مناسب‌سازی شهر بر اساس سند راهبردی

مشاور مناسب‌سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: دو سال قبل سند راهبردی مناسب‌سازی را به عنوان برنامه بلندمدت ۱۰ ساله تدوین کرده و بر اساس آن اقدامات در حال انجام است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۵ شهری بدون مانع برای افراد توانخواه داشته باشیم.

علیرضا ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوع مناسب‌سازی از سال‌ها قبل به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: از سال ۹۰ ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری در شهرداری اصفهان مستقر در معاونت شهرسازی و معماری تشکیل شده و همه ساله بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

مشاور مناسب‌سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بودجه مناسب‌سازی از ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۰ به ۵.۵ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بودجه مناسب سازی برای اجرای پروژه‌هایی با محوریت مناسب‌سازی فضاهای شهری، ساختمان‌های در اختیار شهرداری، پارک‌ها و معابر در مناطق ۱۵ گانه شهر هزینه می‌شود.

ابراهیمیان با بیان اینکه مناسب‌سازی در واقع سازگار ساختن محیط و فضاهای شهری برای تمام افراد جامعه به ویژه افراد کم‌توان جسمی و حرکتی، معلولان، جانبازان و سالمندان است، گفت: وقتی محیط برای این افراد به عنوان کم‌توانان مناسب باشد، برای سایر افراد نیز محیط توأم با آرامش و راحتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: مناسب‌سازی بر خلاف باور عموم تنها مخصوص معلولان نیست، بلکه فرهنگ درست ساختن و سازگار بودن و منطبق بودن محیط با شرایط جسمی تمام افراد جامعه است.

مشاور مناسب‌سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های بلند مدت برای مناسب‌سازی معابر شهری، گفت: شهرداری اصفهان دو سال قبل سند راهبردی مناسب‌سازی را به عنوان برنامه بلندمدت ۱۰ ساله تدوین کرده و بر اساس آن اقدامات در حال انجام است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۵ شهری بدون مانع برای افراد توانخواه شهر داشته باشیم.

وی در خصوص پروژه‌های شاخص مناسب سازی شهر در سال جاری، تصریح کرد: امسال پروژه‌های شاخص مناسب‌سازی شهر شامل مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری پل‌های تاریخی، محوطه میدان امام (ره)، همسطح سازی ادامه محور چهارباغ تا پل سی و سه پل است.

ابراهیمیان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در راستای مناسب‌سازی مسیر درستی را پیموده و پروژه‌های خوبی را در دست اجرا دارد، افزود: متأسفانه سرعت بازتولید مشکلات از سرعت رفع آنها بیشتر است که رفع این مسائل تنها با فرهنگ سازی امکان‌پذیر است.

کد خبر 432475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.