ماجرای حقوق ۲۰۰ میلیونی نمایندگان چیست؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

پزشکیان: اگر مسلمان هستیم، پس منطقی حرف بزنیم نه با توهین

مسعود پزشکیان، درباره حاشیه‌های ایجاد شده در جریان گزارش روز یکشنبه وزیر امور خارجه گفت: چنین برخوردها، توهین‌ها و حرف‌هایی نه اسلامی، نه انسانی و شرعی و اخلاقی است و از نظر منطقی هم پذیرفتنی نیست. اگر ما واقعاً مسلمان هستیم و منطق داریم و حرفی برای گفتن داریم، منطقی حرف بزنیم، نقد و سوال کنیم؛ اینکه با توهین حرف خود را پیش ببریم. این رفتارها برازنده نماینده و جایگاه مجلس نیست.

پزشکیان همچنین در خصوص طرح سوال از رییس جمهور از سوی برخی نمایندگان هم گفت: کلیت قضیه محل ایراد است، از عمر دولت یک سال باقی مانده و در چنین وضعیتی که وحدت و یک صدایی ما بیش از هر زمانی ضروری است، چنین اقدامی به صلاح کشور نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه نشان دهیم که دولت یک ساز می‌زند، مجلس یک ساز و قوه قضاییه ساز دیگر، به نفع انقلاب و مملکت نیست.

ماجرای پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان به نمایندگان از زبان سخنگوی هیات رئیسه مجلس

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچنین درباره ۲۰۰ میلیون تومانی که برای تهیه منزل مسکونی در اختیار نمایندگان قرار داده شده است، گفت: مجلس تسهیلاتی برای نمایندگانی که فاقد محل سکونت در شهر تهران هستند قرار داده است که تا پیش از این به صورت تأمین منزل مسکونی و یا در اختیار قرار دادن مبلغی برای سکونت نمایندگان بوده است که این اقدام از نظر تعاریف سازمانی جزء ابزار رفاهی نبوده بلکه ابزار مدیریتی است و ابزار رفاهی همان حقوق حدود ۱۱ میلیون تومان است که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری بوده چنانچه به همه کارکنان دستگاه‌ها حقوق پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مبلغی هم برای اجاره دفتر نمایندگی و هزینه‌های جاری و حقوق کارمندان دفاتر نمایندگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد چرا که به علت عدم تمرکز نمایندگان در یک نقطه، مجلس نمی‌تواند امورات تمام نمایندگان را در شهرستان‌ها رتق و فتق کند و هزینه‌ها بیشتر می‌شود؛ ضمن اینکه این مبالغ به صورت وام و تسهیلات به آنها داده شده و به تدریج از حقوق دریافتی آنها کاسته خواهد شد.

فرهنگی همچنین تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان به دریافت این مبالغ معترض بوده و معتقدند مجلس باید منازلی را برای نمایندگان اجاره کند اما بنا به حواشی که در گذشته طبق این روش به وجود آمده بود، تصمیم بر این شد تا مبلغی در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا خودشان برای انتخاب محل سکونت تصمیم گیری کنند.

جزئیات نشست اقتصادی قالیباف با وزارت صمت

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تشکیل جلسه مشترک بین روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و مسئولان اقتصادی دولت به منظور رفع مشکلات ارزی کشور، حمایت از صادرکنندگان و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه بازار تاکید کرد.

این نشست در ادامه جلسات هم‌اندیشی مجلس در حوزه اقتصادی و با موضوع پیگیری حل مشکلات ارزی در کشور برگزار شد.

قالیباف با بیان اینکه چرخه تولید و صادرات غیر نفتی باید رونق پیدا کند، گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز باید شرایطی فراهم شود که از صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی حمایت شده و برای حل مشکلات آن‌ها برنامه‌ریزی شود تا ارز حاصل از صادرات وارد چرخه بازار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت تشکیل جلسه مشترک بین روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و بخش‌های مربوطه در دولت جهت حل مشکلات ارزی کشور تاکید کرد. لازم به ذکر است در نشست مذکور جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی مجلس نیز حضور داشتند.

خضریان: گزارش زمین‌خواری تپه سرخه به مجلس ارائه می‌شود

علی خضریان با اشاره به بازدید امروز (دوشنبه) مجمع نمایندگان تهران از شهرستان شمیرانات، منطقه لواسانات و بخش‌های تابعه، گفت: نشست جمعی از نمایندگان با فرماندار، شهردار و سایر مسئولان شهرستان شمیرانات از ساعت ۸ صبح امروز برگزار و در مورد مشکلات و مسائل مختلف منطقه بحث و گفت‌وگو شد. در این نشست نمایندگان بخش‌های مختلف مردمی مانند حوزه علمیه، کشاورزی و اقتصادی حضور داشتند و مشکلات را مطرح کردند.

وی افزود: رفع برخی مشکلات نیاز به نظارت بیشتر داشت و در مورد برخی مسائل مانند بحث زمین‌خواری لواسان هم قرار شد شهردار، فرماندار و امام جمعه گزارشی آماده و به مجمع نمایندگان ارائه کنند. البته با توجه به اینکه حجت‌الاسلام نبویان و بنده عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هستیم تاکید کردیم که گزارش زمین‌خواری لواسانات خطاب به این کمیسیون باشد.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در بخش تپه سرخه در حوزه زمین اختلافاتی وجود دارد که به نظر می‌رسد شرایط آنجا نسبت به سایر بخش‌های لواسانات در حوزه زمین‌خواری دچار پیچیدگی‌های بیشتری باشد که قرار شد به صورت ویژه بررسی آن را در دستور کار قرار دهیم.

باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ماند

نخستین نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در دوره چهاردهم عصر روز گذشته (یکشنبه) تشکیل شد. دستورکار اولین جلسه، انتخاب دبیرکل بود که پس از بحث و بررسی، اعضای شورای مرکزی این تشکل محمدرضا باهنر را به عنوان دبیرکل این حزب در دوره جدید ابقا کردند. پس از انتخاب دبیرکل، باهنر در سخنان کوتاهی با تاکید بر فعال‌تر سازی شعب استانی جام بر توسعه کمی این تشکل در دوسال آینده، انتظار مهم دیگر را تقویت کمیته‌های فنی جام دانست.

وی اظهار کرد: کمیته‌های فنی در حوزه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر جذب نیروهای صاحب نظر، خود نیز در حوزه اداره بهتر کشور به قوای مختلف علی الخصوص دولت پیشنهادات اجرایی ارائه کنند.

همچنین مسئولان واحدهای اجرایی جام تا هفته آتی توسط دبیرکل به شورای مرکزی معرفی و هیئت اجرایی این تشکل تشکیل خواهد شد.

کد خبر 432413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.