هیچ قطعه خاصی برای فوت‌شدگان کرونا نداریم/برگزاری مراسم آنلاین خاکسپاری

رئیس سازمان آرامستان اراک با بیان اینکه هیچ قطعه خاصی برای دفن فوت‌شدگان کرونا در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: طبق پروتکل‌های بهداشتی، بیماران فوت شده بر اثر کرونا باید در قطعه‌ای جداگانه دفن شوند اما با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان اراک امکان این امر وجود ندارد.

ابوالفضل جلالوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه پدافند زیستی استان در خصوص بسته شدن آرامستان ابلاغیه آن توسط معاونت خدمات شهری شهرداری اراک ابلاغ شده است و درهای آرامستان تا اطلاع ثانوی به روی مردم اراک بسته است، اما بیش از این اقدامات نیاز است که مردم به این تصمیمات و مصوبات احترام گذاشته و آن را رعایت کنند.

وی ادامه داد: حضور نیروی انتظامی برای جلوگیری از ورود مردم به آرامستان کافی نیست و نیاز است دستگاه انتظامی و امنیتی استان در کنار همکاری و مشارکت مردم به یاری مدیریت آرامستان آمده تا این مصوبه به درستی اجرا شود.

رئیس سازمان آرامستان اراک تصریح کرد: در دستورالعمل‌ها آمده است در خاکسپاری فرد فوت شده در اثر ابتلا به کرونا نباید هیچ همراهی از خانواده وی حضور داشته باشد، اما مدیریت آرامستان اراک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ورود خانواده درجه یک فرد فوت شده همچون پدر و مادر و همسر را می‌دهد، البته نیاز است که خانواده فوت‌شدگان نیز نهایت همکاری را با تیم آرامستان اراک داشته باشند.

تمامی فوت‌شدگان در اثر ابتلا به کرونا غسل داده می‌شوند

وی گفت: آرامستان در تأمین نیروی غسال و غساله جهت غسل فوت‌شدگان مبتلابه کرونا هیچ مشکلی ندارد و تمامی فوت‌شدگان در اثر ابتلا به کرونا غسل داده می‌شوند.

جلالوندی با بیان اینکه در آرامستان اراک هیچ قطعه خاصی برای فوت‌شدگان کرونا در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: طبق پروتکل‌های بهداشتی، بیماران فوت شده بر اثر کرونا باید در قطعه‌ای جداگانه دفن شوند اما با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان اراک امکان این امر وجود ندارد، متأسفانه در حال حاضر ظرفیت آرامستان جوابگوی نیازهای آینده شهر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ شهرداری قطعه زمین ۳۲ هکتاری را برای پیوستن به آرامستان به صورت قانونی خریداری می‌کند که این زمین معارضینی پیدا می‌کند به همین خاطر امور به دستگاه قضائی ارجاع می‌شود که تا امروز حکمی صادر نشده است حال امروز و با توجه به شرایط موجود از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم تا روند رسیدگی به این پرونده را سرعت ببخشند.

رئیس سازمان آرامستان اراک با بیان اینکه بابت کفن و دفن و غسل فوت‌شدگان هیچ هزینه اضافه‌ای گرفته نشده و همچون سایر فوت‌شدگان هزینه‌ها پرداخت می‌شود، اظهار کرد: از زمانی که اموات تحویل آرامستان می‌شوند تا زمان دفن آن‌ها تمامی تجهیزات و پرسنل دو نوبت ضد عفونی می‌شوند همچنین دو نفر از کارکنان سازمان نیز به صورت منظم مسیرهای پر تردد آرامستان اراک را ضد عفونی می‌کنند.

استفاده از فضای آنلاین برای فیلمبرداری خاکسپاری فوت‌شدگان

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های استفاده از فضای آنلاین برای فیلمبرداری مراسم خاکسپاری فوت‌شدگان در آرامستان وجود دارد، اما نیاز است که خانواده فوت‌شدگان آرامستان را در جریان گذاشته و با ارسال آگهی فوت اجازه برگزاری مراسم آنلاین خاکسپاری را از آرامستان دریافت کنند.

جلالوندی تصریح کرد: در بحران کرونا آرامستان اراک با چالش و مشکلی رو به رو نشده، اما نیاز است که مردم بیش از گذشته بیماری کرونا و خطرات ابتلا به آن را درک کنند و بپذیرند که اگر درهای آرامستان روی آن‌ها بسته شده به خاطر حفظ سلامت شهروندان و جامعه است.

کد خبر 432332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.