سن ازدواج کاهش نیافت/ تولید انبوه بدنه کارت ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر کاهش سن ازدواج به بهانه اخذ وام ازدواج گفت: سن ازدواج نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است.

سیف الله ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تأخیر یک ساله در صدور کارت ملی هوشمند اظهار کرد: اعتراض‌ها به صدور کارت ملی با فاصله یکسال بعد از ثبت نام واقعیت دارد، ولی باید تولید بدنه کارت از سوی مسئولان ذی ربط پیگیری شود تا بتوان کارت ملی را صادر کرد.

وی در پاسخ به اینکه چه سیاست‌های جدیدی برای صدور کارت ملی در زمان کوتاه‌تر وجود دارد، افزود: برای این امر به هیئت وزیران پیشنهادی داده‌ایم و در صورت تأیید خبرهای خوشی برای شهروندان خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: کاغذ کارت ملی که به شهروندان به صورت موقت داده می‌شود قابلیت چاپ دوباره و تعویض دارد؛ همچنین بیش از ۶۰۰ بدنه داخلی کارت ملی تولید شده است که امیدواریم با تولید انبوه بدنه داخلی کارت ملی پاسخگوی نیاز باشد.

وی با تکذیب برخی شایعه‌ها مبنی بر ازدواج دختران زیر ۱۵ سال به بهانه اخذ وام ازدواج ادامه داد: بر اساس قانون مدنی ما، دختران از ۱۳ سالگی و پسران از ۱۵ سالگی می‌توانند ازدواج کنند و ازدواج دختران قبل از ۱۵ سالگی ربطی به گرفتن وام ازدواج ندارد.

ابوترابی گفت: بر اساس آمارها سن ازدواج نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز یافته است.

کد خبر 432276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.