نشست میز ترکیه در راستای توسعه صادرات برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میز ترکیه در راستای توسعه صادرات به این کشور و آسیب شناسی روابط تجاری ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده با اعلام اینکه اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های دولتی مرتبط همراه با نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق مشترک ایران و ترکیه هر یک نقطه نظراتی را در خصوص چگونگی تعامل تجاری برد- برد با ترکیه و فعال‌سازی ظرفیت‌های بزرگ کشور برای توسعه تجارت خارجی بیان کردند.

وی افزود: حاضرین در این نشست ضمن آسیب‌شناسی تجارت ایران و ترکیه، هماهنگی میان بخش‌های دولتی و خصوصی، نقش فعال‌تر بخش خصوصی ایران و اهمیت مطالعات بازار در مذاکرات تجارت ترجیحی و آزاد را از ضروریات توسعه روابط تجاری دو کشور برشمردند.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه گفت: در این راستا، سازمان توسعه تجارت ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رمز موفقیت و توسعه تجارت دو جانبه را در بررسی بیشتر بازار ترکیه و یافتن دامنه محصولات ایرانی سازگار با تقاضای این بازار ذکر کردند.

آقازاده ادامه داد: همچنین افزایش مشارکت بخش خصوصی در میز ترکیه در جلسات میزها و تمرکز بیشتر بر مزیت‌های صادراتی از مواردی بود که بر لزوم آن تأکید شد.

لازم به ذکر است، نمایندگان اتاق مشترک ایران و ترکیه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اتاق تعاون ایران، دفاتر وزارت صمت، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست میز کشوری ترکیه حضور داشتند.

کد خبر 432631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.