مناسب‌سازی ۳۰ درصد از پارک‌های گلشهر

شهردار گلشهر گفت: تاکنون ۳۰ درصد فضای پارک‌های شهر برای استفاده معلولان مناسب سازی شده است.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوزه فضای سبز شهری اظهار کرد: سرانه فضای سبز هر شهروند گلشهری ۹.۵ مترمربع است که این سرانه بر اساس طرح جامع شهری باید به ۲۰ متر افزایش یابد.

وی گفت: ۶۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز این شهر از تنها چاه شهرداری گلشهر با دبی شش لیتر بر ثانیه، ۱۰ درصد از آب کشاورزی و ۳۰ درصد از طریق خرید آب شرب تأمین می‌شود؛ سال گذشته ۶۰ میلیون تومان برای خرید آب شرب هزینه شد.

شهردار گلشهر افزود: در سال ۹۸ از محل بودجه شهرداری برای نگهداری و توسعه فضای سبز و لوله‌گذاری آن ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد که این رقم در بودجه امسال به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

نیکبخت گفت: کمبود آب در حوزه فضای سبز شهری از چالش‌های شهرداری است؛ در محله فیلاخص و ورزنه به شدت کمبود آب وجود دارد و از آنجا که آب کشاورزی در اختیار نداریم، بخشی از فضای سبز با آب شرب و قسمت دیگر از حمل آب با تانکر از محل چاه شهرداری تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: سه هزار مترمربع زمین برای احداث استخر ذخیره آب خریداری شده که پس از بهره‌برداری جهت رفع مشکل کمبود آب فضای سبز در مواقع بارندگی آب ذخیره می‌شود.

شهردار گلشهر با بیان اینکه پنج پارک تفریحی شهر گلشهر ۵۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد، ادامه داد: تاکنون ۳۰ درصد فضای پارک‌های شهر برای استفاده معلولان مناسب سازی شده است، اما متأسفانه تردد موتورسواران در پارک، امکان ورود و آمد و شد در پارک‌های شهر را برای افراد توان خواه نا امن کرده است.

نیکبخت گفت: پارک‌های تاریخی قلعه وداغ ۲۰ هزار مترمربع، دانیال با مساحت ۱۷ هزار مترمربع، لاله ورزنه با مساحت هشت هزار متر مربع، گل‌سرخ با مساحت شش هزار متر مربع و شورا با مساحت دو هزار و ۴۰۰ مترمربع در محلات مختلف شهر دارای محل اختصاصی بازی کودکان است.

کد خبر 432516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.