پرداخت الکترونیکی در تاکسی های ارومیه عملیاتی می شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه گفت: پرداخت الکترونیکی در تاکسی های ارومیه عملیاتی می شود.

به گزارش ایمنا، یاسر اسدپور با بیان اینکه زیرساخت‌های تعبیه سیستم پرداخت الکترونیکی در اتوبوس و تاکسی‌های ارومیه عملیاتی شده است، اظهار کرد: تجهیز حمل و نقل عمومی شهر ارومیه به سیستم پرداخت‌های نوین و رد یابی ONLINEو OFFLINE سیستم جامع حمل و نقل شهر ارومیه (پرداخت الکترونیک و نظارت بر ناوگان ) توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تدوین و جهت انجام فرایندهای اداری و برگزاری فراخوان و شناسایی پیمانکار به سازمان سرمایه گذاری شهرداری ارجاع شده است.

وی افزود: این سیستم متشکل از پرداخت‌های نوین و رهگیری ناوگان به صورت ONLINE و OFFLINE است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه ادامه داد: در خصوص پرداخت الکترونیک چهار روش پرداخت کارت بلیط الکترونیک، QR CODE ، NFC، اپلیکیشن‌های موبایلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۶۰۰ هزار کارت بلیط الکترونیکی اتوبوسرانی در دست شهروندان در حال استفاده است ساختار پروژه به شکلی طراحی شده است که از همان کارت‌ها بر روی تاکسی‌ها نیز استفاده و به تدریج کارت‌های جدید جایگزین کارت‌های قبلی شود.

اسدپور عنوان کرد: با توجه به روش‌های متفاوت پرداخت پیش بینی شده در پروژه، شهروندان نسبت به نوع امکاناتی که دارند می‌توانند از هر روش جهت پرداخت استفاده کنند.

به گفته وی پروژه فوق از لحاظ فنی به نحوی تدوین شده است که در فازهای توسعه بتواند جوابگوی تمامی پرداخت خرد شهری بوده و شهروندان بتوانند در سایر مراکز مانند مراکز فرهنگی، ورزشی، نانوایی و… استفاده کنند.

وی صرفه‌جویی در مصرف بسیاری از منابع مادی در راستای حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، تجمیع و پردازش اطلاعات و زمینه سازی برای تصمیم گیری‌های بهتر در عرصه مدیریت به صورت هوشمند با استفاده از داده‌کاوی و ارائه داشبوردهای مدیریتی و نظارتی، جایگزینی روش سنتی جمع آوری کرایه سیستم حمل و نقل شهری با فناوری‌های جدید و مطمئن، رفع مشکلات ناشی از پرداخت و نگهداری پول خرد، بهینه سازی توزیع ناوگان با استفاده از اطلاعات دقیق، ارتقای انضباط و امنیت اجتماعی، کنترل هوشمند و نظارت کامل به عملکرد خودروهای ناوگان و افزایش سطح رضایت مردم و تاکید بر محور مشتری مداری در شهرداری از اهداف سازمان در راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیک برشمرد.

کد خبر 432362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.