فوتی‌های ناشی از کرونای تهران از ۱۹ به ۷۰ نفر رسید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمار روز گذشته بهشت زهرا نشان می‌دهد آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا به ۷۰ نفر رسیده درحالی که این تعداد در اوایل خرداد ۱۹ نفر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (سه‌شنبه) در پایان جلسه دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مصوبات این جلسه اظهار کرد: شهرداری تهران برای انعقاد قرارداد بین اتوبوسرانی و ایران خودرو در تأمین ۱۲۰ اتوبوس عجله داشت که در قالب لایحه دو فوریتی به شورای شهر ارجاع شد.

وی افزود: محدودیت انعقاد این قرارداد سقف معاملاتی آن بود که عدد بالایی داشت چون قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و نیاز به اصلاح بودجه آن بود؛ در نتیجه لایحه مدنظر شهردار به تصویب شورای شهر رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قرار بود جلسه قبل برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی کلینیک سینا، نماینده‌ای از وزارت بهداشت و مجتمع شهید بهشتی که مربوط به شمال تهران است حضور داشته باشند که حضور نیافتند.

وی ادامه داد: امروز معاون آقای زالی (رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) با حضور در صحن علنی شورا توضیحاتی داد که اظهارات وی مورد پسند اعضا واقع نشد و برای آنکه درگیری لفظی اتفاق نیفتد، بحث در این خصوص را پایان دادم.

هاشمی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در تهران خاطرنشان کرد: مرگ روزانه حدود ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا نشان می‌دهد مجدداً به زمان اوج‌گیری شیوع کرونا در گذشته نزدیک شده‌ایم و حتی از آن عبور کرده‌ایم.

وی ادامه داد: من آمار روز گذشته در تهران را از بهشت زهرا گرفتم که اعلام شد ۷۰ نفر فوتی ناشی از کرونا دفن شده‌اند درحالی که در اوایل خرداد به ۱۹ نفر رسیده بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: رعایت کردن نکات بهداشتی و بازگشایی مجدد مراکز مختلف باعث اوج‌گیری دوباره شیوع بیماری شده است؛ مسافران روزانه متروی تهران از مرز یک میلیون نفر گذشته و ابتلای کرونا نه تنها سالمندان بلکه تمام اقشار جامعه را درگیر کرده است.

وی با اشاره به افزایش آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: آلودگی هوا بر ایمنی مردم تأثیرگذار بوده و خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد بنابراین از شهروندان تقاضا می‌کنم نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

کد خبر 432502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.