بدهی ۲۲ میلیارد تومانی شهرداری اهر به تامین اجتماعی

شهردار اهر گفت: شهرداری اهر بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و نزدیک دو میلیارد تومان نیز چک برگشتی نزد تأمین اجتماعی از دوره مدیریت قبلی دارد.

به گزارش ایمنا، محمد سرقینی با بیان اینکه بودجه ۷۰ میلیاردی سال ۹۹ شهرداری اهر به تصویب مراجع قانونی رسیده است، اظهار کرد: در بودجه مدنظر ۱۸ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی و پرداخت مطالبات پیمانکاران و تسویه حساب بدهی‌ها از محل فروش املاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بعد از تحویل شهرداری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان از بابت کشف املاک شهرداری که هیچ سابقه‌ای در دفتر املاک نبود به شهرداری رسیده است.

شهردار اهر گفت: شهرداری اهر بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و نزدیک دو میلیارد تومان نیز چک برگشتی نزد تأمین اجتماعی از دوره مدیریت قبلی دارد.

سرقینی با بیان اینکه حدود شش میلیارد تومان نیز احکام اجرایی در دست اقدام دادگاه‌های حقوقی ابلاغ شده است، گفت: این پرونده‌ها برای سال‌های قبل بوده و نهایی شده است و در حال اجرا هستند. هرچند مبالغ زیادی از بدهی‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اخیراً لایحه‌ای در شورا به تصویب رسید که تقریباً ۲.۵ میلیارد تومان از بابت فروش ملک صرف پروژه‌های عمرانی و خدماتی و مسیر گشایی و بدهی‌ها با ردیف‌های مشخص در بودجه شود.

شهردار اهر اضافه کرد: چند نفر از اعضا در ذیل مصوبه نوشتند محل هزینه املاک مشخص نیست و مخالفت خود را اعلام کردند، حالا غیر از ۲۸ میلیاردی که اشاره کردم، پروژه‌های عمرانی از قبیل احداث ساختمان و آسفالت‌ریزی محلات و اجرای دیوار سنگی و پارک محله‌ای شهید دهقان شهرک و جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی در دست اجرا داریم.

سرقینی تصریح کرد: اگر مصوبه شورا در موعد مناسب ابلاغ می‌شد قیر را تنی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم و حالا بعد از گذشت یک‌ماه از مصوبه که فعلاً هم نهایی نشده و قیمت هر تن قیر سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده یعنی یک میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان به‌ازای هر تُن باید از جیب شهروندان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه چه کسی جواب‌گوی تحمیل هزینه اضافی به شهرداری اهر است؟ گفت: چه کسی در مقابل سنگ‌اندازی‌ها پاسخ خواهد داد؟ چه کسانی مخالف توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اهر هستند؟

منبع: مهر

کد خبر 432305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.