کارگردانی کرونا بر گروه‌های نمایشی

کارگردان گروه تئاتر ستایش گفت: در شرایط کنونی جامعه هنر تئاتر می‌تواند زمینه فرهنگ سازی های لازم درمورد بیماری کرونا را در مردم ایجاد کند و بسیاری از گروه‌ها نمایشی نیز در صدد فعالیت در این زمینه هستند اما این کار مستلزم استقبال از سوی مردم و رعایت موارد بهداشتی از سوی گروه‌های نمایشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کلکسیون اتفاقات ناخوشایند تئاتر ایران در سال ۹۸ با شیوع یک ویروس تکمیل شد. شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت علنی تئاتر ایران را تعطیل کرد. البته در این شرایط برای جلوگیری از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تمامی مراکز و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی و حتی اقتصادی تعطیل شدند، اما کرونا ضربه نهایی را زد و تئاتر ایران را از نفس انداخت. حالا دو هفته از بازگشایی تئاترها و سینماها می‌گذرد و گروه‌های تئاتر جانی دوباره گرفته‌اند و فعالیت خود را هر چند به صورت محدود آغاز کرده‌اند.

سالار شاب، کارگردان گروه ستایش درباره فعالیت‌های این گروه به خبرنگار ایمنا گفت: مشکلات پیش آمده در سال جاری کار را برای فعالیت هنرمندان سخت کرده است و اداره ارشاد هم بودجه چندانی جهت حمایت از هنرمندان ندارد. در هیاهوی شیوع کرونا که تالارها و فرهنگسراها هم تعطیل شده بودند گروه‌های نمایشی محلی برای تمرین یا اجرا نداشتند و تمامی تئاترها کنسل شده بود و این برای بسیاری از هنرمندان که از تئاتر امرار معاش می‌کنند ضربه سختی بود.

وی ادامه داد: حال که فعالیت گروه نمایشی با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاده شده است باز هم کار محدود و سخت است. برای گروه‌هایی مانند گروه ما که در زمینه تئاتر کودک فعالیت می‌کنند و بازیگران زیادی در جریان کار حضور دارند کار بسیار مشکل شده و مجبور هستیم با تعداد محدودی از بازیگران فعالیت کنیم. با توجه به دستورات ابلاغ شده هم باید از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های نمایش جهت اجرا استفاده شود.

کارگردان گروه ستایش تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه هنر تئاتر می‌تواند زمینه فرهنگ سازی‌های لازم در مورد بیماری کرونا را در مردم ایجاد کند و بسیاری از گروه‌ها نمایشی نیز در صدد فعالیت در این زمینه هستند اما این فعالیت مستلزم استقبال از سوی مردم و رعایت موارد بهداشتی از سوی گروه‌های نمایشی است.

وی افزود: در این شرایط سخت برای جامعه هنری، حق بیمه هنرمندان نیز که قرار بود در سه ماهه اول سال دریافت نشود دریافت شد این در حالی است که فعالیت ما در این بازه زمانی تعطیل بوده است.

کد خبر 432393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.