تولید پانسمان زخم شبیه پوست انسان

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد نوعی پانسمان زخم، شبیه پوست انسان تولید کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برخی بیماران مانند مبتلایان به دیابت، افرادی که دچار سوختگی شده‌اند، مجروعان جنگی و تصادفات رانندگی ممکن است به زخم‌هایی مبتلا شوند که با پانسمان‌های عادی قابل درمان نیست.

گاهی وضعیت زخم این بیماران آنقدر حاد و بحرانی می‌شود که به قطع عضو و حتی مرگ منجر می‌شود؛ درمان این گونه زخم‌ها نیازمند یک پانسمان ویژه است. محمود قفقازی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: قبلاً پانسمان پیشرفته شبیه پوست انسان، با قیمت‌های بالا از کشورهای مانند آمریکا وارد می‌شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات تحریم و افزایش قیمت ارز، واردات این محصولات نیز با مشکلاتی مواجه شد؛ این مسئله باعث شد تا متخصصان توانمند این شرکت، اقدام به بومی‌سازی این محصول کنند.

قفقازی خاطرنشان کرد: پانسمان پیشرفته شبیه پوست انسان در داخل تولید و به مراکز درمانی عرضه شده است؛ در این محصول از کلاژن و زیست پلیمر استفاده شده است.

این فعال فناور اظهار کرد: این نوع از پانسمان روند بهبود زخم را تسریع می‌کند؛ پانسمان پیشرفته شبیه زخم انسان با یک بیستم قیمت محصول مشابه آمریکایی تولید شده و همین موضوع باعث شده است تا یک مزیت رقابتی قابل توجه برای این کالای دانش بنیان ایجاد شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: پانسمان پیشرفته شبیه زخم انسان تا کنون به کشورهای مانند مالزی و گرجستان صادر شده است.

کد خبر 432287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.