تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی در سمنان

معاون معماری و شهرسازی شهردار سمنان گفت: در صورت تصویب طرح تفصیلی شهر سمنان ضوابط نادرست اصلاح، در فرآیند صدور پروانه ساختمانی تسریع، از شمار پرونده‌های ارجاع داده شده به کمیسیون ماده ۵ کاسته و در رضایت شهروندان از تسریع در امور شهری حاصل می‌شود.

مریم هاشمی معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر سمنان خلاف طرح جامع به گونه‌ای ریزبینانه طراحی شده که در آن شبکه معابر، دسترسی‌ها، کاربری‌ها، سرانه‌های مربوط به سطوح و ضوابط و مقررات ساخت و ساز به شکل اجرایی و قابل استفاده باشد.

وی افزود: قرارداد طرح تفصیلی شهر سمنان در اواخر سال ۱۳۹۵ منعقد شد و تهیه آن یک سال به طول انجامید؛ با توجه به اهمیت موضوع برای شورای اسلامی شهر و شهرداری سمنان و به دلیل نقص داشتن طرح جامع پیشین، مقرر شد تا شهرداری از مشاور عامل چهارم نیز در اجرا، کنترل و نظارت این طرح استفاده کند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار سمنان تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر سمنان به طور کلی تهیه شده و در حال حاضر حدود ۹ ماه از تحویل آن به اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گذرد. البته با رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی، روند بررسی و تصویب طرح تسریع شد.

هاشمی معتمدی خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی علاوه بر رفع مشکلات طرح جامع سعی شد تا از اساس این طرح عدول نشود؛ در صورت تصویب طرح تفصیلی شهر سمنان ضوابط نادرست اصلاح، در فرآیند صدور پروانه ساختمانی تسریع، از شمار پرونده‌های ارجاع داده شده به کمیسیون ماده ۵ کاسته و در رضایت شهروندان از تسریع در امور شهری حاصل می‌شود.

کد خبر 432318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.