نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟

بازگشایی زودتر از موعد مدارس در شرایط شیوع دوباره بیماری کرونا، نگرانی‌های بسیاری را از نظر کاستی‌های تامین زیرساخت‌های لازم برای ورود دانش‌آموزان به مدارس در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام توصیه‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، مدارس از نیمه اسفند ماه با خانه نشینی داوطلبانه دانش آموزان تعطیل شد؛ بنابراین این مهمان ناخوانده منحوس، تقریباً از اواخر سال تحصیلی گذشته چرخه تحصیل را در کشور ناقص کرد و تقویم آموزشی پر از تعطیلی مدارس را به کما برد، به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» برگزاری کلاس‌های آنلاین را در پیش گرفت و با برگزاری امتحانات به صورت آنلاین یا حضوری پرونده سال تحصیلی قبل بسته شد.

بیش از پنج ماه از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، اما همواره در طی این مدت زمزمه‌های بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا به گوش رسید تا اینکه رئیس جمهور به عنوان رئیس این ستاد، در اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرد که با توجه به کاهش آمار مبتلایان کرونا در کشور، مدارس در اواخر اردیبهشت ماه باز خواهد شد، اما با تشدید شیوع این ویروس، بازگشایی مدارس به حالت تعلیق در آمد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد با توجه به جان گرفتن دوباره شیوع بیماری کرونا در کشور، دولت شرایط خاصی برای آموزش در نظر بگیرد. در همین راستا رئیس جمهور در جلسه خردادماه ستاد مقابله با شیوع کرونا، از آغاز زودتر از موعد سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ شهریورماه خبر داد و از حذف تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در برخی استان‌ها برای امکان افزایش تعداد تقسیم دانش‌آموزان برای حضور در کلاسها سخن گفت.

حال باید پرسید آیا آموزش و پرورش آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس و فراهم کردن شرایط فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را دارد؟ آیا خانواده‌های دانش آموزان اجازه حضور فرزندانشان را سر کلاس‌های درس می‌دهند؟ دولت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بر اساس چه معیارهایی تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته است؟

سال تحصیلی نباید به تعویق بیفتد

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حفظ سلامت دانش آموزان، می‌گوید که امیدواریم تا ۱۵ شهریورماه سال جاری، آمار شیوع بیماری کرونا در کشور روندی نزولی داشته و دانش آموزان و دانشجویان بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی سر کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

به گفته وی آغاز سال تحصیلی نباید به تعویق بیفتد. باید تدابیر ویژه‌ای برای برگزاری کلاس‌های آموزشی اتخاذ شود، به صورتی که کلاس‌های مملو از جمعیت تفکیک شده و از برگزاری کلاس‌های پر جمعیت و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی جلوگیری شود.

به عقیده رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، آموزش مجازی و برگزاری کلاس‌های آنلاین نمی‌تواند سطح دانش محصلان را تا حد مطلوبی ارتقا دهد.

شهریاری خاطرنشان می‌کند: تصمیم گیرنده نهایی برای بازگشایی مدارس، ستادهای مقابله با کرونا است. قطعاً وزیر بهداشت با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، نظرات نهایی پزشکی را مطرح می‌کند. اگر دولت با توجه به مخالفت متخصصان پزشکی تصمیم به بازگشایی مدارس گرفت، کمیسیون بهداشت و درمان دخالت خواهد کرد.

بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه‌

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، روند آموزش در کل کشور را تغییر داد و وزارت آموزش و پرورش مجبور شد با راه اندازی اپلیکیشن شاد و همچنین از طریق برنامه‌های صدا و سیما، روند آموزش دانش آموزان را ادامه دهد.

به گفته وی، با توجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، قرار است وزارت ارتباطات شبکه داخلی مدارس را راه اندازی کند تا در صورت تشدید وضعیت شیوع کرونا، ارتباط داخلی دبیران و دانش آموزان را حفظ کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید که روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی میزبان وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی بود که در این جلسه تاکید شد کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس در حوزه بازگشایی مدارس تشکیل شود تا پیرامون زمان آغاز سال تحصیلی تصمیم‌گیری شود.

بررسی طرح و زوج فرد مدارس

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز ضمن اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح زوج و فرد مدارس و لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها، می‌گوید که به طور کلی کمیسیون آموزش و تحقیقات موافق اقدامات جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در صورت حفظ سلامت معلمان و کادر شاغل در مدارس است.

به گفته وی، طرح حضور سه روز در هفته هر دانش‌آموز در مدرسه، نیاز به بررسی‌های بیشتر در کمیسیون آموزش دارد. این کمیسیون موضع رسمی خود را پس از بررسی آن در مجلس اعلام می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه حفظ سلامت دانش آموزان مهم‌ترین فاکتور برای کمیسیون آموزش است، می‌گوید که اجرای این طرح یعنی هر معلم باید یک درس را دو بار تدریس کند که این مسئله نیاز به تأمین نیروی انسانی در همه کلاس‌های درس دارد.

فلاحی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانسته و خاطر نشان می‌کند: وزارت آموزش و پرورش و بهداشت باید ناظرانی را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدارس اعزام کنند تا از صحت رعایت آن مطلع شوند.

