دورکاری در شرکت فوجیتسو دائمی می‌شود

شرکت فوجیتسو اعلام کرده طی برنامه جدید ساعات کاری انعطاف پذیر و شرایط دورکاری را برای کارمندان فراهم کرده و شرکت خود را با هنجار جدید همه گیری ویروس کرونا وفق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روشی نوین برای حذف نیترات آب، شکست مأموریت فضایی، جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌های خورشیدی و دائمی شدن دورکاری در شرکت فوجیتسو را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

ریزجلبک‌ها؛ روشی نوین برای حذف نیترات آب

محققان با استفاده از ریزجلبک‌ها، روشی نوین و کم هزینه برای حذف نیترات از آب آلوده ارائه دادند. آب آشامیدنی دارای میزان استانداردی از عناصر است و مصرف آن نیاز بدن به عناصر گوناگون را رفع می‌کند، اما مقدار این عناصر نباید از میزان خاصی بالاتر باشد، زیرا برای سلامت افراد مشکلاتی ایجاد می‌کند. وجود نیترات زیاد در آب آسیب‌های جدی را به سلامت افراد وارد می‌کند و حتی می‌تواند به بروز سرطان خون و ایجاد مشکلات بینایی منجر شود.

فریبا رضوانی، مجری این طرح پژوهشی گفت: چاه‌های آب اطراف تهران حاوی نیترات بالایی است. این طرح با هدف حذف نیترات از آب انجام شد؛ اگرچه روش‌های گوناگون شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی برای حذف این عنصر از آب وجود دارد، اما هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارد.

وی ادامه داد: روش بیولوژیک یکی از راهکارهای دیگر برای حذف نیترات است که در آن از منابع کربن آلی مانند الکل‌ها استفاده می‌شود تا میکروارگانیسم‌ها با مصرف آن نیترات را حذف کنند، اما در این روش نیز هالومتان که ماده‌ای سرطان زا است تولید می‌شود. اگر چه در این روش به علت مصرف نیترات توسط میکروارگانیسم‌ها، حذف آن کامل انجام می‌شود، اما مشکلات خود را دارد و در آن منبع کربن و انرژی یکی است.

شکست مأموریت فضایی "راکت لب"

پرتاب راکت شرکت راکت لب به فضا به فاصله کوتاهی بعد از پرتاب، با شکست مواجه شد و راکت و کل محموله آن از دست رفت. سیزدهمین طرح پرتاب راکت الکترون شرکت راکت لب به فضا با یک فاجعه به اتمام رسید و این راکت تنها چهار دقیقه پس از پرتاب دچار آتش سوزی شد.

در نتیجه هم کل راکت از بین رفت و هم هفت ماهواره‌ای که قرار بود توسط الکترون به فضا منتقل شود. هنوز مشخص نیست کدام نقص فنی و چه مشکلاتی موجب این فاجعه شده است. پیتر بک، مدیر عامل راکت لب از وقوع این رویداد اظهار تأسف و از اینکه هفت ماهواره در حال حمل با راکت لب از بین رفته‌اند نیز عذرخواهی کرده وعده داده است که تا زمان شناسایی عامل دقیق وقوع این مشکل، پرتاب راکت دیگری صورت نمی‌گیرد.

زره گرافن از آسیب دیدن سلول‌های خورشیدی جلوگیری می‌کند

محققان کره‌ای از تولید نمونه اولیه یک زره گرافنی مستحکم خبر داده‌اند که جلوی آسیب دیدن سلول‌های خورشیدی را می‌گیرد. اگر چه سلول‌های خورشیدی پروسکایت کارایی زیادی دارند، اما آسیب پذیری آن‌ها در برابر ضربه، موجب می‌شود در درازمدت چندان قابل اتکا نباشند.

از همین رو محققان نوع جدیدی از الکترود را تولید کرده‌اند که مجهز به یک لایه زره گرافنی است و ثبات و استحکام صفحات خورشیدی را افزایش می‌دهد. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی کارایی و بهره وری صفحات خورشیدی پروسکایت در یک دهه اخیر، افزایش مقاومت و استحکام این صفحات باعث می‌شود تا علاقمندان به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، انگیزه بیشتری برای خریداری و نصب صفحات خورشیدی داشته باشند.

زره گرافنی جدید ارزان قیمت تر بوده و نصب آن بر روی صفحات خورشیدی ساده است. این زره را می‌توان با چاپگر تهیه و به صفحات خورشیدی چسباند یا حتی آن را بر روی سطوح مختلف اسپری کرد.

دورکاری در شرکت فوجیتسو دائمی می‌شود

شرکت فوجیتسو اعلام کرده فضای اداری خود را در ژاپن نصف می‌کند و طی برنامه جدیدی ساعات کاری انعطاف پذیر و دورکاری را برای کارمندان فراهم کرده و شرکت خود را با هنجار جدید همه گیری ویروس کرونا وفق می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده با برنامه «تغییر کاری زندگی»، انعطاف پذیری بی‌سابقه‌ای را برای ۸۰ هزار کارمند خود در ژاپن فراهم می‌کند. بر اساس طرح جدید این شرکت، کارمندان برای همیشه به طور دورکار به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا به استایل کاری دست یابند که به آن‌ها اجازه دهد با توجه به محتوای شغلی، نقش کسب و کار و سبک زندگی به طور انعطاف پذیری از وقت خود استفاده کنند.

کد خبر 432420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.