ورود موتورسیکلت‌ها به جاده سلامت ممنوع است

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در اطراف رودخانه زاینده رود جاده سلامت با هدف پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای شهروندان در نظر گرفته شده و ورود موتورسیکلت به آن ممنوع است.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: علی رغم ایجاد موانع و مسدود کردن مسیرهای ورود موتورسیکلت به جاده سلامت، بعضی شهروندان موتورسیکلت خود را با کمک همراهان خود از زمین بلند کرده و بعد از موانع قرار می‌دهند که این اقدام خلاف قانون است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس دوچرخه‌سوار در روزهای تعطیل با مشاهده تردد موتورسیکلت‌سواران در جاده‌های سلامت اعمال قانون می‌کند، افزود: جاده سلامت سه ویژه دوچرخه‌سواران در ناژوان احداث می‌شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در ناژوان هفت پارکینگ برای پارک خودروها احداث شده که شهروندان می‌توانند خودروهای خود را در آنها پارک کرده و بقیه مسیر را پیاده روی کنند.، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی شده در محل پارکینگ‌های موجود دو پارکینگ طبقاتی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش نصرآباد دنبال تعریض کوچه زاینده‌رود (قبل از باغ پرندگان) هستیم تا ترافیک این محدوده کاهش یابد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای با مدیران مناطق ۹ و ۱۳ شهرداری مقرر شد طرح ترافیک برای خیابان‌های محدوده ناژوان جهت رفع مشکلات ترافیکی تهیه شود تا شاهد پس زدگی ترافیک آخر هفته به خیابان‌های باغ فردوس و لوله نباشیم.

وی گفت: در ناژوان برای ساخت سازه‌های سخت برنامه‌ای نداریم و چنانچه قرار باشد شهرداری فعالیتی انجام دهد اقدامات بر اساس کاربری فضای سبز خواهد بود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به روند احداث ایستگاه آتش نشانی در ناژوان، اظهار کرد: زمینی به وسعت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که البته یک هزار متر ساختمان و بقیه فضای سبز خواهد بود.

هاشمیان با بیان اینکه به سازمان طراحی شهرداری تأکید شده که سازه ایستگاه آتش نشانی ناژوان "سازه سبز" باشد، گفت: بودجه ایستگاه آتش نشانی ناژوان در منطقه ۱۳ پایدار شده و در مرحله دریافت مجوز از کارگروه امور زیربنایی است که امیدواریم با حمایت معاونت عمرانی استانداری محقق شود.

کد خبر 432422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.