پایتخت اسلوونی میزبان جنگل شهری می‌شود

مسئولان شهر لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، به منظور ایجاد آینده‌ای پایدار تصمیم به توسعه جنگل شهری در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ نموده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جنگل‌های شهری علاوه بر ایجاد زیبایی‌های بصری تأثیر بالقوه‌ای بر حفظ گونه‌های گیاهی، تعدیل دمای هوا، کاهش آلودگی‌های محیطی و مهم‌تر از همه برقراری ارتباط شهروندان با طبیعت دارند.

احداث جنگل‌های شهری در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده است زیرا مدیران شهری پی برده‌اند که گسترش آنها یکی از ساده و البته بهینه‌ترین راه‌ها برای افزایش سلامت شهروندان، زیباسازی محیط شهری و همچنین راهکار علمی برای غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از شهرنشینی است.

مسئولان شهر لیوبلیانا در راستای پروژه "URB for DAN" قصد دارند با احیای فضاهای سبز شهری، پایداری این شهر را تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهند.

پروژه "URB for DAN" شامل اقداماتی است که برای حفظ میراث طبیعی شهرهای حوزه رودخانه دانوب انجام می‌شود؛ اهداف این طرح بهره بردن هرچه بیشتر از اکوسیستم سبز شهری، تبدیل شهرها به مکانی برای ارتقای تعاملات اجتماعی شهروندان، نشاط شهروندی، سرگرمی کودکان و البته توسعه "توریسم سبز" است که بر اساس آن گردشگران به سمت فضاهای سبز شهری دعوت می‌شوند.

مقامات شهر لیوبلیانا تنها درختکاری و حفظ فضاهای سبز را کافی نمی‌دانند بلکه ایجاد فضاهای پیاده روی، مبلمان شهری متناسب و آگاهی رسانی در قالب بیلبوردهای شهری را نیز جزئی از برنامه‌های این پروژه محسوب می‌کنند.

معاون شهردار لیوبلیانا در این رابطه اعلام کرده که استراتژی در نظر گرفته شده باید نیازهای کاربران جنگل شهری و خواست عموم شهروندان را برآورده کند تا تحقق جامعه‌ای خلاق را شاهد بود.

کد خبر 432542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.