اجرای همزمان ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه در سال ۹۹

شهردار منطقه سه شیراز گفت: همزمان بیش از ۴۰ پروژه عمرانی در بخش‌های فضاسازی شهری، آسفالت معابر، دفع آب‌های سطحی، توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، توسعه پارک‌های محله‌ای، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک و امور شهر با اعتبار حدود ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ اجرا خواهد شد.

مسعود طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این پروژه‌ها به طور همزمان و با اولویت پروژه‌های شاخص شهرداری شیراز در حوزه توسعه فضاهای شهری و پیاده راه‌ها اجرا می‌شود، اظهار کرد: پروژه بهسازی و زیبا سازی اطراف آرامگاه سعدی، زیبا سازی محور حافظ حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه و فضاسازی شهری خیابان بابا کوهی از پروژه‌های مهم و شاخص شهرداری شیراز است که سال جاری در منطقه سه عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به روند بهسازی اطراف آرامگاه سعدی، عنوان کرد: این بهسازی شامل کف سازی، بدنه سازی، زیبا سازی و نورپردازی در فضایی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک با حضور مسئولین شهری و استانی کلنگ آغاز عملیات عمرانی آن بر زمین زده خواهد شد.

شهردار منطقه سه شیراز افزود: فضاسازی شهری خیابان بابا کوهی شامل کف سازی، بدنه سازی، نورپردازی، ایجاد پیاده راه، نصب المان و ایجاد دروازه ورودی برای خیابان، آبنما و ساخت فضاهای فرهنگی و سرای غذا از شاخص‌های مهمی است که در فضای جدید خیابان بابا کوهی ایجاد می‌شود و در طرح جدید ۲۵ درصد خیابان به خودرو و ۷۵ درصد به پیاده راه و فضای شهری اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به فضا سازی حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه، اظهار کرد: فضا سازی‌ها نیز شامل کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی می‌شود که بخشی از پروژه محور حافظ حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان است که به تدریج فازهای دیگر اجرا خواهد شد.

طهماسبی با بیان اینکه مرکز و محور توسعه شهرداری منطقه سه به عنوان نگین گردشگری کلانشهر شیراز دروازه قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پروژه‌های مهم و شاخص منطقه پیرامون دروازه قرآن برنامه ریزی و در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به مطالعه، طراحی و تصویب پروژه‌های شاخص و اثر گذار در محور گردشگری و پیرامونی دروازه قرآن، خاطرنشان کرد: طراحی فضای شهری در بلوارهای هفت تنان، شهید ربانی، جمهوری، اطلسی و هجرت، فلکه طاووس و خیابان حافظ مطالعه و برنامه ریزی شده است.

شهردار منطقه سه شیراز نورپردازی فلکه طاووس، بدنه سازی ضلع شمال شرقی بلوار شهید ربانی و ساماندهی کالبدی حدفاصل میدان ابولکلام تا پل هجرت را از جمله پروژه‌های مهم محدوده دروازه قرآن تا پل هجرت عنوان و گفت: پروژه مسیر پیاده راه سبز در این محور در راستای چشم‌انداز کلانشهر شیراز به عنوان شهر سبز در این مسیر گردشگری و مذهبی پیش بینی و برنامه ریزی شده است که در فاز نخست بدنه سازی ضلع شمال شرقی بلوار شهید ربانی انجام و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی تکمیل المان ورودی محور شمالی کلانشهر شیراز را در قالب طرح ساماندهی محور دروازه قرآن عنوان کرد و گفت: این پروژه که جنب تقاطع غیر همسطح شهید اسکندری در حال اجراست نقش تأثیرگذاری در افزایش زیبایی و جذابیت مهمترین ورودی شهر شیراز خواهد داشت.

طهماسبی افزود: این المان که برگرفته از معماری بنای سعدیه است با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با بهره گیری از معماری سنتی و حکاکی اشعار سعدی شاعر نامی ایران بر روی جداره المان در فاز نخست اجرا و سپس در فاز دوم شامل محوطه سازی، جنگل کاری و فضای سبز پیرامونی آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از اجرای عملیات آسفالت معابر در قالب چهار اکیپ در سطح منطقه خبر داد و گفت: آسفالت در سه بخش تراش و ترمیم، روکش و لکه گیری با اولویت معابر اصلی، محورهای گردشگری و محلات کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه سه شیراز توسعه مسیرهای دوچرخه سواری را از دیگر پروژه‌های مهم در منطقه دانست و اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال به عنوان یک جاذبه تفریحی و ورزشی به طول سه کیلومتر در پارک کوهستانی نور اجرا می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مسیر دوچرخه سواری محل عبور پیاده نیز در این طرح پیش بینی شده است.

کد خبر 432447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.