راه‌اندازی غسالخانه کرونایی در شیراز

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز گفت: به منظور حفظ کرامت و رعایت شئون انسانی درگذشتگان کرونایی، نسبت به آماده سازی، تجهیز و راه‌اندازی غسالخانه‌ای مجزا طبق اصول بهداشتی و قوانین ایزوله در محل دارالرحمه اقدام شده و اموات کرونایی توسط روحانیون جهادی در این قسمت غسل و کفن می‌شوند.

علی پارسازاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاکید شهردار شیراز مبنی بر تعطیلی مجدد پارک‌ها و توقف خدمات حمل و نقل شهری همچنین ممنوعیت برگزاری تجمعات، اظهار کرد: آرامستان‌های شیراز در مقابله با پاندمی کووید ۱۹ همچنان تعطیل و از تشکیل تجمعات به هر شکل جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت مجدد برگزاری مراسم ختم و سوگواری در تمامی آرامستان‌های شیراز، تصریح کرد: شهروندان برای زیارت اهل قبور به این مکان‌ها مراجعه نکنند و طلب آمرزش و مغفرت برای اموات از طریق ارتباط قلبی و از فاصله دور انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: آرامستان‌های بهشت احمدی و دارالرحمه شیراز از مکان‌های پر خطر و پر ازدحام به شمار می‌روند و علی‌رغم وضع قانون ممنوعیت تردد اشخاص و خودرو به این آرامستان‌ها ناچار هستیم تعداد بسیار اندکی را برای برگزاری نماز میت و انجام مراسم خاکسپاری اجازه ورود دهیم.

وی افزود: این آرامستان‌ها و خودروهای تردد کننده روزانه توسط ماشین آلات مجهز به Jet-fan و یا به صورت دستی کاملاً ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و با مراجعان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی همراهی و همکاری شده و مواد ضد عفونی کننده و در برخی موارد ماسک و دستکش در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

پارسازاد با اشاره به روش‌های مختلف اطلاع رسانی اظهار کرد: از طریق شبکه‌های مجازی و نصب بنر و پوستر موارد بهداشتی و لزوم رعایت فواصل اجتماعی تذکر داده شده و اطلاع رسانی می‌شود و با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌ها از خدمات‌دهی به افرادی که فاقد ماسک هستند ممانعت می‌شود.

وی با اشاره به روند تدفین اموات کرونایی گفت: به منظور حفظ کرامت و رعایت شئون انسانی این درگذشتگان، نسبت به آماده سازی، تجهیز و راه‌اندازی غسالخانه‌ای مجزا طبق اصول بهداشتی و قوانین ایزوله در محل دارالرحمه اقدام شده و اموات کرونایی توسط روحانیون جهادی در این قسمت غسل و کفن می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز با بیان اینکه اموات توسط خودروهای حمل متوفی به بهشت احمدی منتقل شده و طبق پروتکل وزارت بهداشت به خاک سپرده می‌شوند، اظهار کرد: در تمامی مراحل فوق نماینده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بر این روند نظارت دارند.

کد خبر 432625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.