کد خبر 432402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 618
  • نظرات در صف انتشار: 97
  • نظرات غیرقابل انتشار: 41
  • reza IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    ستاد ملی مقابله با کرونا اگه ویروس کرونا 0 هم بشه مردم پچه هاشون نمیفرستن بی خودی خودتون اذیت نکنید هیچکی نمیره مدرس حضوری دیگه تموم شد رفت
    • طاها IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      .من میگم نباید بریم مدرسه چون روزبه روز کرو نا زیاد میشه به نظرم به خاطر دانش اموزان که شده سلامتی انها برای ما مهم تر خواهش میکنم مدارس تعطیل باشه هم سلامتم با کلاس شاد آنلاین درس خودمان را ادامه میدیم باتشکر
    • زهرا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      من که میگم نباید بازبشه چون خوابگاهی ها که راهشون دوره چجوری هرروزیایک روزدرمیون بیان،بعد هرکدوم ازیه جاخوب اگه مدرسه هاروبازکنید به فکرعواقبش هم باید بود
    • زهرا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      من که میگم نباید بازبشه چون خوابگاهی ها که راهشون دوره چجوری هرروزیایک روزدرمیون بیان،بعد هرکدوم ازیه جاخوب اگه مدرسه هاروبازکنید به فکرعواقبش هم باید بود
    • Ali IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      وقتی با این شرایط خانواده ها اجازه نمیدن بچه هاشون برن مدرسه پس تو مجازی هم نمیشه یادگیری درستی داشته باشن پس کسایی که کنکور دارن و باید کامل درسو بفهمن چی میشه یا برن مدرسه و بتونن جبران تحصیل دانش آموزارو بکنن یا مجازی هم نباشه
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      آنلاین خیلی بده... سرعت اینترنت خیلی کند است. دولت باید سرعت اینترنت را بالا ببرد. وگرنه دانش آموزان بیسواد تحویل جامعه داده می‌شود.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      چون علاقه ای به درس خوندن نداری این حرفو میزنی به نظره من خیلی خیلی کار عاقلانه ای کردند دستشون درد نکنه
    • ساناز IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      مدرسه هابازبشه بهتره آخه اینجوری بیشتر دانش آموزان بیشتر به مسافرت وگردش یاحالابلاخره مکان های تفریحی میرن ولی مانمیخایم که بی سواد توجامعه باشیم مجازی چه به کارما میخوره اگه همه ازنظر بهداشتی رعایت کنن هیچ لزومی به مجازی نداره
    • Abolfazl IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      زوج و فرد رو آلودگی هوا تاثیر نداشت چه برسه کرونا اینا تا یه دانش آموزی دور از جون نمیره ول کن نیستن بعد آخههه مرد خب حالا دوباره آنلاین کنیم نرم افزار ناراحت رو دوباره میگن برین توش
    • AE ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      74 42
      موافقم کاملا
    • . IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      اصلا این حرفا نیست ک غیرحضوری برگزار بشه هیچ کس هیچ چیز نمیفهمه با کلاسای غیرحضوری یعنی شما ک میگین من بچم رو نمیفرستم خوب بچهاتون رو موقع مهمونی ک بشه با ذوق وشوق مهیا میکنین و میرین اما موقع مدارس ک میشه ب اعتراض در میاین شماها از خداتونه ک مدارس غیر حضوری باشه ک. بچهاتون تقلبی کنن بابا ایطور کاری پیش نمیره خواهشا بیاین باهم هم کاری کنیم ک از درسا عقب نمونیم مدارس باز میشه ممکنه کرونا تا ده سال دیگه باشه اخرش چی شما تا ده سال دیگه غیر حضوری میخواین درس بخونین مگه میشه همین ک خودم و اکثر مردم میگن مدارس باز میشن. .تمامــــ.
    • ناشناس IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      تو رو خدا مدارسُ باز کنید ، درس خوندن مجازی اصلا به درد نمی خوره ، شما که کنکور نمی دید بفهمید یعنی چی ، به خدا ما خیلی زحمت کشیدیم تا رسیدیم به این جا این سال آخری مجازی نکید ؛ با آینده ما بازی نکنید .
    • مهدی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      95 52
      من می گم مدرسه نباید باز شود چون کرونا روبه افزایش است وخطر مبتلا به آن بیشتر است باید مجازی باز شود
    • رمیصا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      39 47
      به نظر من مدرسه ها رو باید همون طرح زوج و فرد رو اجرا کنن چون واقعا نمیشه از آنلاین یاد گرفت به اینترنت اعتمادی نیست و ممکنه مشکلی واسش پیش بیاد و خیلی از بچه ها افت پیدا می‌کند یا کلا مدارس تعطیل یا اگه میخواد باز شه حضوری
  • Suzan63 IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    ایا مسعولین بچه های خودشونو تو این اوضاع میفرستن مدرسه؟ خون بچه های خودشون از خون بچه های ملت رنگین تره؟چرا باید جون بچه هامونو به خطر بندازیم.از درس عقب بیفتن به درک.سلامتیشون مهمتره
    • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      کدوم مسئول بچه اش ایرانِ.همه یا کانادا هستند یا امریکا
    • ناشناخته IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      41 11
      کاملا من با سما موافقم
    • نازنین IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      اینا که واسه بچه هاشون معلم خصوصی میگیرن مدرسه نمیرن که
    • 1122 IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      من ک برمیگردم مدرسه درسمو میخونم چرا برنگردم بعد فردا پس فردا عقب میوفتم بعدش در اینده هیچی نمیشم در ک مهم تره من ک برمیگردم
    • Kimiya IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      43 31
      اون بچه هایی که سال آخری هستن و یا امسال انتخاب رشته دارن که نمیتونن کلاسشون مجازی باشه ولی امتحانات شون حضوری...
    • LU ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      18 24
      بله من هم کاملا موفقم
    • آتنا IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      84 54
      من یک دانش‌آموز هستم و حاضرم کورونا بگیرم و بمیرم ولی دوباره برم مدرسه ‌. یا برم مدرسه یا اصلا آنلاین نباشه . مدرسه ها رو یه سال تعطیل کنن.
    • رها GB ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      49 57
      من میگم باز کنید مطمعنم کرونا تا سال ها میمونه و ماییم که خنگ بزرگ میشیم اما با رعایت بهداشت همه چی خوبه مدرسه ی من تا الان بیست بار ضد عفونی شده پس مادرا دلشون جوش نزدنه
    • راضیه IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      12 18
      منم موافقم
  • یعقوب IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    من حاظر نیستم، بچه ام بفرستم مدرسه تا پایان بیماری کرونا ترجیح میدم آموزش از را دور باشه
    • نن IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      58 45
      شرط میبندم مجردی و هنو زن نداری چع برسه به بچه:-):-((╯﹏╰)
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      من یک معلم هستم حدود یک ماه کامل مراقب وناظر امتحانات دیپلمی های سال اخر دبیرستان فرزانگان بودم بااینکه سال اخر بودند وکاملا پخته هستند ولی پروتکل های بهداشتی وفاصله گذاری ودست دادن وماسک زدن و....رااصلا رعایت نمیکردند ودرهرکلاس بااینکه ۱۲ نفر سر جلسه بودند بااین مسعله مشکل جدی داشتیم وهرچه تذکر میدادیم مسخره میکردند وحوصله قوانین بهداشتی رابه هیچ وجه برای انها قابل فهم نبود پس وزیر امورش وپرورش چطور می توانی بچه های که سن انها کم وخردسال هستند این قوانین فاصله گذاری ورعایت بهداشت رابه انها توجیه کنی واجبارا رعایت کنند به این امر حیاتی کاملا توجه کنید وجان بچه ها ومعلمان را به خطر نندازید
    • علیرضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      47 17
      واقعا ایا میفرستین
    • سامان IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      24 25
      اینم نتیجه مجازی حاظر ن و حاضر حالا بگین مجازی باشه
    • ماهان(دانش آموز IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      32 24
      آقایی که میگی معلمی اگه معلم بودی آموزش و پروش رو امورش و پرورش نمینوشتی،یکم صداقت داشته باش
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      29 31
      اینجوری که درس خوندن در خانه بچه ها هیچی یاد نمیگیرن معلم ۵ساعت بالا سره دانش آموز ه هنوز نفهمیده از درس چیزی باز برن مدرسه خوبه با رعایت بهداشت ضد عفونی هر روز == با کمک خدا انشالله کورونا از بین میره
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      24 14
      دوستان ممکنه که یه نفر به طور اشتباهی دستش بخوره به یه کلمه ی دیگه و کل کلمه اشتباه بشه همش یک اشتباهه ولی دلیلی بر این نیست که اون طرف بی سواد باشه یا حتی معلم هم نباشه بعضی ها هم مثل شما دوست عزیز چون که خودت بی سوادی و مطمنم که فقط دیپلمی فکر میکنی همه مثل شما هستن و الان مطمنم که وقتی این نظر رو بخونی میخواهی بنویسی که من فلان دکترا رو دارم و فلان ولی سواد داشتن به مدرک نیست اگه سواد درست و حسابی داشته باشی همراه با سوادت کمی هم فرهنگ داری و الکی راه نمیفتی دنبال مردم که بخواهی غلط املایشونو پیدا کنی اینو میگم که وقتی داری توی فضای مجازی چت میکنی اینطوری رفتار نکنی چون ممکنه افرادی مثل من باشند که غلط خودتو بگیرن
  • زیلان ناصری IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    من میگم اگه مد سه باز بشه بچه ها خیلی خوب میتونن درس بخونن و تقلب نمی‌کنند ممنون
    • ailin IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      جونتو که بیشتر از درست دوست نداری؟
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      91 49
      البته به شرط جونشون
    • ناشناس IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      76 29
      سلامتی سلامتی سلامتی بچه ها مهم تره یا درس
    • به تو چه IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      45 20
      اگه هم بکنن بچه تو هست که تقلب میکنه
    • JP ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      42 23
      حالت خوبه؟ تو معلما رو نمی شناسی؟ اگه بریم تدریسشون رو آنلاین می کنن و بعد امتحان حضوری می گیرن. بعدش هم خیلی راحت یه سال عقب می یوفتیم. اگه از مغزت استفاده کن.
    • مهدی IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      یعنی در هر کلاس 20 نفر باشن 8 ساعت با ماسک نه میشه نفس کشید نه اب خورد نه غذا بین راه مدرسه و خانه اکثرا با اتوبوس و بی ارتی میرن یعنی کلی دانش آموز بدبخت باید کفن بشن و خونواده هاشون عزا دار بشن سر یک امتحان که تقلب شده. شما خجالت نمیکشی با این نظری که دادی بله درس خوبه ولی بصورت مجازی تا زمانی که پاییز و زمستان که اوج بیماری رد بشه بعدا حضوری با این حرفت توهین به جان چندين میلیون انسان کردی که جانتون ارزش نداره خجالت بکشید واقعا
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      50 72
      سلام به همه من می گم که مدارس باز بشه ولی تعداد دانش اموزان کم باشه یا گروهی کنن من از شما خواهش می کنم که مدارس راباز کنید ممنون
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      61 25
      سلامت بچه ها مهمتره یا درس پس الکی حرف نزن ونگو که تقلب میکنند .تقلب بکنند بهتر ازاینه که برن کرونا بگیرن وبمیرن
    • Mahsa ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      42 15
      من با نظر شما کاملاً مخالفم. یعنی چی آخه؟ واقعا فکر میکنید مدارس حضوری باشه هیچکس تقلب نمیتونه بکنه؟! بعدشم به این پروتکل های بهداشتی که میگن زیاد دلتو خوش نکن خیلی ها هستن که اصلاً رعایت نمیکنن و خیلی مدارس هستن که اصلاً توشون از ضدعفونی کردن کلاسا و این چیزا خبری نیست. بعدشم شما فکر میکنی با یه ماسکی که باهاش نمیتونی نفس بکشی یا آب بخوری و دستکشی که وقتی میخوای وارد هر کلاسی بشی باید عوضش کنی و افرادی که با رعایت نکردنشون نصفه جونت میکنن میشه چیزی از درس فهمید؟؟البته من به عنوان یه کلاس هشتمی این حرفو میزنم و خیلی از دبیرستانی ها یا دانشگاهی ها رو میبینم که درساشون اونقدر سخته یا نیاز به توضیح داره که این توضیح باید حضوری صورت بگیره ولی در هر صورت فکر نمیکنم اگه مدارس حضوری باز بشه همه خوانواده ها اجازه بدن که بچه هاشون بیان مدرسه با این اوضاع و این باعث افت درسیشون نشه و اصلا فکر نمیکنم که این کار نتیجه مطلوبی داشته باشه.
    • مم IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      28 12
      از جونت سیر شدی؟
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      64 13
      ما که چه مد باز شه چه نشه تقلبو میکنیم پس همون بهتر مجازی باشه که کرونا هم نگیریم
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      22 2
      راست میگی الان امسال تنبل کلاسمان شده پروفسور سمیعی
    • تا IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      23 7
      تو غلط میکنی کرونا بگیر بمیرررررر
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    47 33
    دانشجوهای امسال کی میرن دانشگاه؟
  • رضا GB ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    از مسئولین خواهش میشود خودشون را جای اولیا و دبیران قراردهند و روی تصول تصمیم گیری کنند مگه میشه با بودن کرونا مدارس بازشود فقط یکبار و واقع گرا تصمیم بگیرید
  • فاطمه IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    اصلا راضی نیستم بچه ها در این وضع به مدرسه بروند.تازه اموزشو پرورش باید امسال رو برای بهتر فراگیری همه محصلا تکرار برگزار کنه مگه چی میشه بحث اینده بچه ها واموزش درست اوناست یک عقب افتادگی بهتر از سرسری برگزار گردن درسو تحصیله
    • فاطمه IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      48 8
      عزیزم چی میگی شما دلت خوشه ، از رو شکم سیری حرف نزن میدونی چقد سخت گذشته به مایی که این سال رو با تموم سختی هاش تمام کردیم ، حالا دوباره بریم بخونیم ک چی بشه ؟ لطفا چرت نگید! پلیز
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      23 35
      باسلام خدمت همه ی مسولان خواهش میکنم مدارس باز نشه تا رمانی گه این ویروس نابودبشه چون بچه هاصد در صد نمیتوانند موارد بهداشت را رعایت کننن بخصوص دبستانی ها با شبکه شاد وتلویزیون تدرس را ادامه دهید با تشکر فراوان
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    هیچ کس نمیاد
    • نیما IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      98 32
      بنظر من اینهمه برنامه بخود تو شبکه ها پخش میشه حذف کنید بجاش آموزش و کلاس درسی و تقویتی برای بچه ها بزارید.پس به فکر نسل آینده باشید
    • Amir IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      30 17
      آره هیچکس بچه شو نمی زاره بره مدرسه
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    92 24
    اصلا هیچ اولیایی راضی نیس دانش آموز را در این وضعیت بحرانی به مدرسه بفرسته آیا آموزش و پرورش برای هر دانش آموز وسایل بهداشتی فراهم میکنه. ....در ضمن هم دانش آموزان در خطر جانی هستن و هم اولیا
  • ابوالفضل RO ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    82 31
    هیچکس بچشو بیرون نمیزاره مگه جونشون از بیرون گیر آوردیم
  • شیدای ایران IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    32 69
    درصورتی که دولت درشرایط قرمز نسبت به حمایت از مدارس اقدام نماید واز سیستمهای انتی باکتریایی نصب در مدارس استفاده نمایند مثل سیستم ایزولاسیون نانویی در ورودی ساختمان ودمنده های استریل محیط استفاده گردد آموزش تعطیل نخواهد شد ویا از سیستمهای آموزشی از راه دور کنفرانسی استفاده نمایند
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      29 14
      زنگ تفریح کی میتونه بچهذها رو از نظر رعایت فاصله کنترل کنه؟؟؟؟؟تو راه پله و راه رو ها چی؟؟؟
    • سپهر IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      33 12
      دوست عزیز بودجه کشور کمه.شما الان ماهانه 100 هزار تومان رو حداقل صرف الکل و مواد بهداشتی میکنید.خب با این وجود اولا کلی مدرسه تو کشور وجود داره دوما شما تعداد اعضای خانواده تون کمتره در نتیجه الکل و مواد بهداشتی کمتری مصرف میکنید اما تو مدارس حداقل باید 6 یا 7 برابر شما خرج مواد بهداشتی بدن.اگه یک برآوردی کنید میبینید که ماهانه باید چندین میلیارد صرف فقط مواد بهداشتی برای مدارس کنند.پس همون بهتر که مدارس تشکیل نشه.
  • حنانه IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    33 17
    من دخترم کلاس اول دبستان می ره امسال چه کار کنم اگر وضعیت این چنین باشه آخه خوندن و نوشتن باید یاد بگیره
    • سمیرا IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      20 9
      منم همین مشکل رو دارم ترجیح میدم مدرسه نفرستمش باهاش خصوصی کار کنم
    • مهلا FR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      28 5
      منم پسرم امسال کلاس اول هست،، ما تصمیم گرفتیم نذاریم بره مدرسه،، آخه به چه قیمتی،،،اصلا فکر کن برن و بسلامتی دیپلم هم بگیرن، اصلا مگه چه خبره بعد از دیپلم و لیسانس،،، چقدر تحصیل‌کرده ی بیکار داریم تو این مملکت؟؟!! پس بنظرم ارزش حرص خوردن و ریسک کردن و فرستادن بچه ها به مدرسه(مخصوصا ابتدایی) رو نداره... نهایتا اگه حساس بودیم سالهای بعد جهشی میخونه، تا جبران بشه،، تو این شرایط که جون آدما واسه کسی مهم نیست خودمون باید درسترین تصمیم رو با توجه به شرایط بگیریم.
  • کرمی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    به نظرم خیلی اشتباست تو این شرایط بچه ها به مدرسه برن. حتی اگر لازم باشه مدرسه نرن تا انشالله این مشکل حل بشه. سلامتی مهمتره. من به هیچ عنوان فرزندم رو به مدرسه نمیفرستم تا این ویروس ریشه کن بشه.
    • اِری IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      41 50
      اولن این اصن ویروس نیست و میکروب شاید اصن ریشه کن نشد اون وقت باید چیکار کنیم الکی الکی میوفتیم عقب لااقل مجازی درس بدن
    • هلن IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      12 9
      اولاکه بیماری ریشه کن نه بلکه مهارمیشه بیماریایی که صدسال پیش باعث مرگ میشدن ریشه کن نشدن!!چه ریشه کنی،دومادرسته سلامتی مهمتره امادرس هم مهمتره هامث اینکه هی عقب بندازن هی عقب مگه تواون سطح وسن میمونن بجای هجده سالگی توبیستویک سالشون کنکوربدن؟؟
    • کاربر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      9 12
      چون خودت علاقه ای به مدرسه نداری داری میگی
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    90 24
    من که بچه ام را مدرسه نمی فرستم .سلامتی مهمتره یا درس
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      15 11
      به نظر من هم با این اوضاع اصلا درست نیست بچه ها برن مدرسه ، نباید بشینیم و منتظر مرگ عزیزامون باشیم
    • US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      9 6
      درسته این ویروس نیست میکروبه چون اگه ویروس بود بعدچندماه صغیف میشد مثل خیلی ویروسهای دیگه فکرکنم ایتالیا آزمایش کرده ویروس نیست میکروبه
  • RO ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    80 20
    بحت رعایت پروتکل های بهداشتی به هیچ وجه تومدارس امکان پذیرنیست وآ.پ ازعهده درست آن برنمیاداونامیتونن بعدازنشستن دانش اموزان روصندلی کلاسوضدعفونی کنن براگروه بعدی؟؟واین کارومرتب هی تکرارکنن نتونستن ازاول کنترل کنن تااینجوری فاجعه نشه حالادم ازچی میزنن تابرطرف نشدن کامل این بیماری هراجتماعی برابربامرگ وحماقت محض!!!!!
  • زهرا IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    96 25
    واقعا این چه تصمیمی که میگیرن ، کلاس درس ۴۰نفره ،حالا یک روز در میون میشه روزی ۲۰ نفر � در کلاس بسته، کولر روشن و هر دانش آموز از خانواده‌های مختلف از قسمت های مختلف شهر آمده این ها میخوان معلم ها و بچه ها را به کشتن بدن وقتی که معلم و دانش آموز را به کشتن دادند میگن ببخشید اشتباه شد مثل همیشه.
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      9 24
      عزیزم مگه تو مدرسه شما کولر وجود داره ؟؟؟؟ماکه تو مدرسمون کولر نداریم.
  • زهرا IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    77 28
    نمیشه من دوتابچه مدرسه ای دارم والاماکه میترسیم بچهامون بفرستیم مدرسه اگه مشکلی پیش بیادکی جواب گوهسته دولت مابچهامون نمی فرستیم
    • حسنحسینی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      13 60
      من حاضرنستیم بچه رابفرستم مدرسه وقتی که تا شیوع کرونا نرفتی من حاضرنیستم
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    84 51
    باتوجه به اینکه ابتلا به کرونا جدیدا محدودیت سنی ندارد به هیچ عنوان بازگشائی مدارس به صلاح نمیباشد
