استفاده از روش‌های نوین برای مدیریت پسماند در تبریز

شهردار تبریز از عزم مجموعه مدیریت شهری جهت مدیریت پسماند با بهره گیری از جدیدترین، کارآمدترین و محیط زیستی ترین روش‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در حاشیه جلسه مشترک با شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی که با هدف مدیریت بهینه و بازیافت پسماندهای شهر تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع پسماند در تبریز به خوبی مدیریت شده و زباله‌ها به صورت علمی دفن می‌شود.

وی با اشاره به پیشگامی تبریز در مدیریت پسماندهای شهری، گفت: در تلاش هستیم با انعقاد قراردادی مناسب که در برگیرنده هم منافع زیست محیطی و هم مادی باشد از هدر رفت مواد و منابع قابل استحصال خودداری شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: تفکیک زباله و احصای مواد برای تولید کمپوست، برق، گاز و … امروز از روش‌های مرسوم در دنیا است که باید در مسیر بهره‌مندی از این منابع و منافع حرکت کنیم.

وی ادامه داد: روش‌هایی مثل استفاده از زباله سوز و تفکیک، امروز در دنیا مرسوم است که سعی داریم تا جای ممکن ضمن دفن منطقی پسماندها، منابع موجود نیز از آنها استحصال شود.

شهین باهر افزود: علی رغم اینکه سیستم زباله سوزی در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود، اما امروز با تکنولوژی‌های نوین روبرو هستیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه امروز دوره دفن پسماند و بروز مشکلات متعدد زیست محیطی سپری شده است، گفت: چرا که نگاه تفکیک پسماندها نسبت به زباله سوزی زیست محیطی تر است.

به گفته وی، شهرداری تبریز هم اکنون پروژه ۱۰۰ میلیارد تومانی توسعه لندفیل را در دست اجرا دارد.

کد خبر 432445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.