اولین محصول شرکت‌های معروف جهان چه بود؟

ارائه اولین محصول شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف را می‌توان نقطه صفر فعالیت آن‌ها در نظر گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌ها و کارخانه‌های معروف جهان مانند تمام مشاغل فعالیت خود را از نقطه صفر آغاز کردند؛ این نقطه صفر را می‌توان زمان ارائه اولین محصول آن‌ها در نظر گرفت. به عنوان مثال اولین محصول شرکت تویوتا، ماشین بافندگی اتوماتیک بود که در سال ۱۹۲۶ تولید شد. این شرکت توسط فردی به نام "تویوتا" راه اندازی شد که مهم‌ترین اختراع او ماشین بافندگی پرسرعت بود. این دستگاه در سال ۲۰۰۷ عنوان دستاوردی را گرفت که باعث پیشرفت صنعت نساجی جهان شد. تویوتا در حال حاضر به عنوان سومین خودروساز برتر جهان و نخستین خودروساز در سراسر ژاپن در حال فعالیت است. در ادامه شما را با اولین محصولات شرکت‌های معروف جهان آشنا می‌کنیم:

اولین محصول سونی

اولین محصول شرکت سونی، پلوپز برقی بود که در سال ۱۹۴۶ تولید شد. این مدل پلوپز دارای چند الکترود آلومینیومی بود که ته یک سطل چوبی قرار داشت؛ البته این محصول به دلیل مشکلاتی که داشت وارد بازار نشد. شرکت سونی در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده سنسورهای دوربین، تلویزیون، وسایل الکترونیکی، سرگرمی‌های رایانه‌ای و فیلم سازی در جهان است.

اولین محصول اپل

شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ اولین محصول خود را به نام رایانه "اپل یک" عرضه کرد؛ با تولید این محصول انسان برای اولین بار توانست با صفحه کلید تایپ کند و نوشته‌های خود را در صفحه نمایش کامپیوتر ببیند. استقبال زیاد از این محصول باعث شد شرکت اپل به فکر تولید اپل ۲ باشد. این غول دنیای فناوری با گذشت زمان شروع به تولید گوشی‌های آیفون کرد و از این راه به شهرت رسید. شرکت اپل در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید لوازم الکترونیکی و نرم افزار، خدمات آنلاین نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

اولین محصول آمازون

شرکت آمازون در سال ۱۹۹۴ یک کتاب‌فروشی آفلاین راه‌اندازی کرد. این شرکت فعالیت خود را به عنوان یک کتاب فروشی نو و دست دوم آفلاین در پارکینگ فردی به نام جف بزوس آغاز کرد. از آنجایی که جف قصد داشت فروشگاه خود را به بزرگ‌ترین کتاب فروشی جهان تبدیل کند، نام آمازون را برای آن انتخاب کرد که از نام بزرگ‌ترین رودخانه دنیا گرفته شده بود. در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان شناخته شده است که کالاهای مختلف از جمله کتاب، لوازم الکترونیکی، وسایل خانگی و پوشاک را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

اولین محصول سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال ۱۹۳۸ به عنوان شرکتی که ماهی، سبزیجات و میوه به چین صادر می‌کرد، تأسیس شد. شرکت‌های تابع آن نیز پس از جنگ کره به وجود آمدند. سامسونگ در سال ۱۹۶۹ برای اولین بار وارد صنعت الکترونیک شد و تلویزیون سیاه و سفید را که اولین محصول این شرکت در حوزه الکترونیک بود، وارد بازار کرد. امروزه سامسونگ دارای مجموعه‌ای از ۸۰ شرکت است و بزرگ‌ترین مجموعه تجاری و صنعتی در کره جنوبی به شمار می‌رود. معروف‌ترین محصولات شرکت سامسونگ شامل پوشاک، صنایع شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، نیم رساناها و تجهیزات مخابراتی می‌شود. همچنین تلفن‌های همراه این شرکت در ایران و خاورمیانه به دلیل کیفیت بالا مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

کد خبر 432229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.