احتمال شکستن درختان فرسوده براثر باد و باران تابستانی در اصفهان

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از تدوام گرد و خاک در مناطق شمال، شرق و مرکز این استان خبر داد و گفت: احتمال بارش های پراکنده در نیمه غربی استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده دور از انتظار نیست.

فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی به نسبت ناپایدار در استان اصفهان است از این رو وزش باد شدید در بسیاری از مناطق به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می‌شود.

وی به تداوم پدیده گرد و خاک در مناطق شمال، شرق و مرکز استان اشاره کرد و افزود: امروز و فردا وقوع بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی کاشان با دمای ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز دوشنبه با صدور هشدار در سطح زرد از ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و بارش پراکنده باران در مناطق غرب و شمال غرب خبر داد. براساس این اطلاعیه ناپایداری‌ها تا پایان روز سه شنبه ۱۷ تیر ادامه دارد و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی و شکستن درختان فرسوده بر اثر وزش باد و باران تابستانی دور از انتظار نیست.

کد خبر 432312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.