فلفل قرمز چندین درد را درمان می‌کند

حتماً صبحانه بخورید، تغذیه مناسب برای داوطلبان کنکور، ضرورت جدی گرفتن خواص آب گوجه فرنگی، تسکین دردها با مصرف فلفل قرمز و آلبالو و خاصیت ضد سرطانی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی، درباره تغذیه داوطلبان کنکور، اظهار کرد: اضطراب و استرس زمینه‌ساز ابتلاء به کرونا و دیگر بیماری‌های انگلی است. عدم شب بیداری و تقسیم‌بندی زمان برای داوطلبان کنکور در افزایش تسلط به موارد آزمون مناسب است. در حالی که اغلب داوطلبان با استفاده از قهوه مواد قندی انرژی پیدا کرده و شب‌ها بیدار می‌مانند.

سید ضیاءالدین مظهری، اضافه کرد: برای موفقیت در آزمون زیاد خواندن مطرح نیست، بلکه آنچه که در ذهن نده و یادآوری می‌شود در پاسخ دادن به سوالات مؤثر است. برای داوطلبان کنکور استفاده از تغذیه مناسب دربردارنده ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی و سرشار از میوه‌جات و سبزیجات، آنتی‌اکسیدن و ویتامین C مناسب است.

وی تصریح کرد: مصرف سبزیجات به‌دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود می‌تواند در ارتقای کارایی سیستم ایمنی مؤثر باشد. در گام نخست باید والدیناسترس فرزندشان را کاهش دهند. داوطلبان از زمان کنکور تا پایان عمرشان چندین آزمون می‌دهند؛ پس با این شرایط نباید آنها را تحت فشار قرار داد چون این گونه رفتارها داوطلب را تحت استرس قرار داده و او دیگر نمی‌تواند از آموخته‌های خود به شکل مناسب استفاده کند.

به گفته مظهری، داوطلبان قبل از آزمون حتماً صبحانه مناسب و مفصل در بر دارنده منابع قندی و پروتئینی مصرف کنند، چون مصرف صبحانه از افت فشار خون و قند خون جلوگیری می‌کند.

این پزشک متخصص درباره تغذیه داوطلب در حین آزمون، تاکید کرد: داوطلبان در آزمون از منابعی همچون بادام، کشمش، توت و … استفاده کنند. همچنین در شب قبل از آزمون حتماً برای کسب آرامش از ماست، دوغ شیر و در وعده‌های غذایی استفاده کنند. برای خواب آرام و عمیق شب‌ها یک لیوان شیر و یک سیب مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا باید به تقویت سیستم ایمنی پرداخت. در این روزها افراد به‌جای استفاده از نوشابه‌های گازدار و بی‌گاز، رنگی و بی‌رنگ و شربت‌های متعدد، آب فراوان مصرف کنند.

خواص آب گوجه فرنگی را جدی بگیریم

نتایج این مطالعه که در تایوان انجام شده است، نشان می‌دهد که آب گوجه فرنگی یک ماده غذایی چربی سوز است و با نوشیدن روزی یک لیوان از آن می‌توانیم محیط دور کمر خود را کاهش دهیم. طبق نتایج مطالعه‌ای که تنها بر روی زنان انجام شده است نشان می‌دهد که نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه فرنگی تأثیر مستقیمی بر کاهش محیط دور کمر، کلسترول و نشانگرهای التهاب دارد. دلیکوپن یک ماده مغذی گیاهی است که در سبزی‌ها و میوه‌های قرمز مانند گوجه فرنگی، وجود دارد. این ماده به عنوان عامل رنگ قرمز در این میوه‌ها و سبزیجات شناخته می‌شود. مصرف مواد غذایی حاوی لیکوپن می‌تواند به کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی، کاهش خطر ابتلاء به سرطان پروستات، سرطان دهه رحم، سرطان روده و افزایش کیفیت اسپرم و باروری کمک کند. نکته مهم این است که بدن انسان توانایی تولید لیکوپن ندارد، بنابراین باید آن را از منابع غذایی تأمین کند. آب گوجه فرنگی حاوی مواد مغذی گیاهی شامل لیکوپن، بتاکاروتن، ویتامین E است. مصرف منظم آب گوجه فرنگی علاوه بر کاهش التهاب، به کاهش فشار خون کمک می‌کند و حتی ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند. مجموعه‌ای از مطالعات از نقش لیکوپن در سلامت قلب و در کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های متابولیک و نیز برخی سرطان‌ها حمایت می‌کنند. در گوجه فرنگی رسیده، تقریباً تمام آمینو اسیدهای اصلی به استثنای تریپتوفان وجود دارد. قند موجود در گوجه فرنگی رسیده، گلوکز فروکتوز و ساکاروز است که البته میزان آن اندک است. رنگدانه اصلی گوجه‌فرنگی لیکوپن بوده که سبب رنگ قرمز آن می‌شود. پوست گوجه فرنگی حاوی مقادیر فراوانی از کاروتینوئیدها بوده که به وسیله سلول‌های روده انسان جذب می‌شود؛ بنابراین اغلب توصیه می‌شود که گوجه فرنگی را همراه با پوست میل کنید. کاروتنوئیدها مواد مغذی هستند که در میوه‌ها و سبزیجات دارای رنگ نارنجی موجود هستند. همچنین گوجه فرنگی به علت دارا بودن مواد مغذی زیاد و کالری پایین، یکی از پایه‌های اصلی رژیم‌های غذایی است.

