آغاز ساخت خط ۱۰ مترو تهران در نیمه دوم سال‌جاری

مدیرعامل شرکت مترو تهران از آغاز ساخت خط ۱۰ مترو در نیمه دوم سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی امام درباره آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو تهران اظهار کرد: در سال‌های گذشته، مترو تهران فاقد طرح جامع مصوب بود در نتیجه آغاز ساخت خط جدید بدون وجود سند بالادستی، منجر به آسیب به منابع شهر می‌شد.

وی گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران در بهمن ۹۸ توسط شورای عالی ترافیک کشور، آغاز عملیات اجرایی خط جدید در دستور کار شرکت مترو تهران قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه تا زمان تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران، شرکت مترو انجام مطالعات آغاز خطوط جدید را در دستور کار خود قرار داد است، خاطرنشان کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم از میان چهار خط جدید ۸،۹،۱۰،۱۱ و نیز دو خط اکسپرس که در طرح جامع حمل و نقل ریلی به تصویب رسیده است؛ خط ۱۰ از اولویت اجرایی بیشتری برای اجرا برخوردار است.

وی با بیان اینکه مجموع خطوط مصوب در طرح جامع تا سال ۱۴۲۰ باید ساخته و بهره برداری شود، دلیل در اولویت قرار دادن خط ۱۰ برای ساخت را این گونه عنوان کرد: این خط در مجموع از شش منطقه شهر تهران عبور می‌کند که در این میان منطقه پنج و ۲۲ برخورداری کمتری از خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری دارند در نتیجه ساخت این خط به تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت کمک بسیار زیادی می‌کند.

امام عنوان کرد: همچنین با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری تهران و نیز دولت در سال جاری ساخت این خط با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تأمین برخی از هزینه اجرای آن امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: وجود مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در مسیر این خط و نیز فرصت‌های مناسب جهت احداث مجتمع‌های ایستگاهی باعث می‌شود مشارکت در ساخت خط ۱۰ برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارای جذابیت باشد.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: تا کنون سرمایه‌گذاران مختلفی برای مشارکت در ساخت این خط اعلام آمادگی کرده‌اند و جلسات متعددی نیز در همین زمینه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرایی ساخت خط ۱۰ و مطالعات آن رو به اتمام است، گفت: امیدواریم در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی ساخت خط ۱۰ مترو تهران آغاز شود.

منبع: فارس

کد خبر 432360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.