    • زهرا IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      48 13
      سلام باتوجه به همه گیری ویروس کرونابهتراست کلاسهاازطریق شادآنلاین باشدحضوردانش آموزان درمدرسه عواقب ناخوشایندی درپی خواهدداشت زیراهرچه هم رعایت کنندبازهم بچه اندوحوصله ی ماسک ودستکش ودست نزدن به اعضای صورت رادرلحظه ای از یاد می برند
    • T9581 IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      31 10
      سلام ۱-اونایی که میگن سلامت واسه ما مهمتره خودشون ۲۴ ساعته بیرونن ۲-شاد به هیچ وجه بدرد نمیخوره حضوری برگزار بشه لطفا
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      4 4
      کافر همه را به کیش خود پندارد جنابtنمیدونم چی چی
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      6 4
      من نمیرم یه کشور عاقل به کشور آرژانتین میگن کار مسعولین برکسه به جای اینکه دیر تر شروع کنند زود تر شروع میکنن
  • میترا لز کرج IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    43 15
    خواستم صد سال دیگه مدرسه نره اگه قرار باشه بلای سر بچه ام بیاد یا همش استرس داشته باشیم مدرسه به چه درد میخوره تو این شرایط بعدش کلاس آنلاین هم به درد خودتون میخوره فقط بچه ها رو بدبخت شدن از راه به در شدن به بهانه درس سرشون تو صد تا سوراخ رفت من که بی خیال درس بچه ام شدم بزار دوسال عقب بیفته
  • اعظم IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    44 5
    به نظرمن عقب ماندگی درس جبران میشه وسلامتی ازدست رفته نه .من به هیچ عنوان بچه ام رو نمیفرستم یه سالم عقب بمونه مهم نیست مگه بچه ابتدایی رو میشه کنترل کرد
  • آزاده IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    70 6
    یا امام زمان ....کمکمون کن....توی همه کارامون اختلال به وجود اومده ....زندگیمون بی نظم شده خدایا....
  • زهرا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    58 5
    کرونا رو کنترل کنید بعد بگید مدارس باز بشه مردم میترسن بچه هاشون بفرستند مدرسه
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    70 14
    آخه ملت با فرهنگ با شعور، شما که همه جا در صحنه هستید با بچه ها، مسافرت، تو کوچه و خیابون، تو مهمونی های خوانوادگی، عروسی، عزا، که همین مساله باعث شده آمار کرونا و مرگ و میر بالا بره، همه جا با بچه ها هستین فقط مدرسه نمیفرستین؟ تو رو به خدا رعایت کنین
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    43 10
    من که بچه مدرسه ای ندارم ولی اگه داشتم حاطر نبودم بچه ام و فدای درس کنم
  • مرب IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    27 23
    مدرسه بروند بچه ها .اونم تو این شرایط کرونایی افتضاح .من که میگم مجازی برگزار شه .بنظرم برنامه درسی شبکه آموزشم بسیار خوب بود
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    32 10
    مجازی دانشگاهها عالی بود مدارس هم باید مثل دانشگاهها باشه سیستم شاد بسیار نا رسا بود و افتضاح معلم ها هم بی اهمیت بیچاره کنکوری ها . حضوری من بچه هامو نمیفرستم . معلم ها باید مثل دانشگاه هر جلسه حاضر باشن آنلاین . مثل زمان قبل کرونا اما آنلاین . نه اینکه معلم ها برن دنبال زندگیشون و ناظم و مدیر هم ازشون دفاع کنن . غیر حضوری باشه . بیچاره کنکوری هامون
    • حمیرا علیخانی ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      19 3
      با سلام و احترام دوست عزیز .من خودم معاون مدرسه هستم و شاهد بودم که همکاران ما چقدر فعال بودن . تو مدرسه تا ظهر بودند ولی شاد دیگه شبانه روزی بود . شب ها هم فعالیت داشتند چون اینترنت یاری نمیکرد . من هم به عنوان معاون به کلاسهاشون سر می زدم .گاهی اوقات ما زنگ میزدیم دانش آموز رو بیدار میکردیم که تو کلاس حاضر باشند . این دور از انصافه که همه رو با یه چوب بزنید .
  • مادر IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    49 7
    مسئولین اگر راست میگن خودشون بیان بیرون نمیخواد با جون بچه ها بازی کنن مگه بچه های ما موش آزمایشکاهی هستن
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      8 5
      باید تعطیل بشه
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    26 39
    راستش درسته سلامتی بچه ها مهمتره اگرم به مدرسه نرن تو خونه اصلا وابدا نه با برنامه ی شاد نه با رسانه ی تلوزیونی نمیشه درس خوند بالای سر بچه ها باید معلمی باشه که جدی بگیرن و حساب ببرن بهترتر بتونن یاد بگیرن
    • . IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      32 9
      درس مهم تره یا جون؟
    • محمد IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      9 5
      نمیدونم فرزند شما پایه چندمه ولی اون کسی که هدف داره اصلا احتیاجی نیست اجبارش کنن به درس خوندن خودش درسشو میخونه شما هم قطعا سلامتی بچتون براتون مهمتره!
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      5 1
      خب مثل دانشگاه آنلاین برگزارکنن
    • .......... RO ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      16 12
      به نظر من باید مدارس باز شوند مگرنه کسی هیج چیزی یاد نمیگیرد باید منطقی فکرکردوقتی میریم مدرسه به زور چیزی یاد میگیریم حالا که خونه ایم هیچی یادنمیگیرم تکلیف اونی که گوشی نداره چیه باید اونا درس یادنگیرن
  • مریم IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    44 3
    باید واکسن بیاد معلمان ودانش آموزان واکسینه بشن برن مدرسه فقط همین راه دیگری ندارد با وجود کرونا مدارس رو اگر بخوان هم نمیتونن باز کنن فقط واکسن رو زود بیارید بزنید تا مهر نیومده همین
  • مریم IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    53 5
    کافیه یک نفر تو مدرسه کرونا داشته باشه کل مدرسه تو یک روز کرونا میگیره چون دانش آموز هر چه قدر هم رعایت کنه که نمیکنه بالاخره با هم در ارتباط هستند سریع منتقل میشه به دانش آموزان وبعد هم خانواده ها همه درگیر میشن کرونا که شوخی نداره
    • سارا IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      10 7
      عزیزم درسته اگ بچه ها رعایت کنن نمیگیرن ولی اگ نکنن میگیرن تازه کسی ک ماسک میزنه اصن احتمالشم نیست ک بگیره
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    31 11
    منم اینقدر تو زندگی مشکل دارم که دیگه استرس کرونا برام خیلی زیادی هستش من که بچم رو نمیفرستم چون سلامتیش برام خیلی مهمتره تا درس
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    34 7
    منم اینقدر تو زندگی مشکل دارم که دیگه استرس کرونا برام خیلی زیادی هستش من که بچم رو نمیفرستم چون سلامتیش برام خیلی مهمتره تا درس
  • Pouriya AE ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    40 4
    هرروز۲۰۰نفر کشته داریم دارو ندارمالو اموال زیادی ندارم ولی سرمایه من بچه من هست دولت هم به خیالش نیس کی مورد کی موند من نمیزارم بره مدرسه
  • مهدی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    45 2
    والا من که نمیفرستم بچمو مدرسه...آخه یه بچه ابتدایی چه میدونه چطوری رعایت بهداشت کنه..چه میدونه کجا و چی ممکن آلوده باشه..دستشو به کجاها نزنه؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 62
    سلام خسته نباشید من میگم اگه مدارس تهران حضوری باشد خیلی خوب میشه هم علاقه به درس خواندن داریم هم بهتره با تشکر
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      13 2
      تهران خیلی وضعش خرابه بعد بیان مدارس باز کنن مگه از جون بچم سیر شدم بفرستمش مدرسه اونم تهران که اینقدر وضع خرابه از اول کرونا فقط دوبار با بچم رفتم بیرون که یه وقت خدایی نکرده کرونا نگیره بعد الان بفرستمش مدرسه به خدا دختر همسایه ما کلاس هفتم کرونا گرفته من که جرئت ندارم بچه ام رو بفرستم مدرسه
  • AE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    37 5
    یک سال بچه ها نرن مدرسه،چی می شه مگه،از اینکه با این بیماری خدای ناکرده برن اون دنیا
  • صمد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    31 4
    سلام با این اوضاع بیماری که هر روز هم داره بدتر میشه فرستادن بچه ها به مدرسه کار بسیار اشتباه و خطرناکیه سلامتیه بچه ها از همه چیز مهمتره آموزش مجازی باشه مسئولین لطفا رسیدگی کنن
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      18 3
      سلام من که بچم باید بره کلاس اول چی خیلی سخته نه حاضرم بفرستم مدرسه نه می تونم تو خونه درس بدم موندم چکار کنم
  • دیانا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    35 6
    مگه‌ از‌ جون‌ دخترم‌ سیر‌ شدم؟ سلامتیش‌ برام‌ مهمتره‌. یه‌ فکری‌ واسه‌ تدریس‌ مجازی‌ بهتر‌ بکنید‌.
    • سایه IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      7 2
      حالا اومدیم وکسی به گوشی یا همون فضای مجازی دسترسی نداشت یا خیلی از خانواده ها توانای خرید گوشی یاتبلت رو نداشته باشن چاره اونا چیه مسئولین جواب گوی مردم باشید
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    32 7
    به هیچ‌وجه امسال بچم مدرسه نمیفرستم
    • اسماعیل IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      8 1
      چی میگین شما مایی که از نو کنکور داریم اگه کلاس ها انلاین بشه بدبخت میشیم حظوری خیلی بهتره
  • الیاس IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    29 1
    من پسرم امسال سوم دخترم اول ولی اصلابااین اوضاع نمیفرستمشون مدرسه حاضرم سالدیگه ثبت نامشون کنم ولی نمیذارمشون برن مدرسه آقای رئیس شمابچه هاتون میفرستین آیا؟آخه یه بچه اولی تومدزسه چی میفهمه ازرعایت بهداشت دست شستن و...من توخونه ایستادم بالاسرشون برای شستن دست ...من صدسال هم بمونه این کرونای لعنتی نمیفرستمشون برن مدرسه تمام
  • ه IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    26 10
    ای بابا امسالو که بچه هاالکی وباتقلب قبول شدن این چند سال دیگه روهم همین جوری برگزار کنین که بیست وچهارساعته گوشی بدست تو تلگرام بودن ماهم مردیم از بس نت خریدیم
    • AE ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      9 5
      شما نت میتونی بخری اما جون بچه ات رو ایا میتونی بخری؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    26 3
    من که فرزندمومحاله باوجود این بیماری بفرستم مدرسه بجای اینکه مدرسه هاروبازکنیدبه معلمای عزیزکه حتی به خودشون زحمت ندادن بیان شبکه شادوامورش روغیرحضوری انجام بدن اجبارکنیدکه به وظیفشون عمل کنند.خدایی بعضی ازمعلمهاخیلی خوب بابچه هاهمراه بودن امابعضیهاشون یکبارهم نیومدن برنامه شاد.
  • امیر IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    20 12
    هیچکی نمیره بخدا مگه دیوانه ایم وسط کرونا بریم مدرسه روزای عادی به زور می‌رفتیم حالا بخوایم این موقع بیاییم؟
    • امید IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      2 9
      والا
  • محمد فتح اله پور IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    27 9
    باسلام . ببینید درسته که آموزش از راه دور در حد آموزش حضوری خوب نیست و کیفیت ندارد اما به قول خود مسئولین سلامت بچه‌ها در اولویت اول است . خب حتی اگر دانش آموزان برای حضور در کلاس تقسیم بندی شوند پس تکلیف رفت و آمدهایشان چه خواهد شد ؟ مگر قرار نیست با سرویس ؛ تاکسی یا اتوبوس رفت و آمد کنند ؟ خب ازدحام جمعیت در خودروها را چه می‌کنید ؟ مسئله تغذیه دانش آموزان و شرایطی که نهایتاً منجر به تماس دانش آموزان با یکدیگر می‌شود . بهترین راه همین تعطیلی است تا انشالله ساز و کار لازم برای جلوگیری از شیوع کووید۱۹ پیدا شود . حتی اگر دولت تضمین کند تمام پروتکل ها رعایت می‌شود ما قبول نداریم چون هیچ کشوری فعلا با رعایت پروتکل ها موفق به جلوگیری از شیوع نشده ...
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    26 26
    اگر دانش آموزان به مدرسه نروند کلاسهای آنلاین به هیچ عنوان جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست ضرر بسیار بزرگتری به دانش آموزان وارد میشه
    • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      3 9
      عجب تفکری
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    30 19
    سلام خسته نباشید ما که هیچ سرمایه ای تو زندگی نداریم دار ندارمون بچه هامون هستند... محاله تو این شرایط خراب کرونا بزاریم برن مدرسه. مگه از جونشون سیر شدیم؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    31 8
    سلامتی بهتر از همه چیز ه اونهایی که لیسانس گرفته اند کو شغل شان بی خیال
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      7 0
      والا دقیقا
  • سپهر IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    24 18
    من یه دانش آموز پایه ششم امسال می رم دوره اول دبیرستان امسال واقعا معلممون از طریق سایت های اینترنت به صورت صوتی و تصویری به ما آموزش آنلاین و مثل کلاس حضوری یاد گرفتیم و الان واقعا برای دانش آموزی که تازه میره دبیرستان سخته برگذاری کلاس حضوری تو این شیوع گسترده کرونا و اگه مجازی مث امسال برا من باشه از حضوری یادگیری بهتره
  • سبحان IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    23 11
    با همون موادی که کلاس ها رو ضد عفونی میکنند برای ریه ما ضرر داره دانش اموز دبستانی مگه میتونه بوی الکل و وایتکس رو تحمل کنه؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    21 5
    بچه ها به هیچ عنوان نباید برن مدرسه. بخصوص دبستانی ها که اصلا نمی تونن نکات بهداشتی رو رعایت کنند . دبستان با برنامه آنلاین باشه یعنی همون شاد خیلی بهتره . بچه های دبیرستانی چون بزرگتر هستند بهتر می تونن نکات بهداشتی رو رعایت کنند .
    • مبینا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      17 8
      به نظر من که زه دختر ۱۴ ساله ام میگم ما باید با کوید ۱۹ زندگی کنیم اگر همه ی ما به پروتکل های بهداشتی توجه کنیم می تونیم هم سفر بریم؟ درس بخونیم خرید کنیم وخیلی از کارهای دیگه یا دتون باشه در ۱ هفته هم می تونیم شکستنش بدیم
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    28 2
    امکان رعایت کردن پروتکل های بهداشتی به طور کامل در مدارس کشور امکان پذیر نیست و امکان آلودگی وجود دارد و جان دانش آموزان به خطر می افتد لطفا از تصمیم خود صرف نظر کنید سلامتی مهم تره ما اگر سالم باشیم میتونیم بعدا درس هارو یاد بگیریم اما اگر مُردیم (خدا نکند ) دیگه درس به درد ما نمی خورد
  • زهرا AE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    37 29
    به نظر من ک یک دانش آموز هستم اگه مدرسه یک روز در میون باشه خیلی بهتره چون ما تو برنامه های اجتماعی واقعا چیزی متوجه نمیشیم اما میتونیم با رعایت دستور العمل ها بریم مدرسه
  • یوسفی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    21 21
    بازگشایی مدراس یک اقدام کاملا اشتباه و غیر کارشناسی هست که اگر انجام بشه منجر به فاجعه غیر قابل جبرانی میشه ،مثل همه ی بازگشایی های غیر اصولی که انجام شد ونتیجه اش جز انتشار بیشتر ویروس نبود .حالا مثلا بچه هامون یکسال زودتر مدرسه رو تموم کنن چه اتفاقی قرار بیفته وقتی سلامتیشون در خطر باشه.اینکارفقط انتشار بیشتر ویروس دربین خانواده هاست.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    25 19
    مگر جان مردم برای مسعولین ارزش دارد که با وجود کرونا فرزندانمان را بفرستیم به دنبال تحصیل بعدشم الان فوق لیسانس ولیسانسه بیکارن ما بچهامونو بدبخت کنیم که چی بخواد بشه
  • sonya FR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    20 9
    به نظرم رفتن به مدرسه کار اشتباهیه همون روند مجازیش هم خطری نداره هم بهتره
  • رونا US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    18 28
    نمیدونم والله اینایی که میان اینجا میگن مدرسه تعطیل باشه ما از جونمون میترسیم و اینا همونایین که تو مدرسه به زور ۵ هم نمیگرن اگه کرونا تا ابد باشه به هر حال ما به دکتر نیاز داریم کلا واجبه درظمن با استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشیتی کرونا نمیگیریم خودتونو گول نزنین
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      26 6
      ینی تو واقعا درس از جونت مهم تره؟ اینا براشون جونشون مهمه ن نمره های الکی
    • رونا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      14 25
      دوست عزیز من نگفتم جونم برام مهم نیس ولی نشستن تو خونه و فکر کردن به اینکه کرونا نگیرم نگیرم کار درستی نییس شما اگه پروتکل ها رو رعایت کنین کرونا نمیگیرین من خودم پدرم و مادرم هر روز تو بیمارستانن کلی در تمام این مدت کرونا نگرفتن چون خیلی عالی رعاییت میکنن شما خودتونو با این حرفا گول میزین آقا یا خانم نسبتا منطقی
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      2 5
      درسته به دکترنیازداریم ولی خب بایددانش آموزازنده بمونن تابرن دکتربشن
    • ناشناص JP ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      5 4
      برو بابا مغز برای دکور نیست.
    • بیمکس IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      8 14
      دوست عزیز اتفافا بنده معدلم ۲۰ هست ولی با بازگشایی مدارس مخالفم. در ضمن هرچقدر هم که پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنیم باز هم احتمال گرفتن بیماری به صفر نخواهد رسید. درست هست که به شدت کاهش پیدا می کنه و به یه عدد خیلی کمی مثل نیم درصد می رسه ولی صفر نمیشه. شما فرض کن که همون نیم درصد اثر بکنه و شما کرونا بگیری.
  • زهرا IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    15 8
    من هیچ وقت بچه ام رو مدرسه نمیفرستم،سلامت مهم یا درس خواندن،نهایت پنج سال دیرتر دکتر و مهندس بشن،هیچ مشکلی پیش نمیاد
  • س US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    15 34
    مدارس باید باز بشن باید باز بشن شما فکر کنین کرونا تا ابد باشه در اینصورت ما در اینده به پزشک پرستار نیاز خواهیم داشت مسلما کسی که پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنه کرونا نمیگره این عده ای که میگن مدارس بسته شه عده ای افراد سودجو هستن که به درس و مدرسه علاقه ندارن و میخان حق دانش اموزای درسخون دیگه رو ضایع کنن
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      3 8
      خیلی ببخشید الان همه ی پزشکا بالباس فضایی میرن بیمارستان ولی بازم میگیرن قبلا میگفتن ماسک تاثیر نداره اما حالا میگن بزنید ما نفهمیدیم چیکار کنیم
    • امیرحسین IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      2 1
      داداش کرونا بگیرم تومیای منو خوب میکنی ? حالت خوشه هاافراد سودجو چیه خودت فرض کن کرونا بگیری بازم این حرفو میزنی?????
  • سبحان IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    17 26
    سلام! من خودم کلاس ششم بودم که مدرسه تععطیل شد. دانش آموزم.۱۲سالمه.من دستور تعطیلی رو میدم و خلاص. ایرادات شاد هم باید درست بشه... مدارس هم از پونزده شهریور هم بازگشایی نشه.اموزش بشه غیر حضوری و آنلاین... اگر هم مدارس باز بشه من مدرسه نمی رم و پدر مادرم هم اجازه مدرسه رفتن نمی.دن بهم.
    • علم US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      21 7
      معلومه درست در چه وضعه با این حرفات
    • کیمیا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      12 17
      دستور تو هیچی نیست برا تقلب میخوای بمونی خونه وتو شاد امتحانات خیلی خوبتو بدی
    • Alam IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      6 2
      تو هم مثله اونایی هستی که هر امتحانو تقلب میکنن...نه...؟بچه جون،دنیا فقط واسه شما دبستانی ها خوبه،برو راهنمایی بعدا میفهمی خیلی خوب گرفتن یعنی چی،اگه بخوای با تقلب بری بالا،اونم تو دنیای مجازی کارت تو راهنمایی تمومه،جوجه...
    • مدرسه حضوری IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 3
      تو داری با این حرفات ثابت میکنی که یه دانش اموزی هستی که از مدرسه بدش میاد و هیچ علاقه ای به مدرسه نداره و فقط داره با زور و اجبار خانوادش به مدرسه میره.همچنین ثابت کردی که تموم امتحانات رو با تقلب میری بالا.فکر نکن که شش سال رو با تقلب اومدی بالا هنر کردی.چون سر خودت داری کلاه میزاری.به قول یکی از دوستان اگه همینطور با تقلب بری بالا راهنمایی و دبیرستان فاتحه ات خوندس.اینم یادت باشه خدا اون بالاست.
  • سینا US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    42 26
