شهرداری تهران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری می‌کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو در کشور شناسایی کردیم و تلاش برای خرید آنها آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی روز سه شنبه در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرداری تهران بعد از یک دوره هفت الی هشت ساله تصمیم گرفته تا اتوبوس وارد کند؛ البته تنها همین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس نو در کارخانه‌ها وجود دارد و ۸۰ دستگاه دیگر نیز شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم این ۲۰۰ دستگاه را وارد کنیم ممکن است شهرهای دیگر خریداری کنند.

معاون شهردار تهران گفت: در لایحه پیشنهادی درخواست کردیم که سقف معاملات مالی شهردار تا ۱,۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته باشد تا بتوانیم علاوه بر ایران خودرو با دیگر شرکت‌های خصوصی خودروسازان و در مورد ورود اتوبوس خارجی با کمک بخش خصوصی رایزنی کنیم.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ردیف مالی داریم و همچنین از محل اعتبارات غیر نقد می‌توانیم در حد اختیارات شهرداری هفت هزار میلیارد تومان جا به جا کنیم و این در حالی است که رایزنی را با بانک رفاه برای عاملیت اوراق مشارکت آغاز کردیم که می‌توان از این محل ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر زنده کرد.

مناف هاشمی یادآور شد: در پی توافق شهردار تهران با محمد باقر نوبخت، دولت قبول کرده است که ۴۰ درصد قیمت ۱۲۰ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوسی که ثبت سفارش کردیم را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: از همه مسیرها برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم و بعد از یک دوره هفت الی هشت ساله، امسال اراده کردیم که یک هزار اتوبوس به چرخه ناوگان اضافه کنیم که در فاز اول می‌توان ۱۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 432485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.