حتماً صبحانه بخورید

خوردن صبحانه باعث تحریک حرکات دودی روده و پیشگیری از یبوست در ابتدای صبح می‌شود. مهم‌ترین عامل در ایجاد یبوست، تغذیه نامناسب و کمبود نوشیدن آب، کاهش مصرف میوه و سبزی است. کمبود فعالیت بدنی، زندگی صنعتی و عدم رعایت فیزیولوژیکی دستگاه گوارش هم از عوامل یبوست محسوب می‌شوند. در واقع روده افراد در زمان صبح بلافاصله با بیداری شروع به فعالیت کرده و مواد دفعی را به سمت پایین بدن حرکت می‌دهند؛ بنابراین تقریباً یک ربع بعد از بیدار شدن احساس دفع ایجاد می‌شود. مصرف صبحانه به ایجاد حس دفع کمک می‌کند، اما اگر فرد به این احساس توجهی نداشته باشد و اجابت مزاج را به تعویق بیندازد، عملکرد دستگاه گوارش او مختل شده و به تدریج شبکه‌های وریدی انتهای روده متورم و واریسی خواهد شد؛ بنابراین دستشویی رفتن را به تعویق نیندازید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که صبحانه را به علت کاهش وزن یا دیر بلند شدن از خواب حذف می‌کنید، باید بدانید که کاملاً در اشتباه هستید، چرا که حذف صبحانه عواقب بسیار زیادی دارد که بهتر است از آن غافل نشوید. در واقع حذف صبحانه باعث افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی، کاهش انرژی روزانه، کاهش بهره هوشی، افزایش خطر ابتلاء به دیابت، کند کردن سوخت و ساز بدن، کاهش تمرکز و عصبی شدن بیش از حد در افراد، افزایش هوس‌های غذایی، پرخوری، افزایش وزن در شما خواهد شد. به عقیده متخصصان تغذیه و طب سنتی مصرف روزانه صبحانه باعث کنترل بهتر در غذا خوردن می‌شود و همین عامل از بروز یبوست و افزایش وزن به صورت جدی جلوگیری خواهد کرد.

آلبالو و خاصیت ضد سرطانی

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند کورستین است که خاصیت ضد سرطانی دارد و همچنین آلبالو نشانه‌های موجود در بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و نقرس را کاهش می‌دهد در نتیجه می‌توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست. مصرف آب آلبالو دو بار در روز به مدت هشت روز دردهای بعد از مسابقات ورزشی را به نسبت افرادی که دارونما مصرف می‌کنند کاهش می‌دهد. آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی، چون آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول می‌باشد و یکی از میوه‌هایی است که از ظرفیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار است. آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می‌کنند. این آنزیم‌ها مهم‌ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می‌باشند. آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می‌شود. در نتیجه می‌توان فعالیت ضد درد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست. به همین علت است که آلبالو نشانه‌های موجود در بیماری‌های التهابی، چون آرتریت و نقرس را کاهش می‌دهد. در طی تحقیقی که در آمریکا صورت گرفت مشخص شد که مصرف آب آلبالو دو بار در روز برای مدت هشت روز، دردهای بعد از مسابقات ورزشی را به نسبت افرادی که دارونما مصرف می‌کردند کاهش می‌داد. فلاوونوئیدی که خواص ضدسرطانی قوی دارد، کورستین می‌باشد. آلبالو و آلبالوخشکه منبع بسیار مناسبی از کورستین هستند. مقدار کورستین موجود در آلبالو و آلبالو خشکه بسیار بیشتر از سایر میوه‌ها می‌باشد. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نام دارد، به عنوان ویتامین B۱۷ شناسایی شده است.

