افزایش کیفیت زندگی و معیشت شهروندان از وظایف شهرداری‌ها است

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: فراهم کردن زندگی خوب و دارای کیفیت مطلوب برای شهروندان از وظایف شهرداری‌ها است.

به گزارش ایمنا، مجتبی منتظری اظهار کرد: نامگذاری ۱۴ تا بیستم تیرماه به‌عنوان هفته «شهرداری و دهیاری» اقدامی ارزنده و فرصتی مغتنم است تا ضمن قدردانی و تجلیل از فعالیت‌های خالصانه و شبانه‌روزی خادمان مردم در عرصه‌های مختلف شهرداری و مدیریت شهری، به ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های این نهاد اجتماعی به‌منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم پرداخته شود.

وی افزود: تمامی خادمین مردم در شهرداری و دهیاری‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا با برنامه‌ریزی مدون و رویکرد علمی بتوانند شهر و روستا را به محلی مناسب برای کار و زندگی شهروندان تبدیل کند و در این مسیر شهرداری‌ها با فراهم آوردن امکانات و خدمات زیربنایی، چشم‌اندازی زیبا و دل‌پذیر از محیط و منظر شهری را برای شهروندان فراهم آورده‌اند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین یکی از مهم‌ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری را افزایش کیفیت زندگی و معیشت شهروندان در قالب اقشار و گروه‌های مختلف مردمی برشمرد و تصریح کرد: یکی از اهداف مهم مدیریت شهری فراهم ساختن محیط مطلوب برای کار و زندگی شهروندان است، به‌طوری‌که مدیریت شهری ضمن کنترل و نظارت بر ساختار کالبدی، اقتصادی و اجتماعی و زیست‌محیطی شهرها، با اتخاذ خط‌مشی‌های بلندمدت راهبردی موجب توسعه پایدار شهرها می‌شود.

منتظری با تأکید بر اینکه برنامه محوری از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است، عنوان کرد: در راستای دستیابی به چشم‌انداز شهر قزوین به‌عنوان شهری برنامه‌پذیر با مدیریت شهری علمی و پاسخگو و شهروندانی مسئولیت‌پذیر تا افق ۱۴۰۰، شاخص‌ها و اقدامات قابل‌توجهی در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در برنامه معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و ادارات تحت‌پوشش شهرداری قزوین دیده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به‌ویژه اقشار ضعیف و محلات کمتر برخوردار شهری در تلاش برای برقراری عدالت و پیشرفت شهر هستند و در این راه، همکاری و همگرایی شهروندان نقش مهمی در تحقق و موفقیت برنامه‌های شهرداری خواهد داشت.

منبع: فارس

کد خبر 432367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.