دلیلی برای تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اکثر مردم نکات بهداشتی را در حمل‌ونقل عمومی رعایت می‌کنند و با وجود رعایت مردم شاید دلیلی برای اینکه ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی مشهد محدود یا تعطیل شود وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری، امروز (دوشنبه) در نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به قرار گرفتن این شهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا، اظهار کرد: سیاست دولت و ستاد مقابله با کرونا در مقایسه با زمان موج اول بیماری متفاوت بوده و با هدف رعایت پیشگیری‌های لازم و کنترلبیماری توسط مردم دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر شرایط حادتر شود ممکن است اعمال محدودیت‌ها به شهر بازگردند، افزود: شهروندان برای حفظ سلامتی خود و دیگران چاره‌ای جز ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: فرماندار مشهد پس از بازدید از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر رعایت موازین بهداشتی در اتوبوس‌ها را مطلوب دانسته و معتقد بود در مترو نیز ۹۵ درصد مردم این نکات را رعایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و جان مردم بر هر چیز دیگری اولویت دارد، ادامه داد: با وجود رعایت مردم شاید دلیلی برای اینکه ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی مشهد محدود یا تعطیل شود وجود ندارد.

حیدری اضافه کرد: تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت برگزاری جلسات، اجتماعات و مجالس شادی و عزا برعهده ستاد مقابله با شیوع کرونا است؛ مدیریت شهری در شرایط موجود مستقیم به موضوع ورود نکرده و تصمیمات تفویض شده به استان را عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز غلامحسین صاحبی، نفر نخست لیست علی‌البدل انتخابات شورای شهر مشهد به عنوان جانشین امیر شهلا به جلسه دعوت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امیدواریم تجربه غلامحسین صاحبی از شورای چهارم بتواند به ظرفیت کارآیی شورای پنجم کمک کرده و هرچه سریع‌تر نیز شاهد آزادی امیر شهلا باشیم.

وی به موفقیت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: مدیران حوزه اقتصادی که مسئولیت سنگینی را در تأمین منابع بر عهده دارند، در شرایط حاضر تلاش می‌کنند برای تأمین منابع پروژه‌ها و طرح‌های شهر که به مردم قول داده‌ایم سازوکارهایی را فراهم کنند.

حیدری تصریح کرد: هفته گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خطوط دو و سه منتشر شد و به فروش رسید که می‌تواند تحرک لازم را به حمل‌ونقل ریلی مشهد ببخشد.

وی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در سال جاری با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط اوراق مشارکت مربوط به نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر، ادامه خط سه قطار شهری و ناوگان تاکسیرانی را نیز احصا کنیم.

کد خبر 432294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.