‌نصیرزاده: قادر به ساخت انواع شبیه‌ساز هواپیماهای نظامی هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز قادر به ساخت شبیه‌سازهای مختلف در حوزه هواپیماهای نظامی و غیرنظامی هستیم و به مدیران شرکت‌های هوانوردی اعلام می‌کنیم که در صورت حمایت می‌توانیم شبیه‌سازهای مورد نیاز را در نهاجا بسازیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سرتیپ «عزیز نصیرزاده» صبح دوشنبه در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلوشین ۷۶» که در صبح امروز در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: ناوگان نیروی هوایی از هواپیماهای متعدد شرقی و غربی تشکیل شده است و امروز بیش از ۹۰ درصد شبیه‌ساز داریم که بخش اعظم آن در نهاجا ساخته شده است.

وی افزود: ساخت شبیه‌ساز ایلیوشین یک گام بلند در رده ساخت هواپیمای سنگین و نیمه‌سنگین است و این شبیه‌ساز این نوید را به هوانوردی کشور ما می‌دهد که امکان ساخت شبیه‌سازِ تمام هواپیماهای موجود در کشور وجود دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تأمین شبیه‌سازها هر ساله موجب خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون توانمندی ساخت شبیه‌سازها در نیروی هوایی وجود دارد و از این طریق به تمامی شرکت‌های هوانوردی داخلی اطلاع می‌دهیم که قادر به ساخت شبیه‌سازهای پروازی هستیم.

نصیرزاده گفت: امروز قادر به ساخت شبیه‌سازهای مختلف در حوزه هواپیماهای نظامی و غیرنظامی هستیم و به مدیران شرکت‌های هوانوردی اعلام می‌کنیم که در صورت حمایت می‌توانیم شبیه‌سازهای مختلف و مورد نیاز را در نهاجا بسازیم.

کد خبر 432292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.