آیا سردرد از علائم بیماری کرونا است؟

سردرد می‌تواند یکی از علائم عفونت ویروس کرونا باشد، اما ممکن است بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز باعث بروز آن شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تشخیص بیماری کووید -۱۹ تنها با وجود یک علامت امکانپذیر نیست. به همین دلیل تنها با استفاده از آزمایش ویروس کرونا می‌توان به طور قطع تشخیص داد که فردی به این بیماری مبتلا شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری در آمریکا اعلام کرده است که علائم بیماری کرونا شامل تب و لرز، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، درد عضلات، سردرد، از دست رفتن حس بویایی یا چشایی، گلو درد، تهوع، استفراغ، گرفتگی و آبریزش بینی، خستگی و اسهال می‌شود.

بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز می‌توانند باعث بروز علائمی مشابه نشانه‌های کرونا شوند. به عنوان مثال بیماری آنفلوآنزا با علائمی مانند تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، خستگی و بدن درد همراه است.

افراد باید در صورت بروز هر کدام از این علائم در مرحله اول از دیگران فاصله بگیرند، سپس با پزشک خود تماس گرفته و در صورت لزوم، آزمایش کرونا بدهند. اگر لازم باشد این افراد برای انجام آزمایش ویروس کووید -۱۹ به مکان‌های عمومی بروند، باید حتماً از ماسک استفاده کرده و قانون فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

به گفته محققان چنانچه سردرد دائمی نباشد و در طول چندین ساعت برطرف شود، به طور قطع از علائم بیماری کرونا نیست، اما حتی در این صورت نیز بهتر است فرد مبتلا به سردرد از دیگران فاصله بگیرد. در صورتی که با انجام آزمایش کرونا مشخص شود که فرد به این بیماری مبتلا است، باید با دور نگه داشتن خود از دیگران مانع انتقال ویروس به آن‌ها شود.

کد خبر 432584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.