رفع مشکلات محل دفن پسماند در لاهیجان

شهردار لاهیجان گفت: در زمینه تصفیه شیرابه زباله‌های لاهیجان و دفن بهداشتی زباله با استفاده از مشاوره اساتید دانشگاه گیلان راهکار علمی انتخاب و پس از عقد قرارداد با پیمانکار، مراحل اجرایی دفن بهداشتی زباله آغاز شده است.

مسعود کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بودجه شهرداری لاهیجان از ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به ۱۱۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است، اظهار کرد: بازگشایی جزیره استخر لاهیجان یکی از دستاوردهای مهم مدیریت شهری است که با پیگیری‌های حقوقی و قضائی، بعد از ۲۲ سال انجام شد.

وی در خصوص اقدامات شده برای رفع مشکلات محل دفن زباله این شهر، عنوان کرد: در زمینه تصفیه شیرابه زباله‌های لاهیجان و دفن بهداشتی زباله با استفاده از مشاوره اساتید دانشگاه گیلان راهکار علمی انتخاب و پس از عقد قرارداد با پیمانکار، مراحل اجرایی دفن بهداشتی زباله آغاز شده است؛ اجرای کامل این پروژه باعث رفع مشکلات چند دهه اخیر محل دفن زباله این شهر خواهد شد.

شهردار لاهیجان عنوان کرد: بازسازی و تکمیل گلزار شهدای گمنام به مساحت یکصد مترمربع، مطالعه، برنامه ریزی و ساماندهی رودخانه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و تعیین تکلیف پارک حاجی‌آباد پس از ۲۰ سال، پیگیری ایجاد مجموعه گردشگری در تالاب سوستان، اجرای طرح جامع ترافیک، تکمیل خانه کشتی، لایروبی رودخانه‌های شهر، برنامه پایش تصویری بر بستر فیبرنوری از دیگر اقدامات مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره بوده است.

کاظمی ادامه داد: عملیات نصب جداول سطح شهر به طول ۱۰۶ هزار و ۳۵ متر، نصب فرش بتن به مساحت ۳۹ هزار و ۸۲۵ مترمربع، لوله‌گذاری جهت هدایت آب‌های سطحی به طول سه هزار و ۶۲۰ متر و نصب سنگ آنتیک در سطح شهر به مساحت پنج هزار و ۸۵۵ مترمربع انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد دیوار حایل در حاشیه رودخانه جنب پل فرهنگیان این شهر، تصریح کرد: در زمینه حمایت از صنعت گردشگری لاهیجان نماکاری حمام گلشن با آجر خشتی، احداث سرویس بهداشتی در پارک‌های سطح شهر، بازسازی خانه سنتی پارک بعثت، ایجاد آب‌نمای موزیکال در پارک بعثت و احداث پارک محله‌ای در یوسف آباد جنب باغ میرصفا انجام شده است.

کد خبر 432425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.