با بیان اینکه اطلس محیط زیست تهران می‌تواند نقش مهم در حل و فصل مسائل شهری داشته باشد، خاطرنشان کرد: در آستانه استفاده از ۱۱۵ میلیون متر مکعب از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری فضاهای سبز تا سال ۱۴۱۰ هستیم.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: قرار است استفاده از آب‌های سطحی از ۱۱ میلیون مترمکعب به ۲۰ میلیون مترمکعب برسد اما از کیفیت انهار و کانال‌های شهری و همچنین کیفیت آب قنوات تهران و منابع آلاینده آنها اطلاع دقیقی نداریم.

وی یکی از خروجی‌های پایش محیط زیست شهر تهران را حفظ چنارها و درختان باسابقه برشمرد و گفت: حدود هشت هزار چنار در خیابان ولیعصر وجود دارد که در سه سال گذشته، سه هزار چنار جوان کاشته شده است. بی‌تردید یکی از عوامل مهم در حفظ و حراست از آن، نوع آبی است که این چنارها را آبیاری می‌کند. بنابراین مشخص شدن نقاط آلوده و منابع آلوده‌کننده ضروری است.

میلانی تصریح کرد: مطالعات گیاه‌شناسی پارک پردیسان در حال اتمام است که اطلاعات مرتبط با آن می‌تواند در برنامه‌ریزی اکوتوریسم شهری استفاده شود.

وی ادامه داد: اطلس محیط زیست شهر تهران می‌تواند نقش مهمی در تعیین اولویت‌ها داشته باشد بنابراین ضروری است هرچه سریع‌تر شهرداری تهران اقدام به تکمیل و انتشار اطلاعات آن کند.

کد خبر 432714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.