تاکید روسای مجالس تونس، ژاپن و اوکراین بر تقویت و گسترش روابط پارلمانی با ایران

روسای مجالس تونس، ژاپن و اوکراین در پیام‌های جداگانه با تبریک انتصاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی، برتقویت و گسترش روابط پارلمانی با ایران تاکید کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، «راشد خریجی الغنوشی» رئیس مجلس نمایندگان تونس در پیام تبریک به مناسبت انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تقویت روابط برادرانه میان مجالس ایران و تونس، موجب غنای همکاری دو کشور شده و در جهت منافع مشترک دو ملت است.

وی خطاب به قالیباف تصریح کرد: خرسندم به مناسبت انتخاب شما به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران گرم‌ترین تبریک و صادقانه‌ترین آرزوها را خدمت‌تان تقدیم دارم.

رئیس مجلس نمایندگان تونس خاطرنشان کرد: برای شما توفیق و موفقیت کامل در انجام وظایف عالیه و برای ملت ایران پیشرفت و بالندگی روزافزون را آرزومندم.

تاکید رئیس مجلس مشاوران ژاپن بر گسترش همکاری‌های پارلمانی

«سانتو اکیکو» رئیس مجلس مشاوران ژاپن نیز در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و خطاب به وی اظهار کرد: به نیابت از نمایندگان مجلس مشاوران، پارلمان ملی ژاپن، انتخاب جنابعالی به ریاست مجلس شورای اسلامی را از صمیم قلب تبریک می‌گویم. امیدوارم از طریق تعامل بین مجلس، روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای جنابعالی سلامتی و برای کشور شریف‌تان شکوفایی هرچه بیشتر آرزو می‌کنم.

تقویت همکاری‌های پارلمانی میان ایران و اوکراین

«دمیترو رازو مکف» رئیس مجلس اوکراین نیز در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و خطاب به وی اظهار کرد: از طرف معاونان خلق اوکراین و خودم انتصاب شما را به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک می‌گویم.

وی تصریح کرد: امیدوارم در دور جدید روابط اوکراین و ایران تقویت شده و همکاری‌های پارلمانی گسترش یابد. موفقیت چشمگیر در فعالیت‌های مسئولانه به نفع هموطنان دو کشور را آرزو دارم.

کد خبر 432522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.