عیدی: کودکان رکن اصلی توسعه پایدار هستند

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شهری با شاخصه‌های توسعه پایدار شامل اخلاق حیات محور، زیست پذیر و معناگرا بودن، شهروندانی خوشحال و هدفمند، با نشاط و هنجار مند دارد.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی گفت: امروزه سرمایه‌های انسانی الزاماً موضوع توسعه پایدار نیستند، بلکه کارگزاران توسعه پایدار هم هستند، بدین معنا که در برنامه ریزی‌های شهری، دیگر قرار نیست کودکان و نوجوانان موضوع توسعه پایدار باشند، بلکه رکن اصلی آن محسوب می‌شوند.

وی افزود: شهری با شاخصه‌های توسعه پایدار شامل اخلاق حیات محور، زیست پذیر و معناگرا بودن، شهروندانی خوشحال و هدفمند، با نشاط و هنجار مند دارد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای اینکه به قول شهر سازان و معماران شهر، شهری تمیز، منظم و زیبا داشته باشیم، ناگزیر به آموزش هستیم، یعنی آموزشی که خصوصیت غیرمستقیم و لذت بخش بودن را داشته باشد و تمام افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را در بگیرد.

عیدی با ابراز رضایت از اجرای طرح کلاس شهر با به روز ترین مؤلفه‌های جهانی گفت: امیدوارم این مراسم اختتامیه نباشد، بلکه آغازی از یک پایان باشد زیرا دوست داریم فعالیت‌ها فرآیند محور باشد.

کلاس شهر، کلاس زندگی است

احمد رضایی، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مراسم اختتامیه طرح کلاس شهر، با تشریح اقدامات مربوط به این طرح گفت: پس از ارائه طرح به اداره آموزش و پرورش استان، از اسفند ۹۷ اقدامات اولیه انجام گرفت و در فروردین ۹۸ نیز کارگروه تخصصی تشکیل و مرحله به مرحله پیش رفتیم.

وی افزود: در مهر ۹۸ تفاهم نامه همکاری بین سازمان و آموزش و پرورش منعقد شد و ۴۳ کلاس به عنوان پایلوت مدنظر قرار گرفت و کتاب‌های کار معلم، دانش‌آموز و اولیا تدوین شد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای مربیان و اولیا جهت بیان تبیین اهداف طرح، اظهار کرد: در طرح کلاس شهر، ۳۷۸ کارگاه برگزار شد، ۴۰۰ فعالیت مرتبط انجام گرفت و ۴۳ نمایش نیز اجرا شد که نرم افزار چند رسانه‌ای آن در حال آماده شدن است.

رضایی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، یک سال تحصیلی متفاوت را پشت سر گذاشتیم و طرح کلاس شهر نیز همانند سیستم آموزشی تحت تأثیر قرار گرفت، افزود: ۲۴۵ دانش‌آموز با ۴۷۰ اثر در مسابقات کلاس شهر شرکت کردند که ۶۵ اثر برگزیده و هدایایی به برگزیدگان اهدا شد.

گفتنی است؛ در این مراسم در چند بخش از ۶ برگزیده مسابقه کلاس شهر و ۶ نفر از معاونان مدارس اجرا کننده طرح به نمایندگی از ۶ ناحیه آموزش و پرورش استان و همچنین افرادی که در اجرای این طرح همکاری داشتند، تقدیر شد.‌

کد خبر 432695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.