    مدرسه ها باید باز شن بهترین کار همینه توی شاد فقط تقلب داریم فقط تقلب درظمن عده ای نمیتونن بدون مدرسه بخونن اونایی که میگن من بچمو مدرسه نمیفرستم یا نمیرم همونایین که تو مراسم عروسی و عزا و سفر و تولد و اینا تو صف اولن فقط مدرسه رفتن باعث میشه کرونا بگیرن واقعا واسه چننین افرادی متاسفم
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      23 11
      خیلییی موافقم
    • هادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      3 2
      منم با حرفت موافقم خوب گفتی
    • IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      10 1
      متاسفم براتون شما چه پدر یا مادری هستید که این حرف رو میزنید من خودم از افرادی هستم که از زمانی که این بیماری کرونا اومده از همه کس بریدم چون همون اندازه که بفکرسلامتی خودم وعزیزانم هستم نگران زحمت‌ها وخستگی های کادر پزشکی هم هستم .ولی من چطور میتونم نگران پسرم که قراره انشاالله بره اول دبستان نباشم ،چطور میتونم بهش بگم ماما ن موقع گرسنگی وتشنگیت چیزی نخور تا بیایی خونه ،یا چطور یه بچه ابتدایی میتونه ۵یا۶ساعت خودشو نگه داره که نره دستشویی که کثیف ترین مکانه
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      2 1
      دقیقا
  • رونا US ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    22 23
    مدارس رو باز کنید .... بهترین کاره
    • ساناز NL ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      1 6
      مدرسه هابازبشه بهتره آخه اینجوری بیشتر دانش آموزان بیشتر به مسافرت وگردش یاحالابلاخره مکان های تفریحی میرن ولی مانمیخایم که بی سواد توجامعه باشیم مجازی چه به کارما میخوره اگه همه ازنظر بهداشتی رعایت کنن هیچ لزومی به مجازی نداره
  • Royalorestani IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 24
    آموزش و پرورش ما از ریشه مشکل داره و هیچ کاری هم نمیشه انجام داد چون آن مدرسه مجازی باشه دانش آموزان زیادی هستند که در دور افتاده ترین نقاط زندگی میکنند اگ مدارس باز بشه آمار از اینی که هست بالا تر میره پس هیچ راهی وجود نداره در همین آموزش و پرورش رو باید گل بگیری با این امکانات .همون بهتر که سال تحصیلی رو اصلا برگزار نکنند.
  • دکتر ستاریان US ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    12 31
    نظر من اینه تعداد ساعات رو کاهش بدن مثلا وقتی تا ساعت ۳ ظهر تو مدرسه بودن بیارنش رو ۱۲ و اینکه ماسک اجباری باشه همراه دستکش استفاده از دستشویی و آبدار خانه ممنوع شه دانش اموزا تو خونه به دسشویی برن و همراه خودشون یه بطری اب ببرن و بوفه هم تعطیل شه فاصله دانش اموزا هم از هم زیاد باشه در حد فاصل حداقل نیم متر مسلما اینا رعایت بشن هیچکی کرونا نمیگیره
  • علم US ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 24
    بعد از اتمام کرونا جهان ۱۵ سال به عقب برمیگردد نظر دانشمندان. نگذاریم این اتفاق رخ دهد..... علم را متوقف نکنیم....
  • آرین IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    18 26
    سلام. مدرسه ها باید باز بشه حالا هرجور که دولت صلاح می‌دونه و سلامت دانش آموزان به خطر نمی افته .برنامه شاد و...که ولش کن.اونایم که میگن بچه هامونو نمیفرستیم ونمیایم اگه مدرسه باز شه هم میان هم میفرستن .این موضوع برای خودم ثابت شدس همین دوماه پیش قبل از شروع امتحانای ترم دوم نصف بچه های کلاس گفتن ما نمیایم پدر مادرمون اجازه نمیدن ولی روز اولین امتحان اوناکه گفتن نماییم اول از همه اومده بودن مدرسه.
  • محمدرضا GB ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    23 18
    من با حضوری شدن کلاس ها مشکل ندارم.اما با نصف شدن دانش آموزان در هر کلاس مشکل دارم.اینجوری شاید در حق بعضی دانش آموز ها ظلم بشه. بنظرم آموزش باید یکسان باشه یا همه باهم مجازی یاهمه باهم حضوری.
    • ف IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      2 1
      بنظر من سلامتی ادم از هرچیزی براش مهم تره و واقعا نمیتونه مدرسه بره با این شرایط و امارها که متاسفانه هرروز بیشتر میشود و مدارس نباید باز بشه ............ چون سلامتی معلمان . دانش اموزان و ......بخطر میوفته
  • M IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    12 32
    مدرسه ها باید یک روز درمیون باز بشن
  • زهرا IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    19 6
    مگه دانش آموز نکات بهداشتی رو رعایت میکنه دانش آموزی که دست به سطل آشغال میزنه ونمیشوره چه جوری پروتکل های بهداشتی رو رعایت میکنه ؟سلامتی مهم تر از درس هست
    • asma IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      1 5
      مدرسه ها یک روز در میان باشه
  • مریم IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    30 12
    دیگه کرونا کلاس ها رو برای همیشه تعطیل کرد نگاه به آمار کرونا کنید اگه والدین خیلی به فکر درس دانش آموز بودند که نمی رفتند مسافرت و عروسی و مراسم ترحیم وجشن و..
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      1 5
      خانم مریم شما کاملا در اشتباهی
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    22 15
    هرروز ۲۰۰نفر کشته داریم ۴ میلیون تحصیل کننده تو کشور داریم توروخدا یکم فکر کنید این ۴میلیون برن سر جلسه روزی کشورمون ۲۰۰۰نفر نه شما بگید ۱۰۰۰تا ۱۰۰۰نفر مبتلا نداره! به هیچ وجه مدارس نباید بازشه لطفا دور مدرسه رو خط بکشید
  • عسل ایمانی US ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    15 16
    من شخصا فرزندانم رو نمیفرستم واسطه مهم هستند خواهشن باجون انها دیگه بازی نکنید
    • یک چیزی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      10 7
      این ویروس که تمومی ندارن مجبوری
  • نفس IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    29 29
    بنظرم من باید مدرسه بریم درسته جونمون مهمه اما ما نمیتونیم بخاطر ویروس ازمدرسه دورباشیم بنابراین طرح زوج وفرد بهترین گزینه برای مدرسه رفتن و دورنموندن از درس درچین بعدازسه ماه تعطیلات بخاطر کرونا مدارسشون باز شد باید مدارس ماهم باز بشه البته با انجام پروتکل های مختلف برای پیشگیری از ویروس کرونا البته همه عقیدهٔ خودشون رو دارن من به عنوان یه دانش اموز این رو گفتم. به امید روزای خوب بدون کرونا#_ماسک _بزنیم.
    • محمد طاها IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      3 7
      من نه با رفتن به مدرسه موافقم نه با برنامه شاد بهترین راه اینه که دولت کمک کنه به اولیا تا معلم خصوصی برا دانش اموزانشون بگیرن
  • رز IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    29 28
    حالا دانش آموز رفت مدرسه درس هم یاد گرفت بعد کرونا بگیره این درس دیگه چه فایده داره باید تا موقع تولید واکسن همه رعایت کنند شاید آمار کمتر شد مدارس هم باز شد والدین باید تذکرات بهداشتی شدید رو به بچه هاشون بدهند البته دانش آموز ابتدایی این تذکرات حالیش نیست پس مدارس تعطیل میشود.
    • شیلا IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      19 3
      بچه هایی ک میگید نباید بریم مدرسه اول ک شما بخاطر سلامتی نمیگید همش بخاطر نرفتن ب مدرسه میگید 5ماه نرفتی مدرسه بس نبود؟من کلاس هفتمم میخام برم هشتم هیچی از کلاس هفتم نفهمیدم ما تو کلاس به زور می فهمیدیم چ برسه تو گوشی.....من میگم باید حتما بریم مددرسه با رعایت بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی زوج وفرد باشه اینطوری کرونانام نمیگیریم خواهش میکنم دستتونو می بوسم فقط مدارسو باز کنید خواهش میکنم.......شما بچه ها هم کم بگید نریم مدرسه ما میریم با رعایت فاصله گذاری ورعایت نکات بهداشتی..ممنون
    • بیکران IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      2 2
      درس دادن مجازی امسال که فقط به دردخودشون میخورد تازه بچه من زرنگ کلاس بود ولی اصلا درس نمیخوند به نظرمن هفته ای سه روز مدت زمان کم لازمه برن
    • هستی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      7 2
      بنظرم باید مدرسه بازبشه
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      2 6
      به نظر من باید آموزش مجازی باشه .بچه ی دبستانی چه می‌دونه پروتوکول بهداشتی چیه.اونم کلاس اول ودوم
  • احمدرضا مظلوم از شیراز IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    16 3
    با سلام. به نظر من مدرسه ها که باز شدند، حضوری باید بریم مدرسه؛ البته با رعایت تمام بهداشتی، همچنین فاصله گذاری، بریم مدرسه. چون آنلاین نمیشه درس خوند. چون که بعضی دانش آموز ها هستند که موقع انلاین، اصلا اهمیت نمیدن و موقع امتحان ها هم ک حضوری هست، روی کتاب مینوسیه و دیگر هیچ چیزی یاد نخواهد گرفت! خواهش میکنم مدرسه ها ک باز شد بزارید حضوری بریم، ماسک و دستکش میزنیم. رعایت میکنیم. کسی هم رعایت نکنه، اصلا اجازه ورود ب مدرسه نباید بهش داد. یاعلی. احمدرضا مظلوم هستم از شیراز. خدا حافظ.
  • مریم IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 8
    این ویروس شاید حالا حالاها باشه پس بهتر هست تو فضای مجازی دانَش آموزان درس رو دنبال کنند .دانش آموزی که درس خون هست تو فضای مجازی هم پیگیر هست اونی هم که درس خون نیست تو مدرسه هم نمی خونه بعضی کشورهای خارجی از طریق همین فضای مجازی درس میخونن چرا اونها میتونند ولی ما چند ماه رو نمی تونیم؟
  • امیرضا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 1
    به نظر من به صلاح هیچ کس نیست که فرزندش را مدرسه بفرستت با این وضعیت کرونا
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    18 1
    حضوری بودن تدریس در مدارس در این وضعیت حماقت هست. درس میشه بعدا هم خوند.... ولی سلامتی جبران ناپذیر اون هم کرونا که عده ای مگین ویروس هست و عده ای دیگه میگن میکروب ما حتی اطلاعات درستی راجب بیماری کرونا نداریم آموزش مجازی هم خیلی افتضاح هست من خودم امسال سال اول دبیرستان بودم... برنامه شاد که اصلا به درد نیمخورد و کلا مملو از اشکال بود. بهتر این هست که آموزش مجازی و حضوری فعلا تعطیل کنید ... و تمام تلاشتون برای ساخت واکسن یا دارویی کنین که کرونا به یه بیماری عادی تبدیل کنه مثل سرما خوردگی. نظر من اینه که در این دوران که تحصیل شده های ما با مدرک های لیسانس، فوق لینسانس و... دارن گارگری میکنن درس به چه دردی میخوره که بخوایم جان و سلامت روحی و روانی خودمون به خطر بندازیم...
  • زهرا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    7 0
    من خودم معلم هستم کلاسهای مجازی رو خیلی خوب برگزار کردیم که چیزی از قلم نیفته همه رو آموزش دادیم فرقی با کلاس حضوری نداشت ولی به نظر من کلاس های مجازی به ضرر کلاس اولی ها هست که تازه میخوان باسواد بشن بیشترین ضربه به کلاس اول میخوره خدا کنه این ویروس ریشه کن بشه دانش آموزان رو در فضای کلاس درس ببینیم نه فضای مجازی انشاالله
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    7 3
    بهتر این هست که اموزش کلا تعطیل شود تا اوضاع عادی شود چه مجازی و چه حضوری.
  • pariya IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    14 1
    به نظر من والدین بچه هاشونو از تو جوب نیوردن که بخوان تو این وضع کرونا بفرستن مدرسه اونم فقط به خاطره خواسته مسعولین و داغ بچه رو هم تجربه کنن الکی خودتونو خسته نکنین کسی بچشو نمیفرسته
  • Amirhossein IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 7
    خدا کنه مدرسه زودتر باز‌شه وگرنه از درس میفتیم
  • سارا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    اتقدر خودتونو اذیت نکنید والدین جگر گوشه هاشونو نمیفرستن مدرسه و خود من هم این اجازه رو ب فرزندانم نمی دم حتی اگر بی سواد هم باشن
  • Amir IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    5 1
    مردم از بچه‌ها شون سیرنشودن کرنا دوباره اوج گرفته اگه مدارس باز بشه هم هیچکس بچه شو به مدرسه نمیزاره بره
  • امیر آبادی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 0
    بچه های ابتدایی وراهنمایی نمیتونن بهداشت رو تو مدرسه رعایت کنن باید کلاسهاشون مجازی برگزار بشه .
  • زهرا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 2
    اگه درس بچه ها مهم هست براتون پس رعایت کنید از این شهر به اون شهر مسافرت نکنید تا شهر ها آلوده نشن علت آلودگی همین مسافرت هاست رعایت کنید شایدکه مدارس باز بشه من هم معلم هستم دوست دارم تو فضای کلاس درس بدهم.انشاالله
  • Mani IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 2
    مگه ما دانش آموزا از جونمون سیر شدیم که بخوایم مدرسه بیایم
  • ع RO ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    9 1
    واقعا که کور هستند وضعیت کرونا رو نمی بینند
  • امیر آبادی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    9 0
    جون بچه مون مهمتر از درسشه مدرسه ها فقط مجاز خواهشا خانوادهها فکر واکسن نباشن چون واکسن خودش میکروبه فایده که نداره هیچ تازه کلی عوارض داره.
  • زهرا IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    به نظر من اگه مدارس باز نشد باید تلویزیون هم امسال برنامه های آموزشی خیلی خوب برای بچه ها بگذاره به جای فیلم های به درد نخور برنامه های آموزشی بگذارید دانش آموزان عقب نمونن
  • یه دانش اموز IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    7 1
    واقعا خجالت داره، بیشتر کشورا قرنطینه رو جدی گرفتن اینجا یه کارگر مجبوره تو این وضع داغون جامعه بره سر کار شمایی که گفتی میخوایم مدرسه ها رو باز کنیم، شما نگران درس ما نباش، فوقش میشیم یه نفر مثله خودت که با پارتی رفتی اون بالا بالا ها میخواید مدرسه ها رو باز کنید،بعد هم میگید ما سلامتی دانش اموز ها برامون مهمه اگه برات مهمه بزار همون مجازی ما درسمون رو بخونیم، مگه اموزش مجازی چشه؟؟
  • AE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    باید برای دانش آموزان بسته آموزشی تهیه و در ازای مبلغی کمی از شهریه بگیرن و در ماه حداقل ۵ جلسه رفع اشکال در کنار تحویل کتاب کار وشبکه آپوزش به صورت مجازی داشته باشن . این طور دیگه بهانه ای نیست
  • س IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    5 0
    نباید با این موقع کرونا مدارس باز شوند
  • F IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 6
    بنظرم مدرسه ها باید باز بشه من امسال اصن هیچی از درس متوجه نشدم همینجوری یه نمره الکی گرفتیمو رفت اومدیمو تا اخر این کرونا نرفت اونموقع باید چیکار کرد؟؟؟؟ بنظرم مدرسه ها باید باز بشه ولی مسئولین باید راهکار های جدید ارائه بدن مدرسه ها باید باز بشه کل امسالو با تقلب گذشت اه اه
  • یسنا IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 0
    به نظر من هروقت کرونا تموم شد و رفت مدارسی رو باز کنند
  • نگار IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 1
    من امروز برا ثبت نام مدرسه بودم .مادریک دانش اموزکه قبلا کرونا گرفته وحال چندان مساعدی هم نداشت بدون ماسک اومده بود.مدرسه.ما داخل دفترمدرسه راهش ندادیم .با دادو بیدادوبد وبیراه رفت.حالا میشه بچه مدرسه فرستاد.با این اولیا بی فکر.میگفت ماسک نمیزنم چون یکبارگرفتم دیگه نمی گیرم.تنگی نفس هم داشت
  • علیرضا حکیمی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 0
    بچه‌ها آینده این کشورند اکنون جان آنها از جان سالمندان باید مهمتر شمرده شوند نه اینکه جان سالمندان مهم نیست نه اما جان جوانان کشور را نباید به خطر انداخت زیر آینده سازان کشورند
  • زهرا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 10
    چرا اتفاقا من مدرسه رفتن رو ترجیح میدم دلم واسه دوستان تنگشده
  • منصور IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 3
    مگه‌چه‌بچه‌هامون‌نمیخواهیم‌که‌بفرستیم‌مدرسه‌بااین‌اوضاع‌کشورکه‌عرضه‌ندارن‌یه‌داروی‌درست‌کن‌
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 2
    خسته نباشیدبه نظر منم یکسال دیرتر دکتر مهندس بشن به جایی بر نمیخوره منم دوتا بچه مدرسه ای دارم و تا پایان کرونا مدرسه نمیفرستم
  • دلیری IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    5 1
    ما که جون بچه هامون ازسرراه نیاوردیم.
  • محیا US ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    5 0
    ب نظر من کاملا اشتباه هست تو این شرایط من اصلا حاضر نیستم که بچه ها مو بفرستم مدرسه سلامتییشون مهم تره برام
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 0
    مدرسه آنلاین برگزار بشه فقط آنتن قطع نشه
  • محمدیان IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    در صورت بازگشایی مدارس هم جون بچه ها وهم خانواده شون به خطر می افته شاید ،تاکید می کنم شایداین ویروس برای بچه ها خطرناک نباشه اما بچه ها می تونن ناقل این ویروس باشند و افراد آسیب پذیر در خانواده هاشون رو‌ درگیر این بیماری کنند خلاصه هر طور به قضیه نگاه می کنیم بازگشایی مدارس هیچ نتیجه ای جز فاجعه نداره درس رو مجازی هم میشه خوند یا اینکه تا موقع کشف واکسن مدارس رو میشه تعطیل کرد هیچ اتفاقی هم نمی افته ...
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 1
    حالا مگه تو مدارس به بچه ها چی یاد میدهند که جون بچه هامون رو برای این موضوع به خطر بیندازیم!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 0
    مگه از جون بچه‌ها مون سیر شدیم توی این اوضاع که نه واکسن هست نه درمان نه دارو برن مدرسه حالا نهایت که به درسشون برسن کرونا گرفتن چه ارزشی داره مسئولین محترم خودتون رو بزارید جای پدر مادرها
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 1
    مگه از جون بچه‌ها مون سیر شدیم توی این اوضاع که نه واکسن هست نه درمان نه دارو برن مدرسه حالا نهایت که به درسشون برسن کرونا گرفتن چه ارزشی داره مسئولین محترم خودتون رو بزارید جای پدر مادرها
  • ..... IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 6
    جونمون از درس مهمتره
  • ا AE ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 3
    من یه بچه 5 سال پیش از دست دادم دیگه نمی خوام این طوری بشه من بچه هامو نمیفرستم مدرسه
  • Z IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 2
    مدارس باید باز بشن اصلا آنلاین خوب نیست و به ضرر ماست
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    جالبه ،کدوم معلمی حاضره ۶ روز مدرسه بره تدریس کنه بعد بیاد مجازی تا نیمه شب شاد تدریس کنه ،لطفا یه فکر اساسیتر بکنید ،
  • Pardis IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 2
    اگه بچه ها تو شاد تقلب نکنن مجازی بهتره ...اخه جونمون مهم تره و البته ما برای نسل اینده به نیروی کار نیاز داریم... من خودم ۱۴ سالمه و می دونم تو برنامه شاد همه تقلب میکنن کاش می شد برای تقلب یه فکری کرد
  • حورا RO ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 3
    ماهم اصلا به هیچ عنوان حاضرنیستیم بچه هامون روبفرستیم مدرسه سلامتی فرزندانمون وادب وتربیتشون درخانواده بسیارفراترومهمترازچیزایی هست که درمدرسه میاموزند .
  • Ali shamei IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 1
    آقای سخنگو هر وقت فرزند تو مدرسه فرستادی ما پیشکش هستیم
  • زینب IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    به نظره من نباید مدارس باز شه سلامت دانش اموزان مهم تره یا درسشون اگرم باز شه هیچ خانواده ای اجازه نمی ده که فرزندش به مدرسه بره
  • صادق IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    به نظر من مدرسه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شوند
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    اگر تعداد دانش آموزان سرکلاس هم کم باشه بچه های ابتدایی که تازه وارد مدرسه شدند تو حیاط مدرسه باهم بازی میکنند بچه کلاس اولی نمیدونه فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی آموزش هم ببینه باز دوستهاش رو که ببینه یادش میره
  • فاطمه IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 5
    چقد راحت درباره اینده بچه هاتون حرف میزنین شما هیچ وقت جای اونا نیستین که بخواین براشون تصمیم بگیرید کی گفته ۵ سال دیر تر به هدف رسیدن مهم نی ؟ شما چون پدر و مادرید یه سری نگرانی های بیخودتون باعث میشه اینده بچه هارو خراب کنید خلاصه که تو مهمونی ها و جشن و بازار و خوش گذرونی هاتون کرونا مهم نی ولی وقت درس و کتاب جوش الکی میزنین ، اگه همه انقد نگرانن پس چرا هرروز ۳ هزار نفر کرونا میگیرن؟ نمیگم جون مهم نیست ولی هرکی کرونا گرفته که نمرده بعدشم با رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ کس چیزیش نمیشه ، اینکه بچه هاتون رعایت نمیکنن دیگه به تربیت شما بستگی داره ، وگرنه ما که خوب رعایت میکنیم . با تشکر
