ماسک ۸۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ماسک می‌تواند ۸۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا تأثیرگذار باشد، می‌دانیم برای خانواده تنگدست فراهم کردن ماسک با قیمت ۱,۵۰۰ تومان میسر نیست اما ماسک خانگی با کمترین قیمت عامل مؤثری برای پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نمکی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه مرحله اول بیماری کرونا را با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی با همکاری مردم، صدا و سیما و نیروی انتظامی پشت سرگذاشتیم، اظهار کرد: ما در دوره اول موفق شدیم تعداد مرگ‌ها را به ۳۰ نفر کاهش دهیم و موفقیت خوبی در مهار شیوع کرونا داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول فشار زیادی برای تصویب در برخی گشایش‌ها از سوی هنرمندان، مراکز فرهنگی و مذهبی و اصناف داشتیم اما ما همه را به صبر و حوصله دعوت کردیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما با ویروس کشنده و خطرناکی روبرو هستیم، افزود: کرونا مانند بازی شطرنجی است که چنانچه از حریف غافل شویم به سرعت ما را کیش و مات می‌کند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی‌ها به توصیه‌های بهداشتی منجر به افزایش ابتلا به کرونا در کشور شده است، افزود: هرگز دلمان نمی‌خواست که تاوان بی‌توجهی، از دست دادن جمع زیادی از هموطنانمان و به ویژه کودکان باشد.

نمکی افزایش سفرها، برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی به زیر ۲۰ درصد را از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر در استان‌های مرزی کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه به شرایط مطلوب‌تری رسیدیم اما این به این معنا نیست که مردم رعایت نکنند.

وی استفاده از ماسک را ارزنده‌ترین راه پیشگیری اعلام کرد و گفت: کرونا خطرناک‌ترین و ناشناخته‌ترین ویروسی است که شناسایی شده و هنوز زاویه‌های پنهانی از این بیماری را داریم.

وزیر بهداشت افزود: ماسک می‌تواند ۸۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا تأثیرگذار باشد، می‌دانیم برای خانواده تنگدست فراهم کردن ماسک با قیمت ۱,۵۰۰ تومان میسر نیست اما ماسک خانگی با کمترین قیمت عامل مؤثری برای پیشگیری است.

کد خبر 432503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.