موافق ادامه برگزاری لیگ برتر در پیک دوم کرونا هستید؟

ادامه یا لغو لیگ برتر با مثبت شدن تست‌هایی از چند تیم، دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. ۳ پیشکسوت از استقلال، پرسپولیس و سپاهان نظرشان درباره لغو یا ادامه لیگ را با ایمنا در میان گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آنکه لیگ برتر بعد از وقفه طولانی مدت به دلیل همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، دو هفته‌ای است از سر گرفته شده، اما مثبت شدن تست کرونا چند تن از بازیکنان و اعضای دو تیم استقلال و فولاد، باز هم برگزاری مسابقات باشگاهی را در هاله‌ای از ابهام فرو برد. در این شرایط آبی‌های تهران و سرخ‌های اهواز حدود ۱۴ روزی را به قرنطینه خواهند رفت و چنین اتفاقی، یعنی چند دیدار به تعویق خواهد افتاد و اجرای برنامه فشرده سازمان لیگ را سخت‌تر از قبل می‌سازد.

در چنین شرایطی بسیاری از کارشناسان معتقدند سازمان لیگ باید از موضع خود در قبال اتمام فصل نوزدهم به هر قیمتی کوتاه بیاید و فکر چاره باشد. از نکات مهمی که زمان بندی برای بازی‌های معوقه استقلال و فولاد را دشوار می‌کند این است که با فاصله زمانی کمی از پایان لیگ، ۲ دیدار دوستانه برای تیم ملی فوتبال برنامه‌ریزی شده و علاوه بر آن، ۴ نماینده ایران در آسیا نیز به احتمال زیاد در اواخر شهریور ماه باید به مصاف حریفان بروند.

تمام این موارد نشان می‌دهد که کار مسئولان سازمان لیگ آسان نیست و شاید آرام آرام باید فکر جایگزینی برای تعیین قهرمان، سهمیه‌ها و سقوط کنندگان به دسته پایین‌تر باشد. در همین خصوص چند پیشکسوت از ۳ باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان گفت و گویی را با خبرنگار ایمنا انجام داده و به این سوال پاسخ داده‌اند که آیا موفق ادامه لیگ با شرایط حاضر هستند یا خیر. نظر این ۳ پیشکسوت را در ادامه می‌خوانیم:

موافق انصراف استقلال از ادامه لیگ هستم

محمد نوری، پیشکسوت استقلال در این خصوص می‌گوید: خیلی موافق ادامه لیگ نیستم زیرا چنین بحث‌هایی درباره شرایط کرونایی لوس شده است. وضعیت استقلال خوب نیست و بازیکنان نگران هستند و بابت ترس از ابتلاء به کرونا، دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند. به نظرم اصلاً نباید لیگ را ادامه بدهند و باید مسابقات تعطیل شود تا وضعیت کمی بهتر شود. برگزاری لیگ در این شرایط چندان جالب نیست و انشاالله سازمان لیگ برنامه‌ریزی بهتری را انجام داده و کمی برای بچه‌ها (بازیکنان) ارزش قائل شود.

او همچنین موفق است که حتی اگر سازمان لیگ تصمیمی بر لغو لیگ نگرفت، استقلال به تنهایی از رقابت‌ها انصراف دهد. نوری تصریح می‌کند: با انصراف استقلال از مسابقات لیگ موافق هستم. دیدید که در سفر تیم به اهواز، امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشت و باعث ابتلاء استقلالی‌ها، و هم فولادی‌ها به کرونا شد. این موضوع تنها محدود به استقلال نیز نیست و ممکن مشابه چنین اتفاقی برای آن‌ها رخ دهد.

او اضافه می‌کند: موافق هستم و بد نیست که استقلال برابر سازمان لیگ و آدم‌هایی که چندان برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستند بایستد و در مسابقات شرکت نکرده و از لیگ انصراف دهد.

پرسپولیس هم دوست ندارد در این شرایط بازی کند!

پایان رأفت، بازیکن سال‌های نه چندان دور پرسپولیس معتقد است با آنکه لغو لیگ به ضرر سرخ‌پوشان است اما خود این باشگاه نیز راضی به برگزاری لیگ در چنین شرایطی و به خطر افتادن جان انسان‌ها نیست. او می‌گوید: "بعد از چهار ماه اعلام کردند که لیگ باید شروع بشود. روی ادامه یا لغو لیگ خیلی بحث شد. بسیاری موافق برگزاری لیگ بودند برخی از باشگاه‌ها نیز که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم را نداشت، خواستار اتمام لیگ شدند. فکر می‌کنم سازمان لیگ و فراتر از این سازمان دستور صادر شد که این مسابقات برگزار شود. هنوز ۲ هفته از شروع مجدد لیگ نگذشته مشاهده می‌کنید که بسیاری از بازیکنان، مربیان و کادر پزشکی متأسفانه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این اتفاق خبر خوبی نیست. "

او تصریح می‌کند: اگر می‌بینیم در کشورهایی که صاحب فوتبال هستند، در زمینه رعایت پروتکل‌ها و برگزاری ایمن مسابقات بهتر هستند به این دلیل است که همه چیز کارشناسی شده است. آن‌ها از همان روز اولی که بحران به وجود می‌آید، ستادی را تشکیل می‌دهند و کارهایشان را به نحو احسنت انجام می‌دهند. نمی‌دانم چه چیزی پشت این قضیه هست که می‌خواهیم مسابقات لیگ برتر را با این شرایط ادامه دهیم. فکر می‌کنم که با شرایطی که به وجود آمده و بسیاری از بازیکنان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، خود پرسپولیس هم دوست ندارد بازی کند. فوتبالیست‌ها خانواده دارند و ممکن است به پدر، مادر، خواهر، برادر و همسرشان کرونا را منتقل کنند و این کار قشنگی نیست.

بهتر است تمرکزشان را روی لیگ بعدی بگذارند

محمود کریمی، پیشکسوت سپاهان نیز هم نظر با دو پیشکسوت قبلی است و موفق توقف بازی‌های لیگ است. او اما از منظر دیگری به شرایط فعلی تیم‌ها پرداخته و می‌گوید: اعتقاد دارم دیگر نباید لیگ به این شکل برگزار شود. با بچه‌ها در تماس هستم و با این وقفه طولانی شرایط بدنی سپاهانی‌ها و سایر تیم‌ها اصلاً خوب نیست. بچه‌ها و کادر سپاهان را که پس از بازی دوستانه با ذوب آهن دیدم، گفتند که بدن‌ها خیلی سنگین و دور از شرایط آرمانی است. اگر قرار است لیگ برای چند بازی برگزار شود، عقیده‌ام این است که بهتر بود برگزار نمی‌شد و تمرکزشان را روی لیگ بعدی می‌گذاشتند.

کد خبر 432591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.