ظریف شخصیتی مورد احترام در جامعه جهانی است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ظریف شخصیتی مورد احترام در جامعه جهانی است. کشورهای غربی به علت دشمنی آشکار با جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای انزوای سیاسی ایران به کار می‌گیرند.

حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اتفاقات رخ داده در جلسه مجلس  با حضور وزیر امور خارجه اظهار کرد: در اینکه محمدجواد ظریف یکی از دیپلمات‌های کارکشته و آگاه بر مسائل بین‌المللی است، هیچ شکی وجود ندارد. در طول چند سال گذشته، ظریف چه در دوران نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد و چه در دوران معاونت وزارت خارجه و چه در دوران تصدی وزارت خارجه از هیچ کوششی برای بهره‌گیری از دانش دیپلماسی خود در راستای ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران فروگذاری نکرده است.

وی افزود: کارنامه آقای ظریف در دوران فعالیت دیپلماتیک خود آکنده از میهن دوستی و اخلاص نسبت به جمهوری اسلامی ایران است. در طول سال‌های اخیر وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک توافق منصفانه میان ایران و کشورهای ۱+۵ به‌کار گرفتند. این توافقنامه که پس از سال‌ها مذاکره نفس‌گیر میان ایران و شش کشور جهانی امضا شد، اثرات مثبتی در سطح جهان برای ایران در پی داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تمام تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده ایرانی از بین رفت. درواقع رئیس جمهور ایالات متحده که با کمک لابی صهیونیست‌ها وارد کاخ سفید شده، در جریان مبارزات انتخاباتی خود بارها اعلام کرده بود که پس از پیروزی در انتخابات، از توافقنامه برجام خارج خواهد شد. ترامپ بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید نه تنها از معاهده برجام خارج شد، بلکه تحریم‌های ظالمانه و سنگینی را علیه تهران اعمال کرد.

هانی زاده ادامه داد: در تجزیه و تحلیل چرایی دشمنی دونالد ترامپ با ملت ایران به این نتیجه خواهیم رسید که سفیدپوستان نژادپرست، لابی صهیونیست‌ها و رژیم اسرائیل و برخی رژیم‌های مرتجع عرب در صدد انتقام‌گیری از ملت ایران هستند. طبیعی است که در چنین فرایندی، وزیر امور خارجه ایران نمی‌تواند اقدامی برای مقابله با آمریکا انجام دهد؛ اما برخی از جریان‌های سیاسی در کشور تلاش می‌کنند از آقای ظریف به عنوان عامل ناکامی تیم مذاکره‌کننده کشور یاد کرده و سیل اتهام‌ها را متوجه وی کنند.

وی تصریح کرد: حضور آقای ظریف در مجلس شورای اسلامی و برخی مسائل مطرح شده در این نشست، کمکی به ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران نکرده و تنها موجب بهره‌برداری سیاسی دشمنان خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: باید به وزیر امور خارجه این فرصت را داد تا از شرایط موجود در آمریکا و بحران جهانی ناشی از گسترش ویروس کرونا، برای جریان‌سازی علیه دشمنان ایران استفاده کند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: ظریف شخصیتی مورد احترام در جامعه جهانی است. کشورهای غربی به علت دشمنی آشکار با جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای انزوای سیاسی ایران به کار می‌گیرند. در شرایط فعلی تضعیف دستگاه دیپلماسی ایران و شخص ظریف هیچ مناسبتی ندارد؛ زیرا ایران نیازمند وحدت داخلی و صف‌آرایی در برابر دشمنان خارجی است.

کد خبر 432626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.