ضرب الاجل ۲ هفته‌ای به مالکان ساختمان‌های ناایمن مشهد

شهردار مشهد گفت: اگر مالکان ساختمان های ناایمن ظرف دو هفته برای دریافت تاییدیه‌های ایمنی اقدام نکنند به مردم معرفی خواهند شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی اظهار کرد: کسانی که ساختمان‌های بلندمرتبه داشته، اما تاییدیه های آتش‌نشانی را ندارند، همچنین کسانی که پارکینگ‌های مجتمع‌ها را در اختیار مردم قرار دارند، اما تاییدیه لازم را ندارند، اگر بعد از دو هفته برای اصلاحات مراجعه نکنند به‌عنوان ساختمان و مجتمع ناایمن جلوی آن‌ها تابلو خواهیم زد تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی تاکید کرد: ما به دنبال حفظ جان مردم هستیم، اگر مالکان این مجتمع‌ها بعد از مهلت دوهفته‌ای اقدام به اصلاحات و تاییدیه های ایمنی نکردند، از ما گلایه نکنند که در این وضعیت کرونا و رکود چرا این کار را انجام دادیم.

وی گام بعدی برای ایمن سازی ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری را همکاری با سازمان نظام‌مهندسی عنوان کرد و افزود: از این پس با همراهی سازمان نظام‌مهندسی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، بعد از مدتی اگر اقدامات اصلاحی را بعد از اعلام اخطارها انجام ندادند به جد از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کنیم، بنابراین امیدواریم کسانی که متولی این کار هستند احساس مسئولیت کنند.

شهردار مشهد تصریح کرد: ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه و با تجمع زیاد اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پارکینگ‌هایی که عمومی نیست، اما مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد، گفت: بسیاری از مال‌ها و مجتمع‌های تجاری که در سطح شهر وجود دارد پارکینگ‌های آن‌ها مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد، اما پارکینگ عمومی نیست.

وی ادامه داد: پارکینگ‌های عمومی باید مورد تأیید سازمان ترافیک قرار بگیرد، البته که بسیاری از آن‌ها در ادوار گذشته مورد بهره‌برداری قرارگرفته است، اما هنوز تاییدیه های لازم را ندارند.

کد خبر 432463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.