رنگ‌ پاستلی چیست؟ قوانین سِت کردن و رنگ‌های متضاد

رنگ های پاستلی معمولا از ترندهای بهار و تابستان هر سال هستند و دانستن قوانین ست کردن ظاهر و استایل و استفاده از آن ها مفید است.

به گزارش ایمنا امروزه در دنیای مد، استفاده از رنگ‌های درخشان به شدت کاربرد دارد اما اگر شما دوست دارید به استایل خود تنوع بدهید می‌توانید به سراغ رنگ‌های پاستلی در استایل خود بروید.

رنگ پاستلی چیست؟

به رنگ‌هایی مانند کاراملی روشن، صورتی روشن، آبی روشن، هلویی، نعنایی روشن، بنفش روشن، موزی و… رنگ‌های پاستلی گویند. این رنگ‌ها تناژ رنگ‌های واقعی را دارند اما بسیار روشن و نزدیک به رنگ‌های خنثی یعنی خاکستری، مشکی و سفید هستند. به عبارت دیگر اگر به رنگ‌های موجود در چرخه رنگ، رنگ سفید اضافه کنیم، آنها را تبدیل به رنگ پاستلی کرده‌ایم.

پاستلی

قوانین سِت کردن رنگ‌های پاستلی

استفاده از رنگ‌های پاستلی در استایل، شما را جذاب و خوش پوش می‌کند اما شرط آن، این است که بدانید چگونه باید از آنها استفاده نموده و در کنار کدام رنگ‌ها سِت کنید.

پاستلی

استفاده از رنگ‌های پاستلی با رعایت اصل مینیمال

در روزهای عادی و در استایل روزانه، سرتا پا پوشیدن به رنگ پاستلی چندان جالب نیست. استفاده از رنگ‌های پاستلی تحت شرایطی که لباس دارای الگوی واضحی نباشد نیز جذاب است. یعنی استایلتان را تنها با رنگ نمی‌سازید بلکه با استفاده از برش و مدل نیز، رنگ‌های پاستلی را دخیل کرده‌اید.

پاستلی

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های خنثی

یکی از بهترین روش‌ها برای ست کردن رنگ‌های پاستلی، قرار دادن آنها در کنار رنگ‌های خنثی است. ترکیب این رنگ‌ها با سفید، سیاه و خاکستری، بژ و یا تناژهای کرم و نسکافه‌ای، از میزان دخترانه بودن و فانتزی بو دن رنگ‌های پاستلی می کاهد و در عین حال، یک استایل عالی و شیک ایجاد خواهد کرد.

پاستلی

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های متضاد

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های متضادشان بسیار جذاب خواهد بود. مثلاً می‌توانید صورتی پاستلی را با لیمویی روشن، آبی را با سبز نعنایی و پرتقالی روشن را با بنفش سد کنید. همچنین می‌توانید این رنگ‌ها را با رنگ‌های روشن‌تر به کار ببرید اما حواستان به طیف رنگی ای که انتخاب می‌کنید باشید.

پاستلی

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های درخشان

ترکیب رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های درخشان، ظرافت این رنگ‌ها را کاهش داده و خلاقیت شما را در ست کردن نشان می‌دهد. مثلاً می‌توانید یک شلوار به رنگ سبز نعنایی را با یک کت سبز روشن ترکیب نمائید و برای کامل شدن به آن کیف و کفش به رنگ خنثی اضافه کنید.

پاستلی

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با لباس‌های طرح دار

رنگ‌های پاستلی در ترکیب با پارچه‌های طرح دار بسیار زیبا می‌شوند، به ویژه اگر طرح این پارچه‌ها نیز به رنگ پاستلی باشند. اما بهتر است با رنگ‌های پاستلی از طرح‌های گلدار استفاده نکنید. در عوض از پارچه‌هایی استفاده کنید که طرح‌های مینیمال و مدرن دارند.

پاستلی

ایجاد استایل مونوکروم با رنگ‌های پاستلی

می‌توانید استایل خود را تنها با یک رنگ پاستلی، تبدیل به استایل مونوکروم کنید. این کار باعث می‌شود تا اندامتان بلندتر و کشیده‌تر نشان داده شود. برای هر چه زیباتر کردن این استایل، می‌توانید همراه با آن از زیور آلات و لوازم جانبی جذاب و خلاقانه استفاده کنید. در استایل مونوکروم با رنگ پاستلی می‌توانید از جنس‌های متفاوت پارچه استفاده کنید تا زیباتر به نظر آیید.

پاستلی

چگونه از زیورآلات به رنگ پاستلی استفاده کنیم؟

اگر هنوز آنقدر اعتماد به نفس ندارید که در استایلتان از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید، بهتر است با چیزهای کوچک و لوازم جانبی شروع کنید. مثلاً از یک کیف دستی، زیورآلات، کلاه و یا کفش به رنگ پاستلی استفاده نمائید. حتی می‌توانید آرایش و یا رنگ لاک خود را پاستلی انتخاب کنید.

رنگ پاستلی

کدام کفش‌ها را با رنگ‌های پاستلی انتخاب کنیم؟

بهترین و مناسب‌ترین رنگ کفش که می‌توان با لباس‌های پاستلی ست کرد، کفش‌های با رنگ خنثی و یا رنگ‌های درخشان هستند. رنگ‌هایی مثل مشکی، قهوه‌ای، کرم، بژ، قهوه‌ای یا خاکستری. اگر می‌خواهید به استایل مونوکروم خود کمی رنگ و لعاب بدهید، می‌توانید از یک کفش که تناژ آن با رنگ لباستان هماهنگ است استفاده کنید.

انتخاب رنگ‌های پاستلی با توجه به رنگ پوست و مو

اگر پوست و موی تیره ای دارید، بهتر است از رنگ‌های پاستلی روشن مثلاً تناژ کرم استفاده کنید. به کار بردن زیاد رنگ‌های پاستلی شما را رنگ پریده نشان می‌دهد.

اگر پوست و موی روشن دارید، بهتر است به سراغ رنگ‌های پاستلی تیره‌تر مثل تناژهای نسکافه‌ای برود.

اگر موی بلوند دارید، هیچ محدودیتی در انتخاب و میزان استفاده از رنگ‌های پاستلی نخواهید داشت و در لباس‌هایی با این دسته از رنگ‌ها بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسید.


 

کد خبر 432296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مخاطب IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    20 4
    ممنون از مطلب زیباتون