  • مهلا IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 2
    مدارس باز نشود آنلاین بهترین راه بود با تشکر
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      1 2
      برو بابا برو خودت آنلاین یاد بگیر
  • Ali IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 1
    واقعا به نظر شما بچه های کوچیک می تونند فاصله گذاری رو رعایت کنندکه اعلام می کنید با رعایت فاصله اجتماعی مدارس باز بشه
  • سعید IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    ما کنکریا این همه زحمت نکشیدیم که شماها بیاید از ۱۵ شهریور دارس رو باز کنید خو بی انصافا ی کنکری که همه عمرشو نذاشته برای کنکور رفت مدرسه کرونا گرفت افتاد رو تخت بیمارستان تو جواب،میدی ? جای اینکه فکر این باشید کیفیت اموزش مجازی رو ببرید بالا نشستید،به چرتو پرت گفتن خجالت بکشید واقعا متاسفم براتون که میگید امیدوارم کلمه امیدوارم رو به کار میبرید وقتی اوضاع شما اینه چه توقعی از ما دانش اموزا،دارید
  • مریمو AE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 0
    بم نظر من که موافقمممممم
  • لیلا IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 4
    من نمیزارم بچم بره مدرسه سلامتی مهم تره یا درس ؟؟
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    جون بچه ها مهم تر از باسواد شدن اوناس خدایی نکرده مریض بشن دودش تو چشم خانواده ها میره یه عمر باید عذاب وجدان داشته باشیم
  • گمنام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 0
    به نظر من اگه تا 15 شهریور کرونا اوضاعش بهتر شد همین طرح زوج و فرد خوبه و عوضش تو پائیز و زمستون که آنفولانزا و آلودگی هوا میاد دو سه هفته ای تعطیل باشیم. ولی اگه اوضاع همینجور موند و یا بدتر شد به خودتون سختی ندید و کلاس درس رو به صورت مجازی برگزار کنید. چون هیچکس حاضر نیست بیاد. من خودم یه دانش آموزم و اصلا دوس ندارم مجازی درس بخونم اما وقتی میبینم ممکنه با رفتن به مدرسه، خانواده بیگناهم خدایی نکرده کرونا بگیرن و طوریشون بشه بیخیال درس میشم. و اینم بگم که دانش آموزا اصلاااااااا پرتکلای بهداشتی رو رعایت نمیکنن، یه روز رفتم کارنامه بگیرم برا هفت پشتم بس بود. تو رو خدا رعایت کنید. خواهش میکنم.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 1
    نمیشه بچه هامونا بفرستیم مدرسه من تا پایان کرونا بچمو نمیفرستم مدرسه درس مهم تره یا سلامتیشون باید سلامت باشند ک بتونن درس بخونن همین اپلیکیشن شاد است همین کافیه اگع مدرسه ها باز بشه من بچمو نمیفرستم مدرسه ترجیع میدم از راه دور درس بخونه
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    خود بچه ها تو کلاس خوب یاد نمیگرفتن حالا میخوایین دوباره شاد و شبکه آموزش بزارید براشون کی یاد میگیره همین زوج و فرد عالیه اگر راه بیوفته
  • هستی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 1
    من خودم یه دانش آموزم به هیچ عنوان مدرسه نمی رم درسم مهمتره یا زندگی اگه من کرونا بگیرم کی جواب گو هست... من مطمعنم هیچ خانواده ای اجازه نمی ده بچشون به مدرسه بره
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    خب به فرض اینکه این کرونا اصلا نرفت ما دانش آموزان باید تا کی مدرسه نریم و آنلاین درس بخونیم این که نمیشه زندگی میتونیم با رعایت نکات بهداشتی بریم مدرسه و درسمون رو ادامه بدیم اگه همین جوری پیش بره بد میشه خیلیا تو این تعطیلی و تدریس آنلاین ترک تحصیل کردن
  • ندا IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام وخسته نباشید به نظر من یک دانش آموز ابتدایی اصلا نمیتونه شرایط کرونا را درک کنه به نظر فرستادن بچه ها به مدرسه اشتباه است .تو کلاس دختر من ۳۵تا دانش آموز است چطور میشه فاصله اجتماعی را حفظ کرد حتی با یک روز درمیان رفتن به مدرسه من اگر مدارس باز شود باز هم دخترم را نمی فرستم تا واکسن کرونا ساخته شود
  • امیر IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    کسایی که تیزهوشان دارن چی
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 6
    به نظرم با رعایت پروتوکل های بهداشتی باز شن مدارس من به شخصه ترجیح میدم بمیرم تا اینکه بیسواد باشم
  • عنتر IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    اصلا خوب نیست
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    داشتم کامنت ها را می خواندم. تقريبا در همه کامنت ها حداقل یک غلط املایی وجود دارد. واقعا این همه غلط املایی و اشتباه تایپی فاجعه است. آنوقت همه هم گفته اند مدرسه نباید باز شود. شما که با مدرسه های باز اینطوری باسواد شدید، وای به حال این بچه هایی که قرار نیست مدرسه بروند.
    • زهرا محمدی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      0 1
      دقیقا بله با نظرتون موافقم
  • A IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    سلام اگر امسال بچه ها اصلاً مدرسه نروند اتفاقی نمی افتد و فقط بچه ها یک سال عقب می افتند و هم در سال بعد مدرسه حضوری می شود و به گفته بعضی از والدین جام بچه ها هم به خطر نمی افتد
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 1
    نظری ندارم
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 2
    نه خوب نیست مجازی بهتر بود
  • nsh IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    حالا دو ماه دیگه مونده. تا اون موقع همه رعایت کنید تا کرونا فروکش کنه و بچه ها بتونن برن مدرسه. من امسال نهم میشم و باید انتخاب رشته کنم. به نظر من آموزش آنلاین اصلا کیفیت نداره
  • بیبو RO ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 1
    به نظرم یکسال یا دوسال تحصیلی عقب بیوفتند بهتره، بعدِ دوسال بریم روی روال عادی. مثل بچه های مردودی..ولی فرقش اینه همه با هم دوسال عقب میوفتن.. مسئله فقط سلامتی نیست درسشون هم باید خوب یاد بگیرن اگه الکی الکی برن پایه های بعدی در اینده مشکل پیدا میکنن
  • ghazal IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    بنظرم اگه بچه های مسئولین مدرسه رفتن ما هم می ریم اگه نرفتن ما هم نمی ریم
  • ... IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 0
    به نظر من اگه مدارس باز بشه بهتره چون اینجوری کسی چیزی یاد نمیگیره مخصوصا کلاس نهمی ها که انتخاب رشته دارن
  • AE ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 6
    سلام من خودم یک دانش آموز هستم اصلا از طریق شاد یاد نگرفتم وتلویزیون هم یاد نگرفتم بهترین کار حضوری لطف کنید ازپایه شش به بعد را حضوری کنید ممنون
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 1
    به نظر من بچه های دبستانی مثل پایه اول و دوم نمیتونن پروتکل های بهداشتی رعایت کنن
  • محدثه سادات IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 1
    به نظر من تو این شرایط نباید بریم مدرسه وقتی گفتن باید از شهریور به مدرسه برویم کاملا اشتباهه جونمون از درس خواندن خیلی مهمتره این ویروس را اصلا نباید دست کم بگیریم با وجود کرونا میشود به مدرسه رفت پدر و مادرمون اجازه رفتن به مدرسه را نمی دهند مگر اینکه واکسن کرونا پیدا شود
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 2
    من که اجازه نمیدم تواین اوضاع پسرم مدرسه بره اصلا میخوام بی سواد باشه بهتره که مریض بشه
  • Bahareh IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    من با اینکه هیچ اولیایی اجازه نمیده بچه ش بیاد مدرسه کاری ندارم . معلم بیچاره چه گناهی کرده یه درس رو برای چند تا کلاس دو بار دوبار تکرار کنه.مثلا معلم علوم هفتم ، ما خودمون تو مدرسمون ۵تا کلاس هفتم داریم که اگه هر کلاس رو دو قسمت کنن میشه ۱۰ کلاس ، یعنی یه درس رو باید ۱۰ بار تکرار کنن
  • مر IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    هی اخه ما بچه چه گناهی کردیم باید بریم مدرسه اخه جون ما عزیز نیس درس از جون بچه ها عزیز تره حالا فوقش دوسال عقب بیفتن بهتر از این که جونشون به خطر بیفته من جز اون بچه هایی که عمرن پامو تو این شرایط مدرسه بزارن حالا خود دانید باز کنید ولی کسی بچشو مدرسه نمیفرسته
  • RO ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 1
    من دوتا دختر دارم با کلی نذر دعا با ای وی اف بار دار شدم با مشکلات اقتصادی تا اینجا رسوندم حالا دستی دستی از دستشون بدم من که اثلا نمی زارم بچم بره مدرسه به فکر ما بدبختا نیستن خودشونم نمیدونن چه کارمیکننن
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    با باز شدن شدن مدرسه می خواید نسل آینده رو بسازید اما به چه قیمت وقتی این جونا بمیرن دیگه نسل آینده ی نیست اونم تو این بحران که کرونا جوون ها رو هم می کشه
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    بیخودی خودتونو خسته نکنید حالا حالا ها مدرسه ها تعطیله
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    سلام من خودم فرهنگی هستم و خودم مدرسه می رم ولی اصلا حاضر نیستم فرزندم رو با این شرایط به مدرسه بفرستم . چون دانش آموزان نمی توانند از خود به خوبی خوب مراقبت کنند و تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته و بعد از این همه تعطیلات شروع به روبوسی و در آغوش گرفتن همدیگر می کنن مخصوصا دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر هم با مسخره بازی کرونا رو جدی نخواهند گرفت . شاهد این گونه اتفاقات بوده ام واکثرا اعتقادی به ماسک و دستکش ندارند و بعضعی ها هم ماسک و دستکش خود را در هر جای ممکن رها می کنند. در مدارس غیر دولتی و خاص شاید سخت گیری بیشتر باشه اما در مدارس دولتی هم جمعیت دانش آموزان زیاده و هم این که کنترل آن ها واقعا سخته من فکر می کنم با این وضعیت اشتغال جوانان اگر یکی دو سال بچه هامون به مدرسه نرن دیرتر به فرد بیکار تبدیل می شن
  • محمد مهدی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    من خودم سال نهم هستم.مامانم بیماری زمینه ای داره.من خودم نمیترسم.ولی اگه برم مدرسه ناقل بیماری بشم،بعد مامانم فوت کنه کی پاسخ گو هستش؟
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    ستاد مقابله با ک ونا اگه کرونا به حد صفر برسه واگه بچه های ما یک یا دویال هم از درسو مدرسه عقب بمونن کسی که بچه خودشو با هزار بدبختی با هزار مکافات توی این کشور ایران بزرگ کرده نمیخواد به خاطر سواد ازدست بده لعنت به مدرسه و درس جون مهمتره یا درس مسئولین اینقد دغدغه درسو مدرسه نداشته باشید و خودتونو اذیت نکنید به کارهای واجبتر از اینا فکرتونو مشغول کنید
  • حسینی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    حالا بزارید یه سال آنلاین درس بخونن بنده صدسال سیاه حاضر نیستم بچمو به گشتن بدم انشالله همه ی بچه ها در سلامت وبدون استرس دکتراشونو بگیرن و مثل نسل پدر و مادرشون بیکار و بی پول بچرخند
  • sogand IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    من اصلا نمیزارم بچم بره مدرسه توی شادم نمیزارم این همه نت باید ازوجابیارم والا
  • مبینا IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    من‌به‌هیچ‌عنوان‌بچه‌ام‌رو‌نمیزارم‌در‌این‌شرایط‌و‌وضعیت‌قرمز‌به‌مدرسه‌بفرستم‌ میدونم‌‌،برای‌همه‌سخته‌که‌انلاین‌درس‌بخونن‌‌اما‌چه‌میشه‌کرد‌اگه‌یه‌نفر‌دعز‌ان‌ها‌کرونا‌داشته‌باشه‌به‌همه‌کلاس‌انتقال‌میده‌ جان‌بچه‌ها‌عرزش‌داره‌ دولت‌اگه‌بچه‌شما‌بود‌هم‌همچنان‌می‌گفتید‌که‌برن‌مدرسه‌بچه‌هاتون
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    نه مدارس نباید باز بشه اگه مدارس باز بشه کل دانش اموزان به کرونا مبتلا میشن بچه هستن چه بدونن بهداشت ینی چی یکی رعایت کنه دوتا رعایت نمیکنه خواهشن تصمیم درست و حسابی بگیرین
  • حدیثه IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    میگن مدارس نبایدپول ثبت نام بگیرن با پس چرا مدرسه ی ما پول ثبت نام گرفت
  • مری IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 2
    فقط غیرحضوری
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 0
    نباید مدارس رو بازکنن
  • صادقیان AE ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    ما می تونیم با تلاش و کوششمون از درسی که عقب افتادیم برسیم . ولی سلامتی و عزیزانی رو که از دست دادیم ، نمی تونیم بدست بیاریم . ویروس کرونا هم که روز به روز امار بیشتری رو مبتلا می کنه . پس عقل اینجا حکم می کنه که دانش اموزان به مدرسه نروند و از طریق آموزش مجازی سال تحصیلیشون رو آغاز کنند . خانواده ها نیز مانع رفتن دانش اموزان شوند و سلامتی فرزندانشون رو به خاطر یکسال تحصیلی به خطر نیندازند . مخصوصا در این شرایط بروز کرونا
  • ❤️Mina❤️ IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    باز کردن مدارس خیلی کار اشتباهی هست چون توی زمستان سرماخوردگی و آنفولانزا هم هست لطفا یکم هم به فکر مردم و این کادر پزشکی بیچاره باشید که توی این هوای گرم باید کلی لباس و ماسک و دستکش بپوشن واقعا کلافه میشن و جونشون و به خطر میندازن اگه مدارس رو باز کنید 90 درصد مردم کرونا میگیرن هر چه قدر هم که رعایت کنن باز هم مبتلا میشن بعدشم حالا ما دبیرستانی ها بزگیم سرمون میشه که به صورتمون دست نزنیم دستکش بپوشیم و نکات بهداشتی رو رعایت کنیم ولی بچه هایی که تازه میرن کلاس اول دبستان چی اونا که سرشون نمیشه مدارس اصلا نباید باز بشه چون اینجوری همه مبتلا میشن
  • ابوالفضل IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 2
    پدر مادری که بچشونو بفرستن تا بمیرن....
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 2
    مطمئناباادامه این بیماری هیچکس فرزندشومدرسه نمیفرسته سلامتی بچه هامون خیلی بیشترازهرچیزی برامون اهمیت داره
  • Raha IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    بنظر من اگه مدارس باز شه خیلی بهتره چون بچه ها وقتي توی جو کلاس قرار میگرد درس رو بهتر می‌فهمن ولی اینجوری با بی‌حوصله گی و فقط برای رفع تکلیف درس میخونند و ممکنه درس رو ب خوبی یادنگرند ولی چون آنلاین ه میگن خب مهم نیس و برای امتحانهای آنلاین ب سادگی تقلب میکنن
  • مهدی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 2
    من یک دانش آموز هستم . از نظر من مدارس باید باز شود ، زیرا اگر این عمل صورت نگیرد سطح علمی جامعه به خطر می افتد.برای آن دانش آموزانی که اهل تفریح و خوش گذرانی هستند این شرایط عالیست، اما برای من نه.می توانیم به مدرسه برویم با رعایت تمام نکات بهداشتی .
  • یوسف IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    در بازگشایی مدارس منافع خیلی زیادی برای بعضی ها هست و سعی در بازگشایی مدارس دارن هیچ پروتکلی وجود نداره کلاس 12 متری با 20 دانش اموز.
  • Gh IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    به نظرم باید دوباره همه ی مکان های عمومی از جمله پارک ها بازارها و ... را به مدت یک ماه ببندن درسته وضعیت اقتصادی خراب تر میشه اما اگه جریمه بگیرن و مردم ۱ ماه بشینن تو خونه بعد ۱ ماه انشالله مشکل حل میشه و ما می تونیم بریم مدرسه آخه آنلاین هم که وقتی درس میدن یکی مثل ما ها که رشته ی تجربی هستیم با این همه درس سنگین واقعا درک فیزیک و ریاضی و .‌. برامون خیلی سخت هست به صورت آنلاین فقط اگه ۱ ماه همه بشینن تو خونه انشالله حل میشه آخه میگن ماسک بزنیم الان خیلی ها هنوز هم ماسک نمی زنن با ۱ هفته یا دوهفته تعطیلی این ویروس از بین نمیره حداقل ۱ ماه باید جریمه بزارن و مکان ها را ّبندند تا کسی برای کارهای غیر ضروری نیاد بیرون
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 2
    اونی که بخواد تقلب کنه توهرشرایطی باشه تقلب میکنه چه حضوری چه آنلاین.پس ربطی نداره.دانش آموز خودش بایدطالب سواددارشدن باشه.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 1
    سلام من که پسرم میفرستم مدرسه توکل بخدا ولی دخترم باید تو خونه خودم بهش درس بدم شما هم همین کاررو انجام بدید البته اگه پسر ندارید
  • سپهر IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    با این وضعیت کرونا در کشور روز به روز داره به تعداد مبتلایان و مرگ و میر های ناشی از کرونا اضافه میشه.اگه همینجوری ادامه پیدا کنه هرچقدر به شهریور نزدیکتر بشیم کرونا هم بیشتر خواهد شد.من میگم با این وضعیت نمیشه دروس رو به پایان رسوند چون زمانی که یک معلم صرف یک درس میکنه دوبرابر میشه و وقت کم میاره.
  • زهرا IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    اینجا بیشتر والدین نظر دادن اصلا از ما نمیپرسن چی میخواییم من الان دانش اموز دهم تجربی هستم سال دیگه میرم یازدهم درس های ما خیلی سخت هست که حضوری هم به زور متوجه میشیم اگه سال دیگه هم نخواییم بریم مدرسه هیچی یاد نمیگیریم و برای کنکور به دردسر می افتیم که متاسفانه پدر من مثل شماها نمیزاره برم مدرسه بعد هم نوبت دوم این همه به سختی انلاین امتحان دادیم ولی بازم بهمون اعتماد نکردن نمره های نوبت اولمون گزاشتن تو کارنامه. اخه این چه وضعشه
  • علی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 0
    به نظر من باید درس بخوانیم چو این سال درسمون خیلی عقب افتادیم ازتون خواهش میکنم
  • پویا IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 3
    به نظر من که هیچ کس از دانش اموزان نمیرن مدرسه الکی تلاش نکنید مردم مگه از جون فرزندانشون گذشتن که بذارن برن مدرسه مطمئن باشید که تا واکسن قطعی این کرونا ساخته نشه این بیماری نمیره پس کسی نمیزاره فرزندش مدرسه بره انشالاه همه مردم ایران هر کجای جهان که باشن بدون کرونا و زندگی سالمی داشته باشن یا حق
  • سارا IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 3
    سلام من که عمرا بذارم دخترم بره مدرسه چون سلامتیش از پرسش برای من مهم تره و نباید توی این وضع کرونا ، که داره روز به روز بیشتر میشه نباید مدارس باز میشد و کلاس ها به صورت آنلاین از طریق شبکه شاد باشه
  • مهدیه IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 3
    جان و سلامتی فرزندم برای من لازم در الویت است من و پدر فرزندم مخالف کلاس حضوری هستیم
  • محمد IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 3
    ببخشید منهم با بازگشایی مدارس کاملا مشکل دارم اما ما باید خودمون با رعایت کردن نکات بهداشتی کرونا را شکست بدیم اگه خودمون همت کنیم همه چی درست می شه اما متاسفانه هنوزم در بیرون از خانه افرادی را می بینیم که خیلی بی رعایت هستند
  • سميرا IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 5
    اولیا از کجا مطمئن باشن که فاصله گذاریه اجتماعی وپروتکل های اجتماعی در مدرسه رعایت خواهد شد واینکه دانش آموز کلاس دوم وسوم ابتدایی چطور میتواند در مدرسه به تنهایی همه ی این موارد را رعایت کند؟؟
  • میعاد IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 5
    ناموسا من مدرسه نمیرم
  • علی ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    2 2
    باید مدارس تعطیل باشه اگه محدودیت هارو ور نمی داشتن الاننروز۲۰۰نفر نمی مردن جن به هیچ وجه بچه مو مدرسه روانه نمیکنم مسولین خودشون حاضر هستن بچه شونو روانه کنن.‌‌،؟اگه روانه کردن ماهم روانه می کنیم
  • امیر IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 3
    آقا همه جا باز شده ، بچه ها مهمونی میرن ، رستوران میرن ، دیگه همه مردم هر کاری میخوان میکنن ، خوب همین مدرسه هم باز کنن ، حداقل یه درسی یاد بگیرن ، الان هیچ جا کرونا نیست فقط مدرسه کرونا هست؟
    • حسام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 1
      کاملا موافقم ،
  • محمد GR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 3
    مدارس باز بشن بهتره مجازی ک درس نمیشه خوند بچه ها ب سواد پیش میرند با مجازی
  • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 1
    اقایعنی چه شماخودتون میگیدمردم ازخونه بیرون نیان انوق میخاین بچه هارابفرستیدمدرسه الان منی ک خوابگاهی هستم توی مدرسه هستم که ۸۰۰جمعیت دارچطوردرس بخونیم اگ اینجوری باش ک ماروزاولی مبتلامیشیم لطفاکمی درموردتصمیم های ک میگیریدفکرکنید
  • سما IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    4 1
    باید آموزش از راه دور باشه چون هیچ کس مدرسه نمیره
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    4 2
    بچه ها خواهر و برادر های من واقعا به بودنتون افتخار میکنم شما عالی هستید بااین نظر های که میدین
