تنها آلمان اجازه ساخت توپ گلبال را دارد

دبیر هیئت نابینایان اصفهان گفت: به خاطر تحریم‌ها و مشکلات واردات و صادرات توپ گلبال به صورت سهمیه‌ای از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شود. فدراسیون باید این توپ را خریداری کند که هزینه زیادی دارد.

مهدی نباتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با وضعیت تیم گلبال اصفهان، اظهار کرد: با وجود ویروس کرونا مدت طولانی تمام رشته‌های ورزشی تعطیل بودند و تقریباً دو هفته می‌شود که سالن گلبال را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی باز کردیم و تنها فعالیت‌های آمادگی جسمانی را با فاصله گذاری انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه گلبال مانند دیگر رشته‌های ورزشی لیگ دارد، خاطرنشان کرد: لیگ برتر، لیگ دسته یک و مسابقات قهرمانی کشور برای بانوان و آقایان داریم. تیم بانوان اصفهان سال گذشته در لیگ دسته یک کشور مقام اول را کسب کرده و تیم آقایان دو سال گذشته مقام اول و سال پیش مقام دوم را به دست آورده است.

دبیر هیئت نابینایان اصفهان در خصوص توپ گلبال، تصریح کرد: به خاطر تحریم‌ها و مشکلات واردات و صادرات توپ گلبال به صورت سهمیه‌ای از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شود. فدراسیون باید این توپ را خریداری کند که هزینه زیادی دارد.

نباتی اضافه کرد: هیچ کشوری اجازه ساخت توپ گلبال را ندارد و تنها تحت انحصار کشور آلمان است، حتی چین که وارد ساخت تمام وسایل ورزشی شده اجازه ساخت این توپ را ندارد اگر هم بسازند استاندارد نیست و کسی خریداری نمی‌کند.

وی در رابطه با ملی پوشان گلبال، گفت: در بانوان طیبه استکی و در آقایان محمد سرنجی در تیم ملی گلبال حضور دارند، خانم ابراهیمی کمک سرمربی تیم ملی بانوان و من سرمربی تیم ملی گلبال آقایان هستم.

دبیر هیئت نابینایان اصفهان ادامه داد: اصفهان در تمام رشته‌های ورزشی عملکرد خوبی دارد. در هیئت نابینایان چهار رشته از بانوان و سه رشته از آقایان فعال هستند که در این چند رشته شش مربی ملی پوش داریم.

کد خبر 432703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.