پرونده گران‌فروشی ۲ اپراتور تلفن همراه به سازمان حمایت رفت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارسال گزارش تخلف گران‌فروشی دو اپراتور تلفن همراه کشور به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شب گذشته بار دیگر به موضوع گران‌فروشی اپراتورها اشاره کرده و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گران‌فروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد. باید تا ریال آخر پول‌های مردم را بازگردانند. کاهش مدت‌زمان پروانه هم در انتظار آن‌هاست. هفته آتی هم کمیسیون تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهد کرد.

ابتدای هفته جاری در پی افزایش تعرفه خدمات اینترنت دو اپراتور تلفن همراه، با واکنش رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفت. او مخالفت نسبت به این اقدام تأکید کرده بود: بالا بردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، درحالی‌که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیداکرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است.

رئیس رگولاتوری همچنین با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفته بود: بر اساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه‌های عادی و تشویقی سرویس‌هایشان باید تأیید رگولاتوری را دریافت کنند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تأیید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت‌ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.

کد خبر 432310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.