انجمن ادبی کانون پرورش فکری بال پروازی برای قلم نوجوانان 

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: انجمن ادبی کانون در زمان شیوع ویروس کرونا هر دوهفته یکبار به فعالیت خود به صورت مجازی ادامه داد و جلسات انجمن با حضور تمامی اعضا از کل اصفهان و میهمانانی که چراغ راهی برای نویسندگان و شاعران نوجوانان هستند، برگزار می‌شد.

زینت سادات فاطمی در مورد نحوه عضوگیری انجمن ادبی به خبرنگار ایمنا گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از همان سال‌های دوران ابتدایی پذیرای حضور کودکان در مراکز است و بچه‌ها در کنار دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری فرصت شکوفایی استعدادهای بی‌نظیر خود در کلاس‌های ادبی را نیز پیدا می‌کنند.

وی افزود: مربی‌های ادبی هر سال پله پله همگام با اعضا، کلاس‌های شعر و داستان را که از آموزش نوشتن خلاق جوانه می‌زند برگزار می‌کنند تا نهال وجود نویسندگان کوچک را برای داشتن قلمی جذاب و گیرا آماده سازند. با اتمام آموزش‌های اولیه بچه‌ها توانایی نوشتن و سرودن شعر و داستان‌های حرفه‌ای را دارند و می‌توانند در کارگاه‌های شعر و داستان حاضر شوند. قلم به دستان نوجوان در جریان این کارگاه‌ها با قواعد شعری، ساختار داستان و شاعران و نویسندگان بزرگ آشنا می‌شوند.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: انجمن‌های ادبی کانون محفلی برای نوجوانان اهل قلم است، شاعران و نویسندگانی که از دل کلاس‌های ادبی کانون رشد کرده‌اند، بالیده‌اند و مسیر سرودن و نوشتن خود را یافته‌اند. اعضایی که در سن ۱۴ تا ۲۲ سال هستند و این گروه سنی، دوران کودکی خود را پشت سر گذاشته‌اند و در عین حال به دوران بزرگسالی نیز وارد نشده‌اند؛ بنابراین حضور آنها در انجمن‌های بزرگسالان گاه می‌تواند آسیب‌زا باشد. آن‌ها در مواجهه با انتقادات گاه تند و صریح انجمن بزرگسالان دلسرد می‌شوند، به همین دلیل کانون پرورش استان اصفهان تا حرفه‌ای شدن این اعضا و محکم‌تر شدن ریشه‌های ادبی آنها و ورودشان به انجمن بزرگسالان، پابه‌پا همراهشان خواهد بود.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری تاکید کرد: انجمن ادبی کانون پرورش فکری در اوضاع قرمز شیوع بیماری کرونا هم به فعالیت خود به صورت مجازی آن هم هر دو هفته یک‌بار ادامه داد و جلسات انجمن با حضور تمامی اعضای انجمن از کل استان اصفهان و میهمانانی از جمله شاعران و نویسندگان بزرگی که چراغ راهی برای نویسندگان و شاعران نوجوانان خواهند بود، برگزار می‌شود.

وی درباره امتیازاتی که برپایی انجمن مجازی نسبت به حضوری داشت، گفت: در جلسات حضوری مجبور بودیم پذیرای ظرفیت محدودی از بچه‌ها در جلسات باشیم، اما در انجمن مجازی این محدودیت‌ها از بین رفت. همچنین در این جلسات اساتید بزرگی در عرصه قلم به صورت مجازی همسو با بچه‌ها آثار را نقد و بررسی می‌کردند و مطالب ارزنده در اختیار آنان قرار می‌دادند.

کد خبر 432590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.