افزایش خدمات دوچرخه اشتراکی در اسکاتلند

مسئولان شهر گلاسکو اسکاتلند اعلام کردند که پس از پایان دوران قرنطینه کرونا، شهروندان شاهد خدمات جدید دوچرخه اشتراکی و البته ارتقای سیستم دوچرخه سواری این شهر خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای اسکاتلند با برچیده شدن محدودیت‌ها دنبال یافتن راهی برای تشویق شهروندان برای حضور در خارج از محیط منزل و مشارکت در فعالیت‌های ورزشی هستند تا سلامت و ایمنی آنها را بیش از پیش تضمین کنند.

دوچرخه سواری یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که در عین ورزش بودن، نوعی جابجایی درون شهری تلقی می‌شود. بسیاری از شهرهای اروپایی پیش از شیوع کرونا، دوچرخه سواری را به عنوان یکی از روش‌های جایگزین برای حمل و نقل معرفی کرده بودند و به این ترتیب از مزایای بیشمار آن بهره مند شدند.

سیستم دوچرخه اشتراکی گلاسکو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد. از آن پس ۸۰۰ دوچرخه در ۷۹ نقطه شهر در اختیار شهروندان قرار گرفت.

برای افزایش استفاده از دوچرخه، مسئولان طرحی را تنظیم کرده‌اند که بر اساس آن هر دوچرخه برای هر کاربری که برای نخستین بار از دوچرخه استفاده می‌کند، به مدت ۳۰ دقیقه در هر سفر رایگان در نظر گرفته می‌شود.

نکته جالب اینکه برای کاربران فعال دوچرخه، یک ساعت اول سفرشان رایگان می‌شود تا لذت بیشتری را تجربه کنند. هیچ محدودیت زمانی در تعدد استفاده از دوچرخه نیز برای شهروندان وجود ندارد؛ این طرح تا ۲۴ آگوست امسال برقرار خواهد بود.

کد خبر 432549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.