۱۸ هزار و ۲۴۷ امدادگر زن در کشور فعالیت دارند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از سازماندهی و فعالیت ۱۸ هزار و ۲۴۷ امدادگر زن برای امدادرسانی و کمک به بانوان حادثه دیده و متاثر از انواع حوادث در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور، اظهار کرد: زنان جزئی از گروه‌های آسیب پذیر در حوادث به شمار می‌روند که به دلیل ویژگی‌های جسمی خاص خود باید از کمک‌های ویژه ای از سوی گروه‌های تخصصی امدادگران زن در حوادث و سوانح برخوردار شوند.

وی ادامه داد: سازماندهی و فعالیت این گروه از امدادگران زن با بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان خبره جمعیت هلال احمر در دستور کار این سازمان قرار گرفت به طوری که طبق آخرین ارزیابی‌های عملیاتی و میدانی این کارشناسان مشخص شد که بخش عظیمی از مصائب متعدد حوادث و سوانح به وقوع پیوسته در کشور در لحظات نخست گریبانگیر کودکان و زنان مصدوم و گرفتار به ویژه مادران باردار است.

رئیس سازمان امداد و نجات جعیت هلال احمر، گفت: سازمان امداد و نجات نیز در راستای بهره مندی بهینه از توانمندی‌های تخصصی و عاطفی بانوان داوطلب امدادی هلال احمر با عنایت به نیاز مصدومین و آسیب دیدگان زن حوادث و سوانح اقدام به سازماندهی آنان در قالب تیم‌های عملیاتی مختلف کرده است.

ولی پور تصریح کرد: از این رو زمینه حضور، سازماندهی و فعالیت بانوان امدادگر در حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور فراهم شده و بانوان امدادگر به عنوان نیروهای داوطلب امدادی جمعیت هلال احمر نیز این فرصت را دارند که در کنار برادران امدادگر و نجاتگر در قالب تیم‌های تخصصی مختلف در امدادرسانی به مصدومان انواع حوادث و سوانح حضور یابند.

وی اظهار کرد: بانوان امدادگر برای حضور در حوادث و سوانح در چهار رسته «حمایت های روانی اجتماعی»، «بازپیوند خانواده»، «پشتیبانی عملیات»، «اسکان و تغذیه اضطراری» سازماندهی شده‌اند که البته به غیر از چهار رسته که عنوان شد، حضور بانوان داوطلب در تخصص‌های جستجو و نجات همچون عملیات جستجو و نجات شهری و بین شهری، جستجو و نجات در کوهستان، فوریت‌های درمانی و ارزیابی نیز برجسته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: توجه به ویژگی‌های بانوان در کنار شرایط محیط حادثه و نیاز منطقه، حضور پررنگ‌تر، مثبت‌تر و روزافزون این نیروهای داوطلب امدادی در کارزار حوادث و سوانح را رقم زده که بررسی سوانح اخیر شاهد خوبی بر این مدعا است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

بنا به گزارش ایرنا، این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

کد خبر 432341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.