انفجار در نطنز کار بازرسان آژانس است؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

رخداد نطنز، پروتکل الحاقی را زیر سوال می‌برد

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در توضیح حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قالب پروتکل الحاقی ۶ بار از نقطه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز خرابکاری صورت گرفت، بازدید کردند. این اتفاق را ناشی از نفوذ بازرسان و جمع آوری اطلاعات و اخبار به نفع رژیم صهیونیستی نیز می‌توان تحلیل کرد و معتقدیم بخشی از خرابکاری به دلیل حضور مستمر بازرسان آژانس در این منطقه بوده است.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: رخداد پیش آمده و بازدیدهای انجام گرفته موضوع پروتکل الحاقی را زیرسوال می‌برد زیرا دسترسی بازرسان به این مراکز فقط با تمسک به پذیرش ایران طبق پروتکل الحاقی ممکن است.

وی افزود: در صورت که پروتکل الحاقی در میان نبود، مانند کشورهای دیگر بازرسی‌های آژانس خیلی محدود بود و آنها هم هیچ حق و ادعایی نمی‌توانستند داشته باشند.

کرونا مجلس را به تعطیلی می‌کشاند؟

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد اجازه جلسه مشترک هیات رئیسه و روسای شعب در مورد کاهش یا افزایش سقف برخی کمیسیون‌های مجلس، امروز ارائه می‌شود، گفت: طرحی برای اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه شده که چهارشنبه هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و وضعیت برخی کمیسیون‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

او گفت: پس از تصویب این طرح در مجلس به شورای نگهبان برای بررسی ارسال می‌شود و تصویب طرح در مجلس، پس از تایید شورای نگهبان قابل اجرا است.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری جلسات علنی مجلس در ایام کرونا، گفت: ستاد مقابله با کرونا تا کنون ابلاغیه برای لغو جلسات علنی به مجلس ارائه نکرده است. جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان دایراست.

جزئیات گفت‌وگوی نمایندگان با رحمانی‌فضلی پشت درهای بسته

علی حدادی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، اظهار داشت: وزیر کشور به همراه معاونان اجتماعی و امنیتی خود در این جلسه حضور یافت و گزارشی درباره مسائل مربوط به امنیت داخلی و آسیب‌های اجتماعی به نمایندگان ارائه کرد.

وی بیان کرد: قرار بر این شد که وزارت کشور تعامل لازم را با کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در راستای پیگیری مأموریت‌های خود به ویژه در مباحث امنیت داخلی و مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: همچنین قرار بر این شد که وزارت کشور در زمینه اصلاح قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تعامل لازم را با کمیسیون داشته باشد.

نتایجی قابل توجهی درباره علت حادثه نطنز حاصل شده است

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی در ادامه جلسات خود برای بررسی حادثه نطنز، عصر امروز جلسه‌ای با حضور آقای علوی وزیر اطلاعات و معاونین، مقامات ارشد فرماندهی پدافند هوایی ارتش و مقامات ارشد نیروی انتظامی برگزار کرد.

به گفته وی در این جلسه، مقامات مربوطه با ارائه گزارشی از حوزه مسئولیت خود، به تشریح ابعاد امنیتی واقعه نطنز پرداختند و بعد از استماع نظرات اعضای کمیسیون به سوالات آنها پاسخ دادند.

عمویی در پایان گفت: براساس گزارش ارائه شده در این جلسه، تاکنون نتایجی قابل توجهی درباره حادثه نطنز حاصل شده و بررسی دقیق‌تر ابعاد مخلتف موضوع انفجار نطنز ادامه دارد. با پایان بررسی دقیق و فنی موضوع، نتایج قطعی از طریق دستگاه‌های ذی ربط به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 432583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.