تسکین دردها با مصرف فلفل قرمز

د ر اعتقاد بسیاری از مردم دنیا فلفل قرمز به عنوان پادشاه گیاهان دارویی معرفی می‌شود. در واقع علت نامیدن پادشاه گیاهان دارویی به دلیل توانایی فلفل برای درمان بسیاری از مشکلات انسان می‌باشد. شما می‌توانید از فلفل هندی در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. در این مقاله برخی از فواید بیشمار فلفل هندی را در اختیار شما قرار می‌دهیم در این مقاله همراه ما باشید.

فلفل قرمز می‌تواند درد را کمتر کند

کپسایکین دارای خاصیت آرام کننده درد است زمانی که به وسیله کرم به پوست مالیده می‌شود می‌تواند درد را التیام بخشد. این به این دلیل است که کپسایسین به کاهش مقدار ماده P، نوروپپتید تولید شده توسط بدن که به مغز می‌رود تا سیگنال درد را کاهش دهد، کمک می‌کند. هنگامی که ماده P کمتر تولید می‌شود، سیگنال‌های درد دیگر به مغز نمی‌رسد و احساس درد کاهش می‌یابد.

اینجا هزاران نفر توانستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی می‌توانید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش‌های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک‌های اختصاصی این کلینیک آنلاین. کپسایسین به عنوان یک کرم پوستی در دسترس است و اغلب برای دردهای مفصلی و عضلانی، درد پایین کمر و درد پس از جراحی توصیه می شو.: علاوه بر این، مهم است که توجه داشته باشید که کپسایسین کرم نباید به یک زخم باز یا پوست شکسته مالیده شود.

فلفل می‌تواند پسوریازیس را بهبود بخشد

بیماری‌های خود ایمنی شرایطی هستند که بدن شما به آن حمله می‌کند. پسوریازیس نمونه‌ای از بیماری‌های خودایمنی است که به نظر می‌رسد به عنوان تکه‌هایی از پوست قرمز، خارش و پوسته پوسته شده است. در حال حاضر درمان برای پسوریازیس وجود ندارد. با این حال، کرم کپسایسین می‌تواند به کاهش خارش و بهبود ظاهر مناطق مبتلا به پسوریازیس کمک کند. یک مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به پسوریازیس تحت درمان با کپسایسین، مقیاس پذیری، قرمزی و لکه دار شدن را به میزان قابل توجهی کاهش دادند نسبت به کسانی که کرم پلاسبو دریافت کرده بودند. اعتقاد بر این است که ماده P در پسوریازیس نقش دارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، کپسایسین به کاهش مقدار ماده P تولید شده توسط بدن شما کمک می‌کند.

فلفل خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد

سرطان یک بیماری است که با رشد سلولی غیرقابل کنترل شناخته می‌شود. کپسایسین در فلفل‌های هندی، وعده کاهش خطر ابتلاء به سرطان را نشان می‌دهد. این ممکن است با حمله به بسیاری از مسیرهای مختلف در روند رشد سلول‌های سرطانی انجام شود. در واقع، مطالعات نشان داده اند که کپسایسین موجود در فلفل‌های هندی می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را کند کند و حتی باعث مرگ سلول‌های بسیاری از انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان پروستات، پانکراس و پوست می‌شود. در حالی که اثرات کپسایسین بر روی سلول‌های سرطانی امیدوار کننده است، توجه به این نکته مهم است که یافته‌های کنونی بر اساس مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی است. اثرات کپسایسین بر سرطان در انسان تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته است.

فلفل ماده‌ای آسان برای اضافه کردن به رژیم غذایی است

فلفل هندی را به آسانی می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آن را به شکل‌های مختلف، از جمله به عنوان یک غذای کامل، ادویه و مکمل غذایی می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید کمی از ادویه فلفل هندی را به بسیاری از غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید، مانند تخم مرغ، سیب زمینی سرخ شده و حتی سس‌هایی که همراه با غذاهای خود مصرف می‌کنید.

کد خبر 432698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.