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 3
    باعرض سلام شرمنده به آقای ریس دولت می‌رسانم که اگر خودت پسری کوچک هم سن پسر من داشتی می راستی برود مدرسه من که اصلان پسرم را نمی زارم برود مدرسه بخاطری که در مدارس بهداشت را رعایت نمیکند اون موقع که کرونا نبود اگر می رفتی دسشوی مدرسه را می دیدی حالت بهم می خورد الان بچه ام را بزارم برود مدرسه شرمنده بخدا من الان بوشهر روستای درودگاه هستم
    • لیلا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      3 5
      عزیزم شما که میدونی پسرا خیلی کثیفن و اصلا رعایت نمیکنن اما دخترا بسیار تمیز هستن و قطعا توی این شرایط پروتکل ها رو رعایت میکنند.دلیل نمیشه چون پسرا کثیفن بقیه نباید برن مدرسه.هر کسی هم مخالف باز کردن مدارسه جمع کنه از ایران بره.بره همونجایی که مدارس تعطیله.
  • فاطمه IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 1
    من میگم اگه مدرسه ها باز شه باید دانش آموزان و مدیران و معلمان خیلی رعایت کنند اگر توانایی انجام چنین کار هایی رو دارن مدارس باید باز شه واگر نمیتوانند کنترل کنند نباید مدارس باز شه
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    باز باید بکن مورسه هارو.. باید دانش اموز ها هم رعایت کنن... شاید کرونا تا چند سال دیگ هم باشه باید زندگی کنیم باهتش باید بچه ها ماسک بزننو تحمل کنن
  • یک‌ دوست IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 2
    به‌ نظر‌ من‌ یک‌ سال‌ دیر تر‌ مدارس‌ را باز‌ کنند‌ وگرنه‌ با‌ این‌ وضع‌ نمیشه‌ درس خوند
  • ف IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 2
    چرا این کارو میکنید ما از دوستامون جدا میشیم یکم به ما هم اهمیت بدین
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    3 0
    به نظر من این تصمیمی که گرفتن خیلی توی آنلاین هیچی یاد نمی گیره باید مدرسه ها باز شن اینجوری ما توی کلاس ده هروز به دوتا دوتا تقسیم شیم و بریم مدرسه مگه با آنلاین و این جور مسخره بازی میشه درس خوند حضوری بهتره♡
  • mahdi IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    به نظرم کلا اصلا باید اموزش انلاین رو حذف کنن چون واقعا تو این 5 ماه هیچی نتونستیم یاد بگیریم.اگر هم میخواین واقعا مدارس رو بازگشایی کنید هم اشتباه هست چون ما که دانش اموزیم نمیتونیم 5 ساعت با ماسک باشیم یا با دستکش بنویسیم کلا این کارتون اشتباه هست
  • US ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    5 0
    چرا از شهریور ماه شروع میشه مث اوایل مهر ماه شرو کنین
  • .......... RO ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    5 2
    به نظر من بایدمدارس باز شوند کسایی هم که میگن مدارس باید حضوری نباشه فقط به فکرتقلب کردن خود هستن بعدشم تکلیف کسایی که گوشی ندارندچیه لطفا منطقی فکر کنید درسته سلامتی بچه هامهمه ولی بایدبه فکر ایندباشیم اگرهمینطور ودامه داشته باشه قشربیسوادی دراینده خواهیم داشت
  • محمد IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    بچه هایی که آسم یابیماری خاصی دارن نباید تو این وظعیت به مدرسه برن
  • غزل IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 3
    اصلاً یه سال نه مدرسه نه مجازی چی میشه مگه ما که این همه درس خوندیم چی شدیم
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    با سلام. ای کاش بازگشایی مدارس ودر س خواندن دانش آ موزان را بر عهده اولیا ومدرسه مر بوطه در هر استان وشهرستان بزارند چون مو قعیت و وضعیت وامکا نات هر مدرسه با هم دیگر فرق می کند.
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    4 1
    اگه باماسک ودستکش ومواد ضد عفونی کننده مشکلی پیش نمیاد پس چرا نریم مدرسه
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    4 0
    من میگم باید باز بشن چون تعصیل مهم است و بعضی ها گوشی لمسی ندارن و باید باز بشن بارعایت
  • ابوال IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 1
    تورو خدا مدرسه رو باز نکنید هر ان امکان داره جون یکی از دانش اموزا به خطر بی افته بزارین ما سلامت باشیم ممنون
  • Zz IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    4 1
    لطفا مدارس رو باز کنید تا کی می خوایید بنشینید به امید اینکه کرونا بره؟؟تدریس آنلاین همش ضرره و فردا کلی جوان بی سواد تحویل کشورداده میشه!لطفا مدارس رو باز کنید چطور چین مدارس رو باز کرد؟؟؟مخصوصا پایه های نهم و دوازدهم که تدریس غیر حضوری انجام میشه اما امتحانات به صورت حضوری برگزار میشه.تقاضا میکنم مدارس رو باز کنید به فکر ما دانش آموزان باشید.با رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی مدارس رو باز کنید. لطفا. مدارس رو باز کنید خواهشا.همش ضرر داره به محصلان وارد میشه
    • CA ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      0 3
      سلام ببخشید جون ما که مهمتره من برم مدرسه کرونا بگیرم کی جوابگو هستش من امسال نمیرم مدرسه لطفا اموزش هارا مجازی کنید مگه خلم با این شرایط برم مدرسه اگه شما خیلی به کلاس های حضوری علاقه دارید پس بفرمایید برید مدرسه ما با کلاس های آنلاین موافقیم
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 1
    مدارس نباید بازبشن.ما اجازه نمیدیم بچه هامون به مدرسه برن.مدارس باید باید آنلاین باشه.لطفا با جون بچه های مابازی نکنید.دخترمن امسال میره کلاس اول٬به نظرتون چطوری میتونه پروتکلها را رعایت کنه؟ماکه جون بچه هامون را از دم آب نگرفتیم.لطفا با جون این همه بچه و خانواده ها و معلمین عزیزبازی نکنید.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 1
    بچه های دبستانی را اصلا نمیشه کنترل کرد.آموزش آنلاین خیلی هم خوبه.والدین یکم از تفریح کردنشون بزنن و بشینن کناربچه ها و باهاشون کارکنن.مابه هیچ عنوان اجازه نمیدیم بچه هامون برن مدرسه.آیابچه کلاس اولی میتونه توی مدرسه به جایی دست نزنه یا چیزی نخوره؟شما تضمین میکنید که مشکلی برای کسی پیش نیاد.پس لطفا کلاسها آنلاین باشن.سلامتی خیلی مهمتره.
  • محمد IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 1
    سلام اصلا همه باید باهم یکی بشیم برای کلاس های مجازی من اگر با این وضعیت باشه تمیذارم بچم بره مدرسه جون وسلامتی بچم مهمتر از درسشه
  • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    7 2
    لطفا مدارس بصورت حضوری برگزار بشه بچه ها بخصوص ابتدایی اصلا از طریق مجازی چیزی یاد نمی گیرند و بی سوادند- بچه ها سرکلاس باید بصورت آزمایش و علنی مطالب را بفهمند بصورت مجازی که نمیشه- درسته معلمان راحتند در خانه و مجازی براشون راحت تره - ۴ تا کاربرگ از یک جا پیدا می کنه می گذاره توی کانال میگه حل کنین - حقوقش هم سر ماه کامل می گیره - در عوض بچه های ما بدبخت و بی سواد بار میایند-
    • Se IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      4 0
      دقیقااا موافقم باهاتون دانش اموزان ابتدایی به هیچ وجه با مجازی نمیتونن یاد بگیرین اصلا نمیتونن شاید برا دبیرستان و دانشجوا جواب بده ولی ابتدایی نمیشه
    • حسین IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      5 0
      اگر مدرسه باز شه دیگه هیچی نمیخوام
    • زینب خانوم US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 1
      بنظرم معلم باید بصورت پخش زنده درس بده که بچه هم بتونه یاد بگیره و بنویسه
    • زیبا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      0 0
      مدارس اگر باز بشند اصلا اشکال نداره به شرطی که امکانات بهداشتی فراهم باشه و توی یه کلاس ۱۵ نفر باشند نه اینکه یه مدرسه ی دولتی باشه که دستشویی هاش شیر اب نداره و ۴۰ نفر توی یه کلاسن حداقل ۳۰ نفر هستند هیچ کدوم هم از سر بی فرهنگی رعایت نمیکنند
  • کوثر IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    من واقعا میترسم بچه هام برن مدرسه الان تو اردبیل سر یک تولد ۱۸ مبتلا به ویروس کرونا شدن
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 6
    من فکر میکنم که مدرسه نباید باز گشایی بشه فقط هر از گاهی زوج وفرد کنن برای رفع اشکال ولی من داغ از این شهریه ها دارم توی این کرونا که کلاس ها همه انلاین شده بیشتر زحمت ها رو دوش مادرهاست اخه این شهریه های نجومی برای چی بچه ابتدایی اخه ۷ میلیون برای چی حداقل کاری که کنن دیگه امسال افزایش شهریه نداشته باشیم مدارس دولتی که دوقرون هم نمی ارزن مدارس غیر انتفاهی بخاطر تجهیزاتشون گرون ترن وقتی بچه ها مدرسه نمی رن اخه افزایش قیمت برای چی
  • فاطمه السادات حسن زاده IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 2
    امسال مدارس حضوری برگزار شود خواهش میکنم من پایه نهم هستم و برام مهمه
  • کیانا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    5 2
    به نظر من بریم مدرسه من هفتمی هستم و عقب میفتم یکی از دانشمندان فرانسوی گفته که کودکان اگه بگیرند نمی تونند انتقالش بدند و باز گشایی مدارس هیچ تاثیری برای افزایش,کرونا نداره
  • کیانا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    4 1
    خیلی از بچه ها بخاطر این میکند مدرسه ها باز نشود چون انبار می خواهند امتحانات را از روی کتاب بنویسند دوست ندارند درس بخوانند برای همین میگند مدارس باز نشند
  • همشهری IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    3 0
    چرا تکلیف معلمان‌ و دانش آموزان با بیماری‌ زمینه ای رو مشخص نمیکنید
  • سارا IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 1
    من که نمیتونم اجازه بدم بچه هام برن مدرسه ترجیح میدم خودم باهاشون درس کار کنم تا اینکه جونشون رو به خطر بندازم مگه غیر از بچه هامون دلخوشی دیگه ای داریم که بفرستیمشون توکام مرگ
  • نامشخص IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 3
    به نظرم اصلا بازگشایی مدارس درست نیس چون من خودم تو یک مدرسه دولتی هستم که تو هر کلاس 40 نفر هستند و همه ما 3 نفره هستیم و اگه فقط 1 نفر کردنا داشته باشه 40 نفر میگیرن و حتی تو این 8 ساعت نمی تونیم یک قطره ای بخوریم و باید 8 ساعت ماسک تو صورتمون باشه تازه من که یه دانش آموز دخترم باید با اون روپوش و مقنعه و....... ما سک چیکار باید بکنم واقعا ما باید چیکار کنیم حتما باید روزی 200 نفر دانش آموز بمیرن تا فکر درستی بکنن؟
  • حنانه IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    28 1
    به نظر من که این دستور خوبه ولی بچه ها هم باید آدم باشن و پروتکل های بهداشتی رو رعايت کنن. والا خسته شدیم از آموزش مجازی. به جای اینکه شاکی باشید به بچه هاتون یاد بدید که قوانین رو رعايت کنن سپاس
  • Se IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    من میگم الکی وقت نزارین نظر بدین چون مسئولین نمیخونن که کی به حرف مردم گوش میده اخه اینا عقل کلن همه چی میدونن وهرچی بگن همونه ملت چیه ملت چه کارن هرچی اینا بگن همونه ااینا همه چی دانن وحرفشون درسته وحرف حرف خودشون تصمیم تصمیم خودشون فقط برنامه شادشون ندیدن مگه سرکلاس معلم درس میداد و یا از بچه ها میپرسید نت بالا نمیمومد وما گوشی به دست دوساعت میشستیم تا اموزش ببینیم واقعا از برنامه شادشون معلومه چقد کارشون درسته نظر من اینه یه سال کل درس ومدرسه بیخیال شن وفقط دعا کنیم درمان کرونا پیدا شه مدرسه که نمیشه فرستاد وباز کرد از طریق اموزش مجازی هم وشااااد شاد مزخرف هم که نمیشه درس یاد گرفت البته پایه ابتدایی که با اموزش مجازی فقط گیج شدن طفلکا و هیچی یاد نگرفتن یه سال مدرسه نرن چی میشه اخه یاد نگیرین یه سال مگه طوری میشه اگه بمیرن خوبه یا یه سال عقب بیفتن
  • الی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    3 3
    سلام.من یه دختر ۱۳ ساله هستم و امسال بعد از کرونا هیچی یاد نگرفتم :| چون ک معلم ما یک معلم پیر و بازنشسته بود و به ما درس نمیداد چون دوست نداشت -_- حالا من امسال چون میرم کلاس هفتم حتما مدرسمو عوض میکنم :))) ولی نمیخوام برم :( چون کرونا جدی هست :( ولی میترسم عقب بیوفتم :) شما چی؟
  • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 4
    سلام اگه بچه ای بخواهد درس بخواند می خواند چه در مدرسه چه مجازی واگر هم نخواهد درس بخواند نمی خواند حتی در بهترین مدرسه وبا بهترین معلم هم نمی خواند ولی سلامتی بچه‌ها برای ما مهمتر با هزاران سختی بچه بزرگ کنیم وبیهوده ازدست بدهیم که چی بشه که بچه هایمان باسواد باشند به چه قیمتی به قیمت جون بچه نه ما این سواد رانمی خواهیم
    • Mobina IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      1 0
      بله راست میگن من با شما موافقم
  • M IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    3 1
    من خودم اجازه نمیدم بچه هام تواین وضع کرونا برن مدرسه اگه برن کرونا بگیرن کی میخواد جواب بده اموزش و پروش من که نمیزارم به جهنم ۱۰۰ سال هم نرن مدرسه کرونا باشه
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 1
    بهترین راه اموزش حضوریه چون حد تقلب خیلی پایین میاد ولی من خودم به شخصه نمیرم مدرسه یه سال عقب افتاد بهتر از سال ها نبودنه
  • یگانه ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 0
    من یک دانش آموزم ونگران درس هایم هستم واقعا سخت مجازی درس خوندن پدر ما نهمی ها امسال درآمد هیچ کدوم از بچه ها مجازی جدی نمی گیرن هیچ کس درس نمی خونه اخرش همه درس ها جمع میشه میگن بیان حضوری امتحان بدید خیلی سخت لطفا مجازی نباشه
  • رضوان IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 6
    من که میگم همون باز نشه بهتر چون سلامتیمونو تظمین میکنه ..... مگه نه
  • بهزاد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 1
    مدارس باز شه پوسیدیم تو خونه
    • م IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      1 1
      مدرسه مگه محل تفریح شماست!؟؟ محل یادگیریه نه تفریح!!!
  • فاطمه IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 4
    به نظر منم نباید بازشه
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    4 6
    من خودم شاگرد درسخون کلاسم و امسالم نهم بودم مجازیم پیگیر بودم و خیلی هم خوب بود میخواستم بگم کسی ککه درسخون باشه چه مجازی چه حضوری براش فرقی نداره امسالم کسی به خاطر حرف یه مشت ادم احمق که میگن مدارس باید باز بشه بچشو نمیفرسته مدرسه بیخودی دلتونو خوش نکنید
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 1
    من پسر کلاس اولی دارم یعنی معلم می تونه از طریق فضای مجازی خواندن و نوشتن به دانش آموز یاد بده من که خیلی نگرانم چون اصلا کلاس اولی اصلا تصوری از مدرسه ن اره؟
    • ریحانه IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      0 2
      بله میتونه دختر من امسال غیر حضوری اول رو گذروند سخته ولی ممکنه
  • ایمان IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 7
    به نظر من امسال مدارس باز نشه بهتره چون روز به روز مبتلایان به کرونا بیشتر میشه ( اگه یه دانش اموز یا یک معلم کرونا داشته باشه امار مبتلایان از حد میگذره مدارس بسته بمونه بهتره
  • حسام IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 2
    از وقتی که کرونا امده ۶ماه میگذره و دلمون برای مدرسه برای دوستان برای ورزش تنگ شده من اسمم حسام نیست
  • ولی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    15 1
    باید از اول مهر باز بشه ازهمه تعهد بگیرن هرکه خواست حضوری با ماسک و فاصله هرکه نخواست غیر حضوری
    • ناشناس IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      5 0
      بهترین نظر همینه البته روسیه واکسن رو ساخته واز 25 مرداد استفاده میکنه
    • ................................................. IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      4 0
      یکی بگه دانش اموزان چکار کنند ؟ از یطرف یادگیری در کلاس های غیر حضوری سخته و مثل کلاس حضوری نمیشه از طرفی دیگر اگر حضوری بشه پای سلامتی ادم درمیونه و ادم از جونش سیر نشده که بخواد بره مدرسه اونم با این ویروس که هرروز بد تر میشه کسانی هم که میگن با ماسک و دستکش ...بله رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از عوامل موثر در شکست بیماری کرونا هست ولی ایا بچه کلاس اول یا دومی میتونه کل مدرسه رو ماسک بزنه .??!! این بیماری مخصوصا در پاییز و زمستان خیلی بیشتر میشه و واقعا جای ترس داره
  • نگین FR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    5 1
    من یه پیشنها دارم هم سطح کیفیت اموزش میاد بالا هم معلما خسته نمیشن و همه توی خونه جاشون امنه و نیازی به رفت و امد نیست به جای این تصمیمات امکانات همچون گوشی وتبلت برای بچه هایی که نیاز دارند تهیه کنید بعدشم معلم در خونه یا در محیط مدرسه درسو ظبط کنه بفرسته برای بچه ها هر معلم با تو جه به برنامه ایام هفته در ساعت مشخص خود انلاین میشه هر کس مشکل داشت در اینجا رفع اشکال میکنه دیگه پیازی به این ریسک بزرگو خرناک نیست
  • پارسل IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 7
    فقط آنلاین، به صورت ، ویدئوکنفرانس، کلاس برگزار بشه، سرعت اینترنت هم ببرن بالا
    • ناشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      1 2
      تو فقط برا خدت تصمیم بگیر
  • پارسل IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    3 5
    فقط آنلاین، به صورت ، ویدئوکنفرانس، کلاس برگزار بشه، سرعت اینترنت هم ببرن بالا
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    6 0
    سلام.من دخترم کلاس اولی امسال.خیلی استرس دارم.اگه یه سال عقب بیافته چی میشه
  • کامران IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    6 1
    کرونا میری انشا الله ما هم میریم روی درس مشگمون فقت دعا گنید که کرونا بره
  • علی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    3 0
    خدا کن کرونا بر
  • یاسمن IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 2
    به نظر من مجازی خیلی خوب نیس حداقل آنهای که سال آخر دارند و تعیین رشته یا کنکور درس های مهم بروند مثل زوج و فرد و درس های ک زیاد مهم نیس را مجازی باشند بهتره
  • محمد IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 2
    سلام ،در مواقع عادی در یکماه بچه ای ما ی هفته بخاطر آلودگی هوا،ی هفته بخاطراف بارش برف ،ی هفته بخاطر وضع هوا تعطیل میشدند،الان دیگر با وجود شیوع کرونا چ مجبوریم فرزندانمان را قربانی کرونا کنیم آن هم در این مملکتی که در آن بچه های ما هیچ آینده روشنی ندارند،ماشالا لیسانس و فوق لیسانس هامون در شرکت های خصوصی جارو بدست دستشویی ها را نظافت میکنند
  • فاطمه IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    1 3
    حق با کشوره
  • ناشناس IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 5
    به نظر من مدرسه حضوری خطرناکه آنلاینی هم درس خوندن فایده نداره چون بیشتر بچها تقلب میکنن یا مادرهاشون جواب میدن پس بهتره یک سال مدرسه ها باز نشه تا ببینیم وضعیت چور میشه
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      1 5
      هاااا یعنی من یک سال منتظر بمونم تا کورونا‌ بره مگه دیونمم این همه‌ پول خرج کردیم ولباس وکتاب خریدیم یک سال عقب میفتیم‌ ناا عزیزم هیچ کسی انو قبول نمی کنه
  • علیرضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 6
    سلام به نظر من باید مدرسه ها تعطیل باشند،چون مدرسه از همه جا بیشتر شلوغه. وگه مدرسه ها رو تعطیل کنند بهتره
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 1
    آیا حضور در مدرسه تو سال تحصیلی جدید اجباری؟ اگه مدارس باز بشه خیلی سخته که تمام مدت ماسک بزنیم و آب و هیچ چیز دیگه نخوریم اینطوری اصلا هیچی متوجه نمیشیم
  • محسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    8 5
    باید مجازی شود... چون سلامتی چیز مهمی هست
  • زینب جوادی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 1
    به نظر من هزار درصد حضوری بهتره و اموزش خیلی بهتر و موثر تره اگر هم به خاطر افزایش کرونا میگید که باید انلاین باشه به نظرم کاملا اشتباهه چون اگر فاصله اجتماعی رعایت بشه که میشه و ماسک و دستکش هم باشه هیچ مشکلی پیش نمیاد . با تشکر
  • معصومه US ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    13 1
    ازتون خاهش میکنم یاامسال مدارس راکلا تعطیل کنیدیامدارس رابازکنید رشته من کامپیوتره یعنی کلا عملیه ازطریق مجازی نمیفهمیم ازسال گذشته هیچی نفهمیدیم یکم درک کنیدخاهشا
