لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای انجام درخواست‌های مردمی۱۳۷

در جلسه بررسی درخواست های مردمی ۱۳۷ منطقه ۱۱ که با حضور مدیران این منطقه و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ برگزار شد بر لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای انجام درخواست های مردمی ۱۳۷ به مناطق و سازمان‌ها و سایر حوزه‌های اجرایی شهرداری، تاکید شد.

به گزارش ایمنا، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در نشست تخصصی هم اندیشی و بررسی درخواست‌های مردمی ۱۳۷ منطقه ۱۱ اظهار کرد: دو هزار و ۷۸ درخواست از سوی ۶۰ هزار و ۶۰۹ خانوار ساکن در منطقه ۱۱، طی سه ماهه نخست سال ۹۹ به مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ انعکاس داده شده است یعنی سه درصد ساکنان این منطقه در انعکاس مسائل شهری به ۱۳۷ مشارکت داشته اند.

وی با تقدیر از مدیران و کارشناسان منطقه ۱۱ که با تلاش خود، ۱۰۰ درصد درخواست‌های مردمی را در سه ماهه نخست سال ۹۹ و در مهلت مقرر پاسخگویی و همچنین موفق به انجام ۶۱ درصد درخواست‌ها و رفع مشکل شهروند شده اند، افزود: کاهش مشارکت شهروندان در تماس با ۱۳۷ برای انعکاس مشکلات شهری، به بی تفاوتی اجتماعی منجر می‌شود زیرا این بی تفاوتی اجتماعی در نهایت به بی‌اعتمادی شهروندان از مدیریت شهری می‌انجامد.

رمضانی فرخد تصریح کرد: با وجود اینکه تماس‌های شهروندان با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ در سه ماهه نخست سال جاری افزایش داشته است اما شاهد کاهش هفت درصدی تماس‌های ساکنان منطقه ۱۱ با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ هستیم، لذا از آنجا که ما نیاز داریم شهروندان دیده‌بان و دیدگان ما بوده و در امور مدیریت شهری مشارکت کنند، باید برای تقویت این مشارکت، برنامه ریزی و اقدام کنیم.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با نگاهی به عملکرد منطقه ۱۱ در پاسخگویی و انجام درخواست‌های مردمی ۱۳۷ در می‌یابیم که رشد قابل توجهی در بخش درخواست‌های عدم قابل انجام داشته ایم که این موضوع نشان دهنده رشد انتظارات شهروندان از شهرداری در منطقه ۱۱، بدون توجه به وظایف و اختیارات شهرداری است که اگر در این خصوص نیز فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی کافی به شهروندان صورت نگیرد، باز هم شاهد افزایش بی اعتمادی و نارضایتی از مدیریت شهری خواهیم بود.

کد خبر 432682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.