برگزاری اولین جلسه یکسان‌سازی فرایندهای گزارش‌دهی وضعیت سطح پروازی

سرپرست دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین جلسه آشنایی و پیاده‌سازی با قالب یکسان گزارش‌دهی وضعیت سطوح پروازی (Global Reporting Format) و قالب جدید اسنوتام (SNOWTAM) به‌صورت وبینار توسط کارشناسان این حوزه و به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری خبرداد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میثم شاکر، اظهار کرد: با توجه به تغییر قوانین و مقررات در حوزه گزارش دهی وضعیت سطوح پروازی، ایکائو، از کشورهای عضو خواسته است که این تغییرات را به منظور همسان سازی گزارش دهی استفاده کنند.

وی هدف از این امر را یکسان سازی فرایندهای بررسی گزارش دهی و استفاده از اطلاعات سطوح پروازی در شرایط نامناسب آب و هوایی دانست و گفت: با اجرایی شدن این امر در کشورهای عضو ایکائو از تاریخ پنجم نوامبر ۲۰۲۰، تمامی کشورها و فرودگاه‌ها باید از یک قالب یکسان تبعیت کنند.

شاکر، همچنین جلوگیری از ابهام و سردرگمی در ایجاد و خوانش گزارشات را از جمله اهداف این الزام دانست و گفت: از دیگر مزایای این طرح می‌توان به ایجاد تعامل بین خلبان، برج مراقبت، واحد اطلاعات هوانوردی و مسئولان سنجش و پاکسازی سطوح پروازی اشاره کرد و در نهایت همه این موارد باعث کاهش خطر خروج از باند و سوانح در سطوح پروازی خواهد شد.

در این جلسه سه گروه مسئولان فرودگاهی، بخش اطلاعات هوانوردی و خطوط هواپیمایی حضور داشته و بر اهمیت موضوع و لزوم تبعیت از قالب جدید توسط واحدهای مختلف عملیات هوانوردی و عملیات پرواز، تاکید شد.

لازم به ذکر است؛ جلسه آتی نیز به صورت وبینار در روز یکشنبه مورخ ۲۲/‏۰۴/‏۹۹‬ ساعت ۱۴ با پرداختن به جزئیات بیشتر و تخصصی‌تر توسط کارشناسان ایکائو از حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی دفتر منطقه‌ای اروپا برگزار خواهد شد.

کد خبر 432253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.