اگر تهران در خرید تعلل کند سایر شهرها اتوبوس‌ها را می‌خرند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دغدغه اکثر کلانشهرهای کشور بوده و با توجه به اینکه چند سال است اتوبوس چندانی به ناوگان شهرها اضافه نشده، همه آن‌ها مشتری خرید اتوبوس هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جریان بررسی لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: مدتهاست که می‌خواهیم ناوگان حمل‌ونقل را تقویت کنیم اما شرایط تحریم‌ها و خرید خارجی این موضوع را دچار مشکل می‌کرد که در این شرایط ایران خودرو به یکباره آمادگی خود را برای فروش پکیج ۱۲۰ تایی اتوبوس اعلام کرد.

وی افزود: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دغدغه اکثر کلانشهرهای کشور بوده و با توجه به اینکه چند سال است اتوبوس چندانی به ناوگان شهرها اضافه نشده همه آن‌ها مشتری این ۱۲۰ اتوبوس هستند بنابراین اگر تعلل کنیم این تعداد اتوبوس نیز از دست تهران می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزایش قیمت ارز را دلیل مهم تسریع در خرید این اتوبوس‌ها دانست و تصریح کرد: زمانی که شهرداری وارد مذاکره با ایران خودرو شد قیمت ارز ۱۸ هزار تومان بود اما امروز قیمت ارز به نزدیک ۲۲ هزار تومان رسیده و در این شرایط اگر تعلل کنیم شاید ایران خودرو با قیمت قبل اتوبوس‌ها را نفروشد.

وی ادامه داد: باید این گونه خریدها را سریع انجام داد و بهتر است درباره آن تعلل نکنیم؛ به همین سبب شهردار تهران درخواست داشت هرچه سریع‌تر مجوز خرید این اتوبوس‌ها صادر شود که تاکید شد این درخواست در راه قانونی خود و در شأن شورا مطرح شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: براساس این لایحه به عنوان مجمع اتوبوسرانی به شهردار اجازه داده می‌شود که قرارداد اتوبوس‌ها را ببندد و به عنوان اعضای شورای شهر سقف اختیارات شهردار را برای انجام معاملات افزایش می‌دهیم.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای شهر تهران درنهایت به این لایحه رأی مثبت دادند.

کد خبر 432484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.