  • ثنا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 1
    به نظر من باید مدرسه ها باز بشه باید باز بشه اخه اینترنت کنده من هیچی بلد نمیگیرم
  • محبوبه IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    4 2
    به نظرم باید بریم چون همین جوریش درس نمیخونیم دیگه معلم هامونم مارو نمیبینن راحتیم درس نمیخونیم و من با اینکه مدارس پرجمعیت باز نشند موافق نیستم چون اون وقت مدارس کم جمعیت باسواد میشند بچه هاشون ما بی سواد میمونیم که تو مدرسه های پر جمعیت درس میخونیم
  • لیلا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 5
    به نظر من پنجشنبه ها و جمعه ها رو باز کنن و روز های زوج نصف بچه ها و روز های فرد نصف دیگر از دانش اموزان رو بفرستند.تابستان رو هم باز بزارن و در تابستان هم به صورت زوج و فرد برن مدرسه با رعایت پروتکل بهداشتی
  • رویا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 4
    به نام خدا سلام. من یه معلم هستم.شما خودت بیا نگاه کن نمرات کارنامه ترم اول یکی از بچه ها روی هم 15 نمیشد اما الان که مدارس انلاین شده همون دانش اموز شده انیشتین.حالا منه معلم نمیدونم چه نمره ای به این دانش اموز بدم.اگه نمرات ترم قبل رو بدم پدر و مادرش برگه امتحان رو میارن میگن این تمام نمراتش 20 شده چرا بهش کم دادادی.اگه بهش 20 بدم هم خودم عذاب وجدان میگیرم هم گناه بزرگی کردم.اگه میشه مدارس رو در تابستان و در پنجشنبه و جمعه ها باز کنید ولی دانش اموزان به صورت زوج و فرد به مدرسه برن.منه معلم هم با این که سخته ولی قول میدم که تمام روز روبدوز ها رو به مدرسه برم و به هموطنان و کشورم خدمت کنم. عید غدیر رو به همتون تبریک میگم.یمیگم.یا علی
  • ,,,,,, IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 6
    به نظرم مدارس مجازی باشه خیلی بهتر از این ها هستش که بچه ها کرونا بگیرند
  • AE ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    9 2
    من میگم باز بشه خیلی خوبه درس رو خوب تر یاد می گیریم بعد اونایی که امسال تعین رشته می کنن براشون خوب تره
  • مهدیه IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 4
    من یه کلاس هفتمی هستم و دوازده سالمه اونایی که میگن مادر ها بچه هاشون رو نمیفرستن اتفاقا همه مادرها شوق اینو دارن که بچه هاشون حتما برن مدرسه وگرنه خوب یاد نمیگیرن اونایی که میگن خوب نیست هیچ علاقه ای به درس خوندن ندارن اگه دقت کنین نوشته با رعایت پروتکل های بهداشتی پس خیلی خوبه
    • سوگند IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      3 2
      نمیشه عزیزم من خودم دانش آموزم 15 سالمه وقتی که مدرسه ها اخطیاری شدن هیچ کس رعایت نیمکره مدرسه ها نباید باز بشه
  • ببخشید شهر های که وضعیت قرمز دارند چگونه هست اگر US ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 1
    ببخشید شهری قرمز مدارس روز زوج فرد داره ممنون میشم بهم بگید
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      1 4
      نخیر همه مدارس بازمیشه و زوج و فرد هم نداریم
  • بلال IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    2 7
    نباید مدارس باز شوند دانش اموزان باید در شبکه شاد و داخل اپلیکیشن واتساپ ب درسای خودشون بپردازن
    • پرنیا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      4 2
      واقعا شما جای بچه ها نیستید که ببینید چه وضعیت افتضاحی توی برنامه شاد هست اینترنت واقعا ضعیفه و به کار هیچکس هم نمیاد و ما تو واتساپ درس خوندیم . دوم اینکه من نمیگم که با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا نمی‌گیرم ولی بهترین راه همینه ک دانش آموزان با طرح زوج و فرد به مدارس بروند. سوم اینکه میتونند مدارس ابتدایی را با برگزاری کلاس آنلاین بگذرونند چون که هرچی نباشه درس اونا کمتر و راحت تره و یه بچه ۷ یا ۸وساله نمیدونی فاصله گزاری اجتماعی چی هست واقعا.... من خودم دانش آموز پایه ی ششم بودم و واقعا امسال رو سخت گذراندم ولی از ظرفی هم درسم خوب بود و بدون تقلب امتحان دادم . پس اگر دانش آموزان دبیرستان با طرح زوج و فرد به مدارس بروند و تمام پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنن انشالله سال تحصیلی به پایان میرسه. اگر مدارس باز شوند من با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدرسه میروم
  • بهاره IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    8 3
    واقعا باید بارعایت پروتکل های بهداشتی بریم پول اینترنت که نداریم هرروز بدیم
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    7 3
    خدا کنه باز بشه،درس خوندن مجازی سخته و درحق بچه های درس خونم داره بی عدالتی میشه
  • دانش اموز IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    4 3
    لطفا مدارس رو امسال باز نکنین چون نمیشه هشت ساعت هیچی نخورد و نمیشه هشت ساعت کامل ماسک و دستکش زد اگر هم بزنیم نمیشه گفت کرونا نمیگیریم چون ماسکا بالاخره یه سوراخی چیزی دارن که اکسیژن میاد داخلش و ما نفس میکشیم. مجازی هم همه تقلب میکنن و هیچی یاد نمیگیریم مثلا من که میخوام برم پایه دهم رشتم تجربیه از طریق مجازی یاذ نمیگیرم و حضوری هم ممکنه کرونا بگیرم و به خانوادم بدم یه سال دو سال مدرسه نرفتن بهتر از اینه که جون خانوادم رو به خطر بندازم مسءلین لطفا درک کنین من که امسال مدرسه نمیرم با اینکه به تحصیل کردن علاقه زیادی دارم و درسم هم خوبه. امسال همه همکلاسیام که حضوری امتحان دادن افتضاح شدن ولی من از بس فیلم های آموزشی دیدم و هر روز تمرین کردم معدلم خوب شد( تعریف از خود نباشه) کلاس نهم به مراتب ساده بود اما رشته تجربی واقعا سخته مجازی خوندش و اینکه کنکور هم رتبه نمیاریم و به هدفمون نمیرسیم. خدا کمک کنه این بیماری بره انشالله شما هم مدرسه نرین تا مدرسه ای باز نشه اینطوری به همه کمک کردیم که کرونا نگیرن و کرونا هر چه زود تر ریشه کن شه
  • عبادی RO ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 5
    نظرمن اینکه باز بشه ولی دختر من کلاس اولی هم مخوام هم نخوام بچم محومه برام شایدم امسال نفرستادم
  • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    12 5
    بلکه تا صد سال کرونا باشه از اول مهر باید حضوری باز بشه هرکه خواست حضوری بارعایت فاصله هرکه نخواست غیر حضوری و بی سواد بیاد بالا داداش
  • ولی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    3 8
    بهترین راه فقط آموزش حضوری از اول مهر با رعایت فاصله از صبح تا شب واستفاده از سالن های ورزشی و مساجد و... نزدیک مدرسه. غیر حضوری مفتی هم نمی ارزد فقط برای بچه های تنبل خیلی خوب است
  • همشهری IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    7 1
    تکلیف معلمان دارای بیماری زمینه ای در اول مهر چه میشود
  • محمدی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    5 1
    امسال دخترم بایدبره کلاس دوم ابتدایی ولی تصمیم گرفتم که امسال نفرستم قیدآموزش مجازی روهم زدم چون سال گذشته واقعاسخت بودبرای هردونفرماتدریس توخونه بچه هاسرکلاس درس بهتریادمیگیرن تاتوخونه که حتی به زورمشق می نویسن حالایک سال عقب بیفته مهم نیست مگه یک سال چه تاثیری داره ترجیح میدم امسال توخونه همون کتابهای اول روباهاش کارکنم وسال دیگه بفرستم دوم برای آرامش هردونفرمون بهتره
  • محمدی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    5 1
    توی مدارس دولتی که حتی یه شیرآب سالم برای دانش آمورنیست که دست بشورن سرویس بهداشتی هم که افتضاح چطورمیخوان بااین وضع دانش اموز بپذیرن
  • . IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    4 4
    امیدوارم مدارس هر چه زودتر باز بشه شما رو به خدا به فکر ما کنکوریا و دبیرستانی ها هم باشین غیر ممکنه مجازی بشه درس خوند هر کدوم از معلما تو ساعتای دلخواهشون میان کلاس رو افتتاح میکنن دیگه نمیدونیم باید چیکار کنیم یا مدارس رو باز کنین یا کلا امسالو تعطیل کنین مجازی هم شد مدرسه اخه
  • آرزو IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    7 2
    مدرسه نباید باز بشه امکان داره بچه هامون مبتلا بشن . آموزش مجازی هم بدرد نمی خوره بچه هیچی یاد نمیگیره اینترنت ضعیفه .سلامتی بچه م مهمتر از باسواد شدنش هستش .
  • مریم IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    6 3
    به نظر من اگه شاد رو بدون اینترنت باشه بهتر است و هی قطع و وصل نمی شود
  • Mariam IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    6 3
    واقعا فرستادن دانش آموزان تو این وضعیت خیلی کاراشتباهیه،شبکه آموزشی شاد واقعا عالی بودودست سازنده های ایرانیش درد نکنه ،انشالله مشکلاتش بزودی رفع بشه⁦☺️⁩
  • شیوا IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    2 3
    سلام خواهش میکنم خوابگاه های مدارس کل کشور باز نکنید التماس میکنم اصلا نمیشه تو خوابگاه زندگی کنیم تورو خدا خوابگاه باز نکنید اینجوری بهتره خواهشا باز نکنید وضع خوابگاه ها اصلا خوب نیست
  • ایدین IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    5 2
    به نظر من امسال بچه ها درس نخونن بهتره چون به خاطر کرونا نمیتونن برن مدرسه انلاین هم چیزی یاد نمیگیرن چرا خودمونو گول بزنیم اسال نخونن مگه چی میشه
  • پ. IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 2
    عالی بود ولی کاش دقیق می‌گفتید مدارس باز میشود یا نه
  • Fateme IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    8 1
    من میگم آموزش پرورش یه سال تحصیل رو عقب بنداره به جای که بر نمیخوره عوضش کرونام تا اون موقع تموم میشه... من از زیر درس خوندن نمیخام در برم...چون عاشق رشتم هستم ولی واقعا انلاین هیچی نمیفهمم
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 0
    به علت کرونا باید مجازی ادامه بدیم
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 0
    به علت کرونا باید مجازی ادامه بدیم
  • گمنام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 0
    شرایط جوری هس ک اصلا مدرسه رفتن درست نیست نباید عجولانه عمل کرد
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    7 0
    امسال مدارس نباید باز بشه . ما همش باید نگران این باشیم که نکنه یکی از همکلاسی ها رعایت نکنه و ما کرونا بگیریم .
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 5
    به نظر من مدرسه ها باید باز بشه چون وقتی بچه تو برنامه شاد امتحان میدن همه کتاب هارو بازمیکنن و تقلب میکنن و تو تلویزیون خیلی بد درس میدن هیچی یاد نمیگیریم
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      3 1
      مگه فقط بچه ی تواینکارو بکنه
  • علی IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    7 3
    والا به نظر من توی آموزش غیر حضوری خیلی بیشتر از بچه ها کار میکشیدن پسر من اصلا وقت سر خاروندن نداشت.ما به عنوان اولیا و سرپرست یک دانش آموز اول باید حافظ جون بچه هامون باشیم تا بعد به قول عامه دکتر و مهندس بشن.آخه کدوم مدرسه میتونه به اندازه بچه ها سرویس بهداشتی و مواد ضد عفونی تهیه بکنه؟ کدوم بچه ای میتونه ۴-۵ ساعت ماسک رو تحمل کنه؟؟تو روخدا یه کم فکر کنین بعد تصمیم بگیرین.
  • سوگند IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 2
    توروخدا مدارس غیر انتفاعی رو باز کنید آخه ما که کلاس هفتم می‌خوایم بریم نه از کتابای جدید میدونیم نه از معلمای زیاد پس فکر ماهم کنید خواهشاً باز کنید و اگه نمیکنید حداقل مدارس غیر انتفاعی رو باز کنید لطفاً
  • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    3 1
    سلام من از اهل تبریز هستم و اینجا وضع قرمزه.من از وقتی که کرونا به همه جا پخش شده به هیچ جایی نمیروم ولی الان شما میگید که مدرسه از 15 شهریور باز میشه اگه واقعا ما رو دوست ندارین بگین که گورمونو بکنیم دیگه.شما میدونین که اگه تو یه مدرسه یه نفر کرونا داشته باشه چی میشه؟همه مبتلا میشن.من تعطیلاتو بخاطر کرونا نرفتم بیرون اگه میدونستم که ارزش نمیدین به دانش آموزا میرفتم بیرون پس واسه چی میگفتین که تو عید نرین به مهمونی کرونا هست ینی الان دیگه کرونا نیست کرونا تموم شده؟اینجوری میخواین کرونا رو شکست بدین؟واقعا دستتون درد نکنه.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    4 1
    به نظر من باید سال تحصیلی حداقل برای بچه هایی که قراره کلاس اول ابتدایی رو شروع کنند کلا به تعلیق بیوفته، آموزشی که استارتش با مجازی باشه ، اون هم برای بچه ی هفت ساله، اصلا به درد بخور نیست. با این شرایط هم که اصلا اجازه ی حضور را خوانواده ها نخواهند داد.
  • حسین زاده IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    3 1
    به نظرمن نبایدمدارس باز بشه یا حداقل به صورت زوج و فرد باشه من که بچه هامونمیفرستم
  • ليلي IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    5 1
    سلام دخترم ميره دوم و پسرم پيش دبستاني ميره ترجيح ميدم ديرتر ياد بگيرن ولي خداي ناكرده جونشون بخطر بيفته ا...حالا ديرتر ياد بگيرن چيزي پيش نمياد...سلامتي واجبتر
  • ملیکا IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 4
    مدرسه ها باز بشن بریم حوصله مون سر رفته دیگه چه ویروسی بود
  • پارمینا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    3 1
    عزیزان اگر دانش اموزا رعایت میکرد میشد مدرسه رو باز کرد. قانونن هیچکس ت کرونا نباید بغل دستی داشته باشه و حداقل باید ۲۰ نقر توی کلاس باشن نظافت کلاس و دستشویی و حیاط باید زیاد باشه و ژل,ماسک,دستکش,شیلد حتمااا باید باشه ولی حتی یه مدرسه هم توی ایران نیست که اینطوری باشه همون مجازی خوبه
  • فاطیما IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    4 2
    نباید باز بشه
  • زهرا محمدی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    3 5
    اول سلام و در باره ی بازگشایی مدارس به نظر من خیلی نظر خوبی هست چون باید تا کی دانش آموزان اینترنتی درس بخونن نصف بچه ها دسترسی به اینترنت ندارن با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی میشه دانش‌آموزان رو بفرستیم به مدرسه با تشکر از وزارت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا
  • NL ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    4 2
    این که واقعا دیونگیه مدرسه ها واشه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 2
    آخه از کجا میدونین که کرونا رو درست شما ها گرفتین به نظر من اگه بریم بهتره اصلا آدم هیچی یاد نمیگیره نمیتونن آنلاین توضیح بدن یعنی چی
    • بینام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      4 2
      سلام تراخدا مدرسه رابازنکنیدتراخدااخه چرافکرنمیکنیدخدایی نکرده یه اتفاقی برای بچه هامون بیفته چیکنیم،بچه من کم خونی داره من چطور بفرستم مدرسه تراخدا باز نکنید مدرسه را
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 1
    آخه فکر همه چی رو بکنین دیگه هی سلامتی سلامتی بچه ی شما ابتدایی پس ما چی مدرسه ثبت نام کردیم خودمون به بچه ها یاد بدیم پس بچه های ما چی میشن اول دوم نیستن که
    • زهرا آ IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      7 7
      مدرسه نباید باز بشه
  • باز شه زود IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 7
    زود تر باز شه خوبه من زود خوشم میاد برم خیلی خیلی خیلی خیلی زود باز کنین
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 2
    بسیار عالی متچکریم
  • سارا IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    5 4
    یا خدا این دیگه چکاریه اولیا عزیز هرگز بچه هاتونو مدرسه نفرستید من پرستار بیمارستانم اوضاع خیلی وخیمه بازگشایی مدرسه ها یعنی فاجعه
  • am IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 2
    به نظر من بهتره باز نشه چون بیشتر بچه ها رعایت نمیکنند ودرسرویس بهداشتی ها انقدرشلوغ میشه که نمیشه فاصله رو رعایت کنی ماشالا سرویس بهداشتی ها کوچک که و فقط دو سه تا دست شویی دارد
  • ... RU ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 3
    سلام لطفا حداقل دو هفته یکبار کلاس ریاضی بزارین اخه ینی چی بچه ها پشتشون باد خورده اومدیو تا دوسال دیگه هیچ واکسنی نیومد نمیشه که مجازی بچه که نیستن رعایت میکنن دو شیفت کنن صبح و ظهر و بچه ها یه روز درمیون با تعداد کم حضور پیدا کنن این وضعیت تا کی اخه ....
  • جوجه لات مجازی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 5
    بابا تنبلا شمایی که میخواید نیاین مدرسه نیای ااکی زر نزنین
  • R IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 3
    به نظر من مدارس یاز بشن خیلی بهتره برا ما که دبیرستانی هستیم و ۲سال دیگه کنکور داریم
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 4
    به نظر من باید مداس حتماباید باز بشه
  • سارینا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 4
    مدارس باز شود
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 4
    ما باید بریم مدرسه چون یه تور انلاین نمی تومیم خوب یاد بگیریم‌
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 3
    ما اگه نریم مدرسه. نمی تونیم یاد بگیریم بخدا دیگه حوصلمون سر رفته . یعنی اگه ماسک و دستکش بزنیم هم کزونا میگیریم . ما می تونیم با فاصله ی اجتمایی هم درس بحونیم لطفا مدارس باز کنید بزرگترا میرن کوچیکا هم انلاین وبا کمک پدر مادر
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 2
    مدرسه ،یا هر چی مهتر از سلامتی نیس
  • هستی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 2
    وایسین یه چیزی رو براتون روشن کنم. ابتدایی ها اصلا لزومیتی نداره برن مدرسه چون حجم درسا کاملا سبک و راحته اما برای یکی مثل من ک متوسطه اول هست و حجم درسا سنگینه خوندن ب صورت مجازی غیر ممکن عه. من خودم با اینکه جز دانش اموزان ممتاز مدرسم هستم ب شخصه ریاضی رو از پشت صفحه کامپیوتر نمیفهمم. متوسطه 1 و2 ک سال اخرشون یه ازمون خیلی مهم و سرنوشت ساز دارن چجوری درس بخونن. باید در کنار معلم رفع اشکال بشه. واقعا دوست دارین یه مشت بی سواد نادون بار بیارین؟؟ کشورمون هیچ امکاناتی نداره پس باید ریسکشم بپذیرید. ما اینده داریم. اگه واقعا دوست دارین بچه هاتون در اینده صبح و شب دنبال کار بگردن میتونین مجازی برگذار کنین. خانوم و اقایی ک میگین من بچمو نمیفرستم مدرسه خب عزیزم نفرست جدی میگم ترک تحصیل کنه بیشتر ب نفعشه. اخه یجوری دارین حرف میزنین انگار تحصیل کرده دانشگاه هاروارد امریکا هستین یکم اینده نگر باشین. شرایط وخیم رو درک کنین. بله کرونا خطرناکه ولی اصلا ب بی سواد بار اومدن نمی ارزه. کرونا برای اونهایی ک از اولم نمیخواستن برن مدرسه بهانه ای بیش نیست.
  • فایز IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 2
    مدارس فقط آنلاین فقط همین از حضوری خبری نیست
  • دلسا IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 2
    به نظر من برای کلاس بندی هم نباید بریم
  • معلم‌ IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 1
    تکليف معلمان‌ دارای بیماری‌ زمینه‌ ای چه می شود
  • سارا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 2
    سلام.من یه دانشاموز هستم که توی روستا زندگی می کنم.امتحان نمونه دادم و پارسال رفتم توی شهر برای درس خوندن و از جایی که نمونه قبول شدم باید خوابگاه میرفتم.ما وضع مالی خوبی نداریم که البته توی این شرایط بیشتر خانواده ها همین اوضاع رو دارن.پدرم فوت شده و وضعمون از چیزی که قبلا بود بدتر شده.توی این شرایط من به شدت نگران درسامم.انلاین و از طریق تلوزیون که واقعا سطح یادگیری پایین میاد و اگه حضوری هم بریم که جونمون در خطره.حالا مشکل ما اینه که خوابگاهی هم هستیم و نمیتونیم توی این شرایط با ۷ نفر توی یک اتاق زندگی کنیم و حتی پول اونم نداریم که هی کرایه ماشین بدیم؛بریم و برگردیم. یه نفر بهم راهکار بده اوضاعم خیلی بده
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 2
    من ک میگم باز نشه بهتر واسه سلامتیه بچها جونشون ک از سر راه نیاوردیم
  • امیر حسین IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 2
    شما به فکر دانش آموزان هستید اگر کرونا بگیرن شما جوابگو هستید
  • حدیث IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 4
    مدرسه عشقم
  • حدیث IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    6 2
    مدرسه دیگه ۳۰روز باز میشود
  • ماهان(دانش آموز) IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 4
    شما هایی که میگید مجازی مجازی شما همونایی هستید که به جای اینکه در امتحان مجازی یزره از اون مخ آکبندتون کار بکشید میرید از کتاب تغلب میکنید. تغلب به بود و نبود معلم نیست به شعور آدماست
  • کوثر خزاعل IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 4
    ای کاش مدرسه باز نشود چون همه بچه ها مریض میشوند بعد مدزسه غیراز حضوری به درد بچه ها نمیخورد
  • رضا فرهادی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 2
    اگه یه روز در میون باشه چه فرقی میکنه خب کاملا بازش کنین یا تعطیلش کنین کرونایی که یه روز نگیره یه روز بگیره مگه داریم اگه بخواد کسیو بگیره فرقی نمیکنه امروز بگیره یا فردا
  • مبین IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 1
    بزار مدارس باز شه من که بچمو از سر راه نیاوردم که اوضاع خیلی وخیمه و پاییز هم بدتر میشه
  • فاطیما IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 3
    من میگم باید مدارس باز بشه ما با کلاس اینلاین و مجازی هیچ چیزی یاد نمیگیریم و فقط وقت خودمون و الکی تلف میکنیم مخصوصا با این برنامه ی مزخرفی ک به تازگی توسط اموزش و پرورش باز کرده (برنامه ی شاد )این مبرنامه خیلیییییلی سرعتش افتضاهه و مزخرفه اصلا پیامامون زود نمیرن و یه وضعی در ضمن با کلاس انلاین هیچ کدوم از دانش اموزا هیچ چی نمیفهمم دولتم ک به فکر دانش اموزا نیست حتی ما به این برنامه ی ذوج فرد هم راضی هستیم
  • امیر IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 2
    سلام خواهش مند مسئولین عزیز هستیم که مدارس را غیر حضوری برگزار کنند چون الان کرونا در وضعیت خوبی نیست و هیچ خانواده ای حاضر جان بچه اش رو به خطر بندازه پس خواهش میکنیم که غیر حضوری برگزار چون کرونا خطر است
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    1 3
    ایشالله زود تر مدرسه باز بشه اگه عاشق مدرسه باشی با این جور کرونا باز میری مدرسه. محمد طاها پهنابی
    • امیرحسین IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 1
      انلاین اصلا نمیشه متوجه شد بعد دولت میگه مجازی مجازی میخوان بی سواد باربیارن مدارسم به خاطرکرونا سلامتی درخطره نمیدونم والا باید چیکارکرد من بین سلامتی و درس حتما سلامتی انتخاب میکنم ولی یک فکری به حاا ما کنکوریا هم بکنین دولت امسال میرم یازدهم یعنی سال بعد کنکور دارم بااین وضع نمیتونم کاری کنم به نظر من اصلا سال تحصیلی نباید برگزارشه یعنی سال تحصیلی امسال وبزارن برای سال بعد بعدش مجازی کلاس اولیا که خوندن و نوشتن بلدنیستن چطوری یادبگیرن? هیچ فکری ندارن مسئولین والا فقط میگن مجازی چاره ندارن میگن شاد اصلا شاد اینترنتش ضعیفه عکس فرستاده نمیشه برنامه نویسیش افتضاح است پس از دوجهت بایدنگاه کرد برای ابتدایی که کلاس اول نمیتونه بخونه و بنویسه برای کنکوریا هم که با وضع درس دادن این دبیرا هیچی نمیشه یادگرفت حضوری هم که کرونا هست وباتوجه به اینکه محدودیت سنی دیگه نداره خیلی خطرناکه و درپاییز ممکنه با انفولانزا هم ترکیب شه و خطرناک تر میشه پس اصلا سال تحصیلی برگزار نشه
  • محدثه IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 3
    من خودم یه دانش آموزم از درس دادن مجازی هیچی یاد نمی گرفتم.. از یه طرف هم اگه حضوری بریم مدرسه دانش آموزان رعایت نمیکنن. من خودم می دیدم...اگه دولت می خواهد از دوباره موج شدید کروناشیوع پیدا نکنه لطفا مدارس رو باز نکنین. با همون مجازی یه کاریش می کنیم...
  • خوش نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 2
    خوب اونایی که دسترسی به رایانه ندارند چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پینار IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    4 1
    من که میگم مدرسه ها باز نشه چون اگه باز بشه شاید کسی تو شرایطی هس اصلا نه ماسک داره نه دستکش من از مسعولین میخوام که به این شرایط ها رسیدگی کنن
  • علی اکبر براهویی IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 1
    امسال با این بیماری نباید مدارس بازگشایی شود هیچکس از ما حاضر نیست بریم مدرسه
  • کسری IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 3
    آقا من میگم ول کنین من اصن امسال مدرسه نمی‌رم مجازی هم نمی‌خونم اینو به پدر و مادرم گفتم قبول کردند.آقا خوب چه کاری میتونی یه سال مدرسه نری
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 2
    سلام عرض میکنم منم یه دسترسی دارم برا بچه هام
  • متین IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 1
    وقتی اکثر والدین اجازه نمیدن بچه هاشون بیان مدرسه چرا الکی مدارس رو باز میکنین؟؟؟؟؟؟ باور کنید ما نمیتونیم ریاضی و درسای یاد گرفتنی رو نمیتونیم از پشت گوشی یاد بگیریم... شاید بتونیم بعضی از درسارو فقط بخونیم و حفظ کنیم ولی یا گرفتنی ها رو چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟ امسال مدرسه ها کلا نباید باز بشه! ما دانش آموزها و دانشجو ها همینطوریشم کلی فشار روانی و استرس و اضطراب رو تحمل میکنیم!!!!!!!!!!! حالا بجای اینکه دغدغه تون این باشه ک چجوری استرس بچه هارو کم کنیم ب این فکر میکنید ک مدارس رو چجوری و با چ بهونه ای باز کنیم؟ لطفا یکم توجه کنید،فکر کنید.... با تشکر
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 4
    باسلام ممنون میشم اگر مدارس رو باز کنید چون من نمیتونم مجازی درس بخونم ما رعایت میکنیم هفته ای ۲ یا ۳ روزم باشه راضی ام ولی اگه زوج و فرد باشه ممنون ترهم میشم سپاس از شما
  • مریم IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 2
    من که نمیرم مدرسه مامان وبابام میگن جان مهمه یا درس همه بااستفاده از شادو خانواده شو امسالو میگذرونن سال بعد اگه کرونا تموم شد میریم مدرسه
  • اسکندر IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 3
    ستاد ملی مقابله با کرونا ما بچه ها مون رو ن میفرستیم مدرسه بعدهم مگه این بچه ها برای آینده شون درس نمی خونن وقتی سلامتی شون به خطر افتاد اون موقعه شما جواب مادر پدرشو رو میدید سلامت شیون بطر بیفتد درس به چه دردشون می خوره
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 2
    موافقم
  • آتنا IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 1
    من نمی دونم وقتی مدرسه ها آنلاینی و از مدرسه هیچ استفاده ای نمی شه چرا مدرسه های دولتی شهریه رو کامل می گیرن . حقوق معلمان که با آموزش پرورشه که .
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 1
    مداری نباید باز بشه
  • آروین IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 6
    به نظر من باید مدارس رو باز کنن اما فروتکل های بهداشتی خیلی خیلی خیلی رعایت بشه چون اونجوری دانش آموزان درس رو خوب یاد نمیگرند و شاگرد اول و آخر ایجور امتحان میدم لطفاً مثل نظر من باز کنید
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    9 1
    هیشکی ا بچه خودش سیر نی که بفرستتش تو یه کلاس کرونایی در ضمن میگن با رعایت پروتکل های بهداشتی مردمو خر فرض کردن الکل انقد گرونه که بجای الکل اب میپاشن رو دوتا میزو صندلی که فیلمشونو نشون بدن بگن مثلا ما رعایت میکنیم بچه هاتونو بفرستین مدرسه من که اینقد پخمه نیستم که تو کلاسای آنلاین هیچی نفهمم و دلیل نرفتنم به مدرسه هم اینه که علاوه براینا من نمیدونم اگه اون روزی که میرم مدرسه برمیگردم سالم برگشتم خونه یانه کسی چه میدونه کی کرونا داره کی نه.والا
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 6
    باید مدرسه ها باز بشه
    • امین عطا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      7 0
      بچه من بی سواد بمونه خیلی بهتره تا ی جماعتی رو آلوده ب ویروس کوید19 کنه یا خدای نکرده جونشو از دست بده وسرعت مرگ و میر در ایران روب وخامت بره من کاملا مخالف باز گشایی مدارس هستم ب جای اینک مدارس باز بشه کلیپ های آموزش از راه دور رو زیاد بزارین و هرروز از دانش آموزان تکلیف بخواین
  • امیرحسین IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    5 0
    دوستان مدارس که صددرصد معتقدم نبایدبازشه به دلیل سلامتی بعضی هامیگن بازشه نفری که میگی باز شه خودت کرونا بگیری بری مدرسه بازم همین حرفومیزنی?دوما خیلی ازدانش اموزا گوشی هوشمند ندارن بعدش هزینه اینترنت رابااین وضع نمیتونن خانواده ها بدن سوما مجازی هیچی متوجه نمیشم یعنی دوسال دیگه کنکور دارم بااین وضع چطوری یادبگیرم برای کنکور پس نتیجه اینه که امسال کاملا تعطیل شه مدرسه هیچ اموزشی صورت نگیره
  • محمد جواد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    4 0
    با سلام و عرض ادببه اطلاع می‌رسانم: که مدارس نباید باز یا به صورت زوج یا فرد شود و اگر مدارس باز هم شود و ما بچه هایمان را بفرستیم یعنی بچه را به دست خودمان به کرونا داده ایم و خدا نکنه و به کشتین بچه منجلب میشود
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    4 0
    اگر یک سال مدارس تعطیل بشه هیچ اتفاق خاصی نمیوفته ما نمیتونیم با جون خودمون و بجه هامون بازی کنیم بچه ها نمیتونن با ماسک چند ساعت تحمل کنند اگه مدرسه ها باز بشه فاجعه میشه
  • ابوالفضل IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 4
    مدارس رو باز کنید اینجوری خیلی بهتره با رعایت پروتوکل های بهداشتی امکان تدریس برای معلمان و فراگیری درس برای دانش آموزان دهم تجربی و غیره فراهم خواهد شد تصکر
  • مهلا IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    2 1
    اگه سه روز بریم سه روز نریم آخه با همون سه روز که میریم مدرسه کرونا میگیریم راستی اینترنت هارو ارزون تر کنید
  • دانش آموز IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    3 3
    باید حضوری باشه مجازی باشه فایده نداره!
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 3
    انشالله که آمار کرونا تا 15 شهریور ماه کاهش میابد و ما با انجام پروتکل های بهداشتی با خیال راحت چرخه تحصیل را ادامه میدهیم
  • امیر IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    4 1
    اگه کرونا بگیرم کی پولشو میده بایکی کرونا بگیره بمیره چی میشه
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 2
    خودتونم که بکشید آموزش و پرورش به حرفتون گوش نمیدن و هرکاری بخوان انجام میدن به نظر من مجازی اصلا به دردمون نمیخوره نمیگم سلامتی مهم نیس ولی درس مهمه آموزش و پرورش که حاله دانش آموزا رو که درک نمیکنن من مجازی درس میخوندم سرم درد میگرفت یکم فکر کنید بعد حرف بزنید کسایی که میگید مجازی باشه هم سلامتی مهمه هم درس.
  • مهیار IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 0
    اگه مدرسه ها حوضوری شه بیماری بیشترم‌‌ میشه من به فکر سلامتیم هستم‌ حاضرم ۰بگیرم ولی مریض نشم
  • MMJ IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 1
    به نظر من دروسی که داخل کنکور برای پایه های دهم تا دوازدهم نمیاد را حذف کنید تا وقت ان درس های حذف شده برای دروس تخصصی صرف بشود برای کسانی هم که قبل از پایه ی دهم هستند دروسی که زیاد لازم ندارند را حذف کنید تا به دروس با اهمیت تر خود برسند میتوانید برای حذف کردنشون داخل برنامه ی شاد نظرسنجی کنید و بعد تصمیم بگیرید.ممنون
  • هومن IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 2
    زنهار که مدرسه ی محمد ملایری که ۵۰۰ تا دانش آموز همی دارد آیا باز میشود ؟ یا مجازی بباید درس خوانید ؟
    • رضا IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 3
      زر نزن
  • دریا عبدی US ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    6 3
    باسلام خدمت شما به نظر من مدرسه ها باز بشه چون ممکنه همه بی سواد باشند خواهش میکنم مدارس رو باز کنید ممنون میشم از زحماتتون
  • پارسا IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    5 1
    سلام خسته نباشیدخواهش می کنم یک سال مدارس رو تعطیل کنید تا اوضاع درست شود آخه به صورت مجازی خیلی مشکل ساز است و یاد گیری دانش آموزان کمتر شده از وزیر آموزش خواهشی میکنم به فکر دانش آموزان باشید
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    4 0
    من که می گم نباید باز بشند.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 1
    با سلام مدیر و عوامل مدرسه از 16 فروردین تو مدرسه ایم تعطیل نبودیم معلم ها چرا تو شاد حضور داشتند معاونین اجرایی هم کارشون دو چندان شده 6 ساعت هم تدریس داریم حالا مدیر هم تنبلی کنه وای به حال معاونین اجرایی . ما که تعطیلی ندیدیم کل تابستون هم یا ثبت نام کتابه که سناد کلی دست و پاگیره یا انتخاب واحد واحد مانده تابستان یا ثبت نام مدرسه . فقط برای عوامل مدرسه اسم تابستون تعطیلیه باور کنید عید غدیر هم مدرسه ایم . تو خونه هم راحت نیستیم برنامه شاد با تشکر
    • زیبا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      3 0
      من میگم نباید باز بشه شما فکر اونشو که نمی کنی اگر اون ها رفتن مدرسه رعایت نمی‌کنند من میگم ازکلاس هفتم تا هشتم نرم مدرسه
  • فاطمه IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 1
    کلا مدارس چه حضوری وچه مجازی تعطیل شود کسی نمیتونه تو با کرونا ویروس ،بجوش با خیال راحت بفرسته ،حتی اگه طرح زوج و فرد بشه ،شاید عده ای از دانش آموزان ناقل باشند،و بچه های کوچیکتر بلد نیستن خوب دستاشونو بشورن بیشتر ویروس شیوع پیدا میکنه
  • رها IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 3
    پس خرج اینترنت چی ما چکار کنیم از کجا بیاریم این همه هزینه
  • نگار IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 6
    تو مولا بزارین هی این برنامه شاد باشه مدرسه تعطیل باشه چون تقلبی بکنم حال مکنم یاعلی
  • نگار IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    16 7
    ای جان امسال باز تقلبی بکنم
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 4
    سلام. لطفا مدارس باز نشن !اخه کی بچش را می فرسته مدرسه ..جون آدم مهم تر از یک سال عقب افتادن درس هست ،کسی مدرسه نمیره تو این وضع کرونا همون مجازی باشه خیلی خیلی بهتره.
  • فاطمه فریدونی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 4
    من خودم حاضرم کرونا بگیرم ولی درسم خوب باشه الان چند نفر میگن باید مدرسه تعطیل بشه اما اگه نریم مدرسه همه ویز از یادمون میره اگر انلاین باشه هیچی یاد نمیگیریم پس بهتره بریم مدرسه با یک ماسک چند جفت دستکش و یک شیلد اینجوری سلامتی هیچکی ب خطر نمی افتد
  • حامد FR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 6
    به نظر من هرچه زودتر باید باز شه و تا جایی که میتونیم حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدرسه بیاییم چون واقعا درسم داره افت میکنه . بقیه دانش اموزا هم به این توجه کنن که چه مدرسه باز بشه چه نشه کنکور برگزار میشه و باید کنکور بدین دارین از چی فرار میکنید تا کی نمیخواید درس نخونید ؟ هرچه زودتر شروع کنید .
  • ارکیا IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 4
    سلام بنده به مدرسه حضوری میروم با تشکر
  • آناهیتا IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 4
    عزیزان مدرسه نباید باز بشه سلامتی بچه ها مهمتر از درس و مشقه اگه سلامتی نباشه درس و مشق هم نیست اگه سلامتی نباشه به مدرسه هم هیچ وقت نمی توانید بورید پس من دخترم رو نمی فرستم و سلامتیش مهمتره
  • آستارا IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    10 5
    من نمی رم مدرسه برای چی برم مدرسه توی ابن کرونا و حالا شما الان می شین که این تنبل و همش تقلب می کرده باور کنین که اینجوری نیست من همش 20 می گیرم ولی الان توی ابن کرونا دوست ندارم برم دلیلش اینه که مرگ برای همهست ولی من دوست ندارم کرونا خدایی نکرده بگیرم و بمیرم و برم زیر کلی آهنک و من بخاطر همین نمی رم و شما ها هم همین کار رو کنین
    • حالا هر چی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      1 5
      به نظرم من باید انتخاب کنیم هر کی دوست داره حضوری و هر کی دوست داره اینترنتی من خودم حضوری میریم چون می خوام درس بخونم و از این کشور برم بعدشم خیلیا کرونا گرفتن نمردن مگه همه میمیرن بچه ای کلاس اولی دیگه مامان باباش میتونن یه فیلم اموزشی نگاه کنن بعدم طبق همون به بچشون بگن اخه فکر همچی باید بکنید مثلا روستاییا می توون حضوری بیان چون هم کرونا توشون کمتره هم می تونن توی فضای باز درس بخونن
  • پرهام IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 4
    باید حضوری بشه چون بچه ها ازکتاب نگاه می کنن و الکی ه چی هم یاد نمیگیره
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 5
    به نظر من مدارس رو حضوري بكونيد بهتره
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 0
    بعضی مدارس هستن ک اصلا دبیرای خوبی ندارن و من ب عنوان ی دانش اموز دبیرستان سال آخری اعصابم داغونه چون فقط بلدن وقتمونو تو مدارس هدر بدن ب جای اون 8 ساعت میشینیم تو خونه با فیلما بهتری ک تو نت هس درسو یاد میگیریم یعن چ ک بشینم سر کلاس همچین دبیرا مزخرف!!! :/ واقعانکه.
  • امیر IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 3
    من که اجازه نمیدم فرزندم به مدرسه بره : اگر بچه های مردم به کرونا مبتلا بشند : دولت روحانی با پاسخگو باشد
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 5
    سلام به نظر من مدارس باید حضوری باشه اگر مجازی باشه کسی چیزی یاد نمی گیره ما توی حالت عادی وقتی معلم یه چیزی رو درس میده ، بهش میگیم یک بار یا دو بار تکرار کنه یا مثال های متفاوت بزنه چه برسه به اینکه بخواد مجازی باشه امسال که نتیجه ها رو دیدن چی شد باز هم میگم یا مدارس حضوری باشه یا اینکه کلا مدرسه تعطیل باشه یعنی حتی مجازی هم نباشه
  • مریم ناصری IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 4
    من میگم بچه ها تو خونه مجازی درس بخونن تا وقتی اوج کرونا کمتر بشه در غیر این صورت هیچ مادری بچش رو نمی فرسته مدرسه چون جونشون در خطر
  • یکی هس دیگ GB ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 4
    با این سرعت اینترنت کلاس آنلاین به چه درد ما میخوره آخه بعدش هم سر کلاس آنلاین هشتاد درصد دانش آموزا تقلبی میکنن و مشخصا معلم هیچ آگاهی صد درصدی از هیچ دانش آموزی نخواهد داشت و سوم هم اینکه شوق درس خوندن به رقابت تو کلاسه اگرچه آدم اگر به فکر کنکورش باشه آنلاین هم تمام تلاششو میکنه ولی اینجور که داره جلو میره معلوم نیست تکلیف ما چیه من خودم یازدهمم و دو سال دیگه کنکور دارم امیدوارم مسئولا یکم ب فکر ماها باشن نه اینکه بگن قطعا 15 شهریور مدارس شروع میشه در حالی که ما هیچ آمادگی ازشون نمیبینیم
  • بی نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 8
    باید بریم مدرسه هرکی میگه باز نکنین میخواد تفلب کنه امسال هم قبول بشه
  • بی نام IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 10
    من ۱۲ سالمه ۰ بخدا خسته شدم تو خونه. لطفا مدرسه هارو باز کنید۰ پروتکل های بهداشتی رو رعایت میکنین۰ خود اموزش و پروش هم، هفته ای یکبار بیاد سربزنه به مدرسه۰۰
  • فاطمه IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 15
    باز بشه اما رعایت پروتکل های بهداشتی هم بهتر یاد میگیرم هم اگه ماسک بزنیم چیزیمون نمیشه
  • مهدیه US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    2 17
    منم با باز شدن مدارس موافقم چون با مجازی هیچی یاد نمیگیریم
  • مریم IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    19 4
    تورووووووووووووخدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا امسال باز نکنید آخه حضوری که فقط ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسترس غیر حضوری بچه کلاس اول از روی تلوزیون و کامپیوتر چطور حالیش بشه اونم با مادر و پدری که شاغل هستند و مجبورن دو تا بچه دبستانیشون رو تنها بذارن با هم تو خونه آخه بی انصافیه یکسال کل افراد عقب بمونن از تحصیل بهتر از اینه که برن پایه بالاتر ولی هیچی از پایه قبل نفهمیده باشن
  • امیر علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    40 13
    کلن باز نکنید نه مجازی نه حضوری خودمون کتابامونو می‌خونیم سوال هاشم خودمون در میاریم
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    6 40
    مجازی درس خوندن به درد نمیخوره بیشتر تقلب میکنن هیچی از درس متوجه نمیشن
  • ایلین IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    12 24
    به نظر من باید مدارس باز بشه امسال من کلاس پنجم رو می خوندیم و شاگرد ممتاز کلاس بودم و اصلا کلاس مجازی که با شاد می خوندیم خوب نبود و سرعت شاد خیلی کم بود