نارضایتی فعالان گردشگری از مجلس

یک فعال گردشگری گفت: کمتر کشوری ثروت طبیعی و انسانی ایران در حوزه گردشگری را داراست، اما مدیریت این ثروت مهم است. مجلس باید دغدغه رفع مشکلات کشور را داشته باشد و از صنعت گردشگری در این راستا استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را شاید بتوان سرگردان‌ترین و مظلوم‌ترین حوزه‌ای دانست که به تازگی برای آن وزارتی تأسیس شده است. حوزه‌ای که مجلس و دولت کاری به کار آن ندارند و تنها در یک مقطع در سال گذشته و برای انتخاب وزیر بحث آن در مجلس داغ شد. بسیاری از نماینده‌های مجلس با شعار رونق و توسعه گردشگری مناطق خود وارد بهارستان شدند، اما تاکنون برنامه خاصی برای ساماندهی این صنعت در مجلس ارائه نشده است.

تنها اقدام نماینده‌های مجلس یازدهم در اولین ماه کاری خود تلاش برخی از آنان برای تشکیل فراکسیونی تحت عنوان "میراث فرهنگی، گردشگری و زیارت" بود که سرنوشت آن هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. اما آیا یک فراکسیون برای میراث فرهنگی و گردشگری کافی است و این حوزه نیاز به کمیسیونی ندارد؟

کاووس مسعودی، فعال گردشگری، درباره دغدغه‌ها و انتظارات خود در مورد برخورد مجلس با مبحث گردشگری به خبرنگار ایمنا می‌گوید: باید در ابتدا شروع به کار مجلس، اهداف تشکیل فراکسیون میراث فرهنگی را مشخص شود. اگر تشکیل فراکسیون فرهنگی به مسائل ظاهری خلاصه شود، تأثیری در رشد جامعه فرهنگی نخواهد داشت.

وی افزود: مجلس باید مشکلات مردم را حل کند همچنین مجلس قبلی آمار رفع کدام مشکلات جامعه در چهار سال گذشته را اعلام کند. جامعه فرهنگی و مردم شاهد مشکلات جامعه هستند و مجلس باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارد و حق ندارد شعاری عمل کند.

این فعال گردشگری درباره شعارهای حل معضل بیکاری با استفاده از ابزار گردشگری که برخی از نماینده‌ها در کارزار انتخاباتی وعده دادند، تاکید کرد: مجلس موظف است صحیح‌ترین آمار بیکاری در جامعه را اعلام و بگوید این مشکل را چگونه رفع می‌کند. مجلسی می‌خواهیم که بگوید اشتغال را چگونه ایجاد و چگونه مسائل کار آفرینان را حل می‌کند. مجلس باید در هرماه آمار مقرراتی را که در جهت رفع مشکلات مردم و جامعه تصویب کرده اعلام کند؛ در این صورت جامعه اسلامی رشد می‌کند.

مسعودی خاطرنشان کرد: کمتر کشوری ثروت طبیعی و انسانی ایران در حوزه گردشگری را داراست، اما مدیریت این ثروت مهم است. مجلس باید دغدغه رفع مشکلات کشور را داشته باشد و از صنعت گردشگری در این راستا استفاده کند.

کد خبر 432598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.