احداث کوهستان پارک در شهر تیرور

شهردار تیرور گفت: پروژه احداث کوهستان پارک در این شهرستان در حال مطالعه و نقشه‌های اجرایی آن در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین قاسمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بودجه شهرداری این شهر در سال گذشته ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده که از این مقدار ۵۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال محقق شده است.

وی با بیان اینکه سرانه پیشنهادی فضای سبز برای هر شهروند این شهر ۱۲ مترمربع است، از احداث مجموعه گردشگری "کوهستان پارک" این شهر خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله مطالعاتی و تهیه نقشه است.

شهردار تیرور با اشاره به کشت ۴۰۰ اصله نهال درختان بومی و محلی شامل کنار، زیتون، گارم زنگی در سال گذشته در کوهستان پارک این شهر، عنوان کرد: امسال نیز ۲۰۰ نهال خرما در فضای سبز این مجموعه کاشته شده و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر داخلی آن انجام شده است.

قاسمی با اشاره به بوستان پارک شهر تیرور نیز خاطرنشان کرد: برای احداث این بوستان ۱۶ هکتار زمین برای از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به شهرداری واگذار و عملیات آغازین احداث آن در بهمن‌ماه سال ۹۷ آغاز شد.

وی ادامه داد: تسطیح زمین، خیابان کشی پارک، زیرسازی جدول کشی به طول دو کیلومتر، تجهیز چاه آب، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار، نصب یک دستگاه ترانس ۱۰۰ ولت برق، نصب برج نور و کاشت درخت، ازجمله اقداماتی بوده که تاکنون در بوستان پارک شهر تیرور جهت تامین رفاه حال شهروندان شده است.

شهردار تیرور با اشاره به برگزاری جشنواره سالانه "سور، سرنا و زندگی" با هدف معرفی موسیقی و آئین‌های بومی و محلی شهرستان میناب و استان هرمزگان در این شهر، ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری شهر تیرور موانعی وجود دارد که می‌توان به وجود رودخانه‌های فصلی و طغیان آن‌ها در کوهستان پارک، اشاره کرد.

قاسمی گفت: راه‌اندازی تأسیسات برق و آب شهرک‌های مسکونی، اجرای زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت خیابان‌های درون شهری، فضاسازی و زیباسازی خیابان کندرو واقع در بلوار ورودی شهر و اجرای طرح اصلاح و بهسازی میدان امام حسین (ع) از جمله پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این شهرداری است.

وی افزود: احداث ساختمان اورژانس ۱۱۵ به مساحت ۲۰۰ مترمربع با اختصاص اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان و استفاده از کمک خیرین از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اجرای این شهرداری است.

به گزارش ایمنا، شهر تیرور در بخش مرکزی شهرستان میناب واقع شده است.

کد